• Register
  • TOS
  • Privacy
  • @NeoGAF
  • Like

yoonshik
Member
(01-10-2017, 10:12 PM)
yoonshik's Avatar
Update 1.

Originally Posted by LordKano

I was about to make a thread, but yeah, offical docs leaked :

















Original Source







Lock if old.
Last edited by yoonshik; 01-10-2017 at 10:34 PM.
Slate Soda
(01-10-2017, 10:13 PM)
Slate Soda's Avatar
That d-pad ain't looking too good...
Not
Junior Member
(01-10-2017, 10:13 PM)
Not's Avatar

Originally Posted by Slate Soda

That d-pad ain't looking too good...

It's about the FEEL my man
Meesh
Member
(01-10-2017, 10:13 PM)
Meesh's Avatar
Huh...kinda digging that pro controller.
LordKano
Member
(01-10-2017, 10:14 PM)
LordKano's Avatar
I was about to make a thread, but yeah, offical docs leaked :

















Da-Kid
Member
(01-10-2017, 10:14 PM)
Da-Kid's Avatar
A car charger... Yep, in my car on Lunch break. This thing is too fucking convenient not to buy
Shancake
Junior Member
(01-10-2017, 10:14 PM)
Shancake's Avatar
Well there you go. Cartridges confirmed to be close to the size of an SD Card/Vita Card.
georly
Member
(01-10-2017, 10:14 PM)
georly's Avatar

Originally Posted by Slate Soda

That d-pad ain't looking too good...

They never are on 3rd party controllers, even if officially licenced.


That stand though, that will be amazing for playing in bed.


Stand also offers solution to charging while in stand mode


Edit:

Also, zelda accessories basically confirm zelda for launch. Well, that or hori is basically as in the dark as we are and really only know zelda is coming to switch so that's all they're making.
Last edited by georly; 01-10-2017 at 10:24 PM.
ponziacs
Banned
(01-10-2017, 10:14 PM)
Kids going to be dropping this thing a lot. What accessory will protect the device during drops?
Not
Junior Member
(01-10-2017, 10:14 PM)
Not's Avatar
YOOOOOO DOES THAT COVER MEAN ZELDA AT LAUNCH

Originally Posted by ponziacs

Kids going to be dropping this thing a lot. What accessory will protect the device during drops?

This'll probably be a decent market, like for phones
OnionPowder
Member
(01-10-2017, 10:15 PM)
OnionPowder's Avatar
Is that a confirmed record button?
JStein0222
Member
(01-10-2017, 10:15 PM)
JStein0222's Avatar
What exactly am I looking at with that stand? Only asking because it's kinda a weird accessory when you take into account the kickstand it already has
NinjaCoachZ
Member
(01-10-2017, 10:15 PM)
NinjaCoachZ's Avatar
I think that's Hori's third-party controller, and it may be different from Nintendo's official controller.
Jaded Alyx
(01-10-2017, 10:15 PM)
Jaded Alyx's Avatar
Did Hori ever make a fight stick for the Wii U?
kunonabi
Member
(01-10-2017, 10:15 PM)
kunonabi's Avatar
Is that just a stand or an actual working dock? Because that and the controller look 100x better than the crap Nintendo is putting out themselves.
Shiggy
Member
(01-10-2017, 10:15 PM)
Shiggy's Avatar
Can we expect the system to have Gorilla Glass?
Leynos
Member
(01-10-2017, 10:15 PM)
Leynos's Avatar
Is that an alternate to the dock, or is it merely a stand to hold the unit up?

Edit: the other image cleared this up, and it is a simple stand.
Last edited by Leynos; 01-10-2017 at 10:20 PM.
purseowner
Member
(01-10-2017, 10:15 PM)
purseowner's Avatar
Yep, I'm buying that BotW protector case.
levyjl1988
Member
(01-10-2017, 10:16 PM)
levyjl1988's Avatar
I wish they would release a binder for these carts.
SuperShadow271
Junior Member
(01-10-2017, 10:16 PM)
Did they just confirm a lot of stuff or had it already been confirmed and I just missed it?
sanstesy
Member
(01-10-2017, 10:16 PM)
sanstesy's Avatar
A soft-case is a no brainer.
Not
Junior Member
(01-10-2017, 10:16 PM)
Not's Avatar
ZELDA JOY CONS!!>!>!>!>!!>!@?!?!?!?!?!???!
OdysseusVA
I would recommend betting against me.
(01-10-2017, 10:16 PM)
OdysseusVA's Avatar
Oh, right... it uses cartridges

lol
DrROBschiz
Member
(01-10-2017, 10:17 PM)
DrROBschiz's Avatar
Well done
Ruud_Luiten
Member
(01-10-2017, 10:17 PM)
Ruud_Luiten's Avatar
Is that a record buttond on the controller?
Lom1lo
Member
(01-10-2017, 10:17 PM)
Lom1lo's Avatar
Zelda sticker in march => Zelda Release in march ?!
Da-Kid
Member
(01-10-2017, 10:17 PM)
Da-Kid's Avatar
Skin kits????? Fuck, different colors, this is a better idea. Basically confirms BotW at launch.
TreIII
Member
(01-10-2017, 10:17 PM)
TreIII's Avatar
Well...I would certainly hope that the presence of an arcade stick in that lineup would abode well for the possibilities of what may be in the Switch's game release forecast.

Please gimme dat Marvel 4, I wanna play it wherever I go~!
Alpha_eX
Member
(01-10-2017, 10:17 PM)
Alpha_eX's Avatar
What fighting game is this launching with!?
Plum
Member
(01-10-2017, 10:17 PM)
Plum's Avatar

Originally Posted by JStein0222

What exactly am I looking at with that stand? Only asking because it's kinda a weird accessory when you take into account the kickstand it already has

Allows charging and multiple angles/heights.
Anth0ny
Member
(01-10-2017, 10:17 PM)
Anth0ny's Avatar


march 2017

zelda at launch confrimed
AjNimajwalHansel
Member
(01-10-2017, 10:17 PM)
AjNimajwalHansel's Avatar
Oh that Zelda Art on the front.....that's been my desktop background for a while....
DJIzana
Member
(01-10-2017, 10:17 PM)
DJIzana's Avatar
having to buy a lan dongle... gah... wish they'd just include an ethernet port.
Dark Cloud
Member
(01-10-2017, 10:18 PM)
I knew there was going to be a Ethernet Adapter. Switch should have no Ethernet on it.
killroy87
Member
(01-10-2017, 10:18 PM)
killroy87's Avatar
An arcade stick? Youd have to hope at least one game will use that at launch
Jaded Alyx
(01-10-2017, 10:18 PM)
Jaded Alyx's Avatar

Originally Posted by Alpha_eX

What fighting game is this launching with!?

Tekken 7 😎
KingBroly
Member
(01-10-2017, 10:18 PM)
KingBroly's Avatar

Originally Posted by Shancake

Well there you go. Cartridges confirmed to be close to the size of an SD Card/Vita Card.

Vita's cards are micro SD card size
Jb
Member
(01-10-2017, 10:18 PM)
Jb's Avatar
Zelda skin for March could mean the game comes out at the same time? Please
JonnyDBrit
Member
(01-10-2017, 10:18 PM)
JonnyDBrit's Avatar
If legit, then definitely type C. Also suggests that the joy-con pad itself will charge the individual joy-cons (since the stand is the same basic unit).

Now here's the real question: What fighting game would they have in the launch window to justify that arcade stick?
brad-t
Member
(01-10-2017, 10:18 PM)
Ethernet adapter should make a lot of people happy.
Nairume
Member
(01-10-2017, 10:18 PM)
Nairume's Avatar

Originally Posted by Jaded Alyx

Did Hori ever make a fight stick for the Wii U?

For Tekken Tag 2, yeah.
NinjaCoachZ
Member
(01-10-2017, 10:18 PM)
NinjaCoachZ's Avatar

Originally Posted by Alpha_eX

What fighting game is this launching with!?

Tekken 7 is likely a launch/early game and Pokken and Smash are probably not far down the road.
trixx
Member
(01-10-2017, 10:19 PM)
trixx's Avatar
Great stuff.

I can't do with merely a skin I need an LE launch version of the Nintendo Switch
Not
Junior Member
(01-10-2017, 10:19 PM)
Not's Avatar
FUCK GUYS HOW AM I GETTING 500 DOLLARS BY MARCH
Dark Cloud
Member
(01-10-2017, 10:19 PM)

Originally Posted by DJIzana

having to buy a lan dongle... gah... wish they'd just include an ethernet port.

It makes no sense to come with an Ethernet. They made the right decision.
KooopaKid
Nintendo hasn't released enough games with camera control since the other side of the GameCube
(01-10-2017, 10:19 PM)
KooopaKid's Avatar
Good sign for Zelda's European release date I'd say.
Opus Angelorum
Member
(01-10-2017, 10:19 PM)
Opus Angelorum's Avatar

Originally Posted by Lom1lo

Zelda sticker in march => Zelda Release in march ?!

Yup.
Lexxism
Member
(01-10-2017, 10:19 PM)
Lexxism's Avatar
SD card size cartridge? RIP my 3ds games case.
Tripy73
Junior Member
(01-10-2017, 10:19 PM)
Tripy73's Avatar

Originally Posted by Jaded Alyx

Tekken 7 😎

Agreed.
Nugg
Member
(01-10-2017, 10:19 PM)
Nugg's Avatar
All those Zelda accessories priced in Euros fill me with joy. Those rumors of Zelda missing launch in Europe were worrying. Nothing is confirmed of course, but it looks good

Thread Tools