• Register
  • TOS
  • Privacy
  • @NeoGAF

Hobby
Member
(11-21-2012, 03:51 AM)
3Dized arcade version of Space Harrier that will be available on the eShop. Will be in widescreen. Sega also has additional plans for 3D compliant classics on 3DS. No release date as of yet.







http://www.gamer.ne.jp/news/201211210023/
Last edited by Hobby; 11-21-2012 at 04:08 AM.
sixteen-bit
Member
(11-21-2012, 03:52 AM)
sixteen-bit's Avatar
fuck
Coldnoodle
Member
(11-21-2012, 03:52 AM)
Coldnoodle's Avatar
HOLY SHIT YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES
ShineALight
Member
(11-21-2012, 03:52 AM)
ShineALight's Avatar
Sega 3D Classics? I can go for that.
GDGF
Soothsayer
(11-21-2012, 03:53 AM)
GDGF's Avatar
FUCK YES!
Mutanthands
Member
(11-21-2012, 03:53 AM)
Mutanthands's Avatar
Nice.
The Return of
Member
(11-21-2012, 03:53 AM)
The Return of's Avatar
Read Planet Harrier, but this is still very very cool.
jooey
The Motorcycle That Wouldn't Slow Down
(11-21-2012, 03:54 AM)
jooey's Avatar
TIME PARADOX

grimshawish
Banned
(11-21-2012, 03:54 AM)
Not heard of this. Looks/sounds pretty interesting.
Any SEGA support excites me.
Boney
Sucking and blowing™
(11-21-2012, 03:55 AM)
Boney's Avatar
mother of god
lordfroakie
Member
(11-21-2012, 03:55 AM)
lordfroakie's Avatar
Sonic 3D Blast 3D
PixyJunket
Member
(11-21-2012, 03:56 AM)
PixyJunket's Avatar

Originally Posted by Hobby

Sega also has additional plans for 3D compliant classics on 3DS.

OMG OMG OMG, please be Wonder Boy in Monster Land.
minor effort
Member
(11-21-2012, 03:56 AM)
minor effort's Avatar
Outrun Outrun Outrun Outrun Outrun
GDGF
Soothsayer
(11-21-2012, 03:56 AM)
GDGF's Avatar
This is never leaving my system.


Also, they better do Afterburner 3D!
GameCenterXDS
Member
(11-21-2012, 03:56 AM)
There we go, this is the kind of 3D Classics we should be getting. Love the original Space Harrier, had it on Wii Virtual Console and it was a great version. I wonder what other classics Sega is bringing.
FrostuTheNinja
Member
(11-21-2012, 03:56 AM)
FrostuTheNinja's Avatar
This is excellent news!

YYYYYYYYYYYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSS!
Drago
Member
(11-21-2012, 03:57 AM)
Drago's Avatar
Sega does what Nintendon't
shidoshi
GameFan alumnus
ganguro preacher
(11-21-2012, 03:57 AM)
shidoshi's Avatar


I love Space Harrier, so this is awesome for me. But yeah, man—I had this 24 years ago in brilliant SegaScope 3D!
Last edited by shidoshi; 11-21-2012 at 04:00 AM.
Boney
Sucking and blowing™
(11-21-2012, 03:57 AM)
Boney's Avatar

Originally Posted by minor effort

Outrun Outrun Outrun Outrun Outrun

oh god how I wish
Zeranium
Member
(11-21-2012, 03:58 AM)
Zeranium's Avatar
I am ready for the Fantasy Zone.
Empty
Member
(11-21-2012, 03:59 AM)
Empty's Avatar
fuck yessssss :)

fell completely in love with space harrier playing shenmue. gonna be great in 3d and easily accessible on the home screen.
Last edited by Empty; 11-21-2012 at 04:01 AM. Reason: clarity
Jucksalbe
Member
(11-21-2012, 04:00 AM)
Jucksalbe's Avatar
Very nice.
tsumineko
Member
(11-21-2012, 04:00 AM)
tsumineko's Avatar
Damn it feels good owning a 3DS.
Coin Return
Loose Slot
(11-21-2012, 04:01 AM)
Coin Return's Avatar
Fuck, that is just amazing. Can't wait to see which other Sega classics will get the 3D treatment.
LOCK
Member
(11-21-2012, 04:01 AM)
LOCK's Avatar
Looks great. And a nice Thanksgiving surprise from Sega of all companies.
Man Puncher
Member
(11-21-2012, 04:01 AM)
Man Puncher's Avatar
ElFly
Member
(11-21-2012, 04:02 AM)
ElFly's Avatar
Yes.

Very yes.
jbueno
Member
(11-21-2012, 04:02 AM)
jbueno's Avatar
Oh shit, I´m in! After loving the Wii VC Arcade version, and the Arcade original way back in the day, this is a no brainer.
Eric C
Member
(11-21-2012, 04:03 AM)
Eric C's Avatar

Originally Posted by jooey

TIME PARADOX

Was waiting for this, since launch. Thought it would just be the 3D SMS game though.
Last edited by Eric C; 11-21-2012 at 04:10 AM.
Man God
Member
(11-21-2012, 04:04 AM)
Man God's Avatar
Oooh, think of the possibilities! Phantasy Star, now with 3D dungeons!
DXB-KNIGHT
Member
(11-21-2012, 04:05 AM)
DXB-KNIGHT's Avatar
Will absolutely buy! What a surprise
rjc571
Member
(11-21-2012, 04:05 AM)
I will buy the fuck out of this and every other 3D Classics game Sega releases.
terrisus
Member
(11-21-2012, 04:06 AM)
terrisus's Avatar
Now there's an idea which makes so much sense that it's surprising it took so long.

Square next, with 3D WorldRunner and Rad Racer?
olimpia84
Member
(11-21-2012, 04:06 AM)
olimpia84's Avatar
My favorite arcade game to kill time in Shenmue.
Will probably get this day one :)
Fuzzy
I would bang a hot farmer!
(11-21-2012, 04:07 AM)
Fuzzy's Avatar
Only 3D game I owned on the Master System was Zaxxon 3D so I'm kinda curious about this and the possibility of Outrun 3D.
Infernal Monkey
Member
(11-21-2012, 04:08 AM)
Infernal Monkey's Avatar
YES
Lijik
Member
(11-21-2012, 04:09 AM)
Lijik's Avatar
fuck yes
Eric C
Member
(11-21-2012, 04:09 AM)
Eric C's Avatar

Originally Posted by Fuzzy

Only 3D game I owned on the Master System was Zaxxon 3D so I'm kinda curious about this and the possibility of Outrun 3D.

Yep, Space Harrier, OutRun, and Zaxxon 3D were the ones I wanted on the 3DS

Platy
Member
(11-21-2012, 04:10 AM)
Platy's Avatar
GREAT use of 3d port !



Is this a 3D Classics ?
AntMurda
Member
(11-21-2012, 04:12 AM)
Shinobi Arcade. Thank you.

And I want all the great SEGA Arcade games on Wii U VC. That tablet controller is magical, especially when you want to watch tv and play games.
RedSwirl
Junior Member
(11-21-2012, 04:13 AM)
RedSwirl's Avatar
Worth it if I recently bought a Genesis copy for $3?
izakq
Member
(11-21-2012, 04:13 AM)
izakq's Avatar
Oh my Lordy loo, this is awesome!
Community Forum
(11-21-2012, 04:14 AM)
Community Forum's Avatar
brumx
Member
(11-21-2012, 04:14 AM)
They will most likely do the 4 Yu Suzuki games
watershed
Member
(11-21-2012, 04:15 AM)
watershed's Avatar
A new round of 3d classics? From Sega? Hell yes!
BiggNife
Member
(11-21-2012, 04:15 AM)
BiggNife's Avatar
Now all we need is a 3DS version of 3D Adventures of World Runner
Yes Boss!
Member
(11-21-2012, 04:17 AM)
Yes Boss!'s Avatar
Yay,

3DS on tipping point, it would seem. 2013 is gonna be great.
Last edited by Yes Boss!; 11-21-2012 at 04:23 AM.
clem84
Member
(11-21-2012, 04:21 AM)
clem84's Avatar
Space harrier is the perfect game to go 3D. With all those objects coming at you really fast... In 3D this should be amazing.
magicalsoundshower
Member
(11-21-2012, 04:24 AM)
magicalsoundshower's Avatar
Holy shit, I absolutely need this!

Originally Posted by minor effort

Outrun Outrun Outrun Outrun Outrun

YES!
Pimpbaa
Official Forum Cocksucker
(11-21-2012, 04:25 AM)
Pimpbaa's Avatar
This is awesome. Hope they port a lot of their arcade games that made heavy use of sprite scaling.

Thread Tools