• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

na opzoeken blijkt het GL te zijn die niet mee wil. Natuurlijk. De Gristenpartijen danken u, Klaver, we hadden ze bijna de politiek uit, maar nee hoor, gewoon weer ruiten ingooien als je aan de eindstreep staat. Zo kom je er nooit. Het is wel heel erg typisch GL, pffff. (en dat soort shit is dus ook waarom ik D66 stem, zoals eerder eens uitgelegd)

Treurig. Maar goed, de PvdA is er ook nog. En anders een minderheidskabinetje.
 

Aiii

So not worth it
Ik hoop op herverkiezingen, als D66 stemmer zie ik die nog al wat winst halen ten koste van GL, ik neem aan dat veel GL stemmers erg boos zijn over deze gang van zaken en het verkwisten van hun stem aan een partij die overduidelijk niet wil regeren.
 
Ik hoop op herverkiezingen, als D66 stemmer zie ik die nog al wat winst halen ten koste van GL, ik neem aan dat veel GL stemmers erg boos zijn over deze gang van zaken en het verkwisten van hun stem aan een partij die overduidelijk niet wil regeren.

Ik verwacht dat dat wel meevalt aangezien GL traditioneel sowieso oppositie is en regeren was sowieso een 'long shot'. Ik heb een hardere mening daarover dan een GL stemmer, vermoed ik. Herkiezingen zouden echter een ramp zijn omdat nu het ergste vermeden is, maar daar hoef je bij een tweede ronde niet op te rekenen.
Tenzij je de PVV en VVD graag van plek ziet wisselen, is letterlijk alles beter dan herverkiezingen op dit punt. Vergis je niet in hoe verdeeld de uitslag was en hoe dat kan ompolen.
 
Ik zou er totaal niet blij van worden, maar het is de enige logische partij nog gezien de hoeveelheid standpunten die CDA en VVD ervan hebben overgenomen. Dan kunnen CDA en VVD hun rechtse sociaal-economische programma uitvoeren en qua migratie kunnen ze een "beschaafde" versie van Wilders' plannen uitvoeren. D66 zou daar teveel voor in de weg zitten.
 

Kabouter

Member
Ik zou er totaal niet blij van worden, maar het is de enige logische partij nog gezien de hoeveelheid standpunten die CDA en VVD ervan hebben overgenomen. Dan kunnen CDA en VVD hun rechtse sociaal-economische programma uitvoeren en qua migratie kunnen ze een "beschaafde" versie van Wilders' plannen uitvoeren. D66 zou daar teveel voor in de weg zitten.

Ik ben het er niet mee eens, CDA en VVD hebben heel veel overgenomen van hoe de PVV jaren geleden was. Maar je vergeet hoeveel extremer Wilders in de tussentijd is geworden. Komt nog eens bij dat de PVV berucht is om de uitermate povere kwaliteit van bestuurders (ja, er zijn slechte ministers en parlementariërs elders, maar de PVV heeft precies geen mensen die geschikt zouden zijn voor een ministerspost en dat kunnen weinig partijen zeggen), dat de PVV notoir onbetrouwbaar is, dat VVD en CDA een samenwerking met de PVV echt niet weer verkocht krijgen aan hun achterban, dat ze tijdens de campagne de PVV al uitsloten enz. enz. enz.
 
Ik zou er totaal niet blij van worden, maar het is de enige logische partij nog gezien de hoeveelheid standpunten die CDA en VVD ervan hebben overgenomen. Dan kunnen CDA en VVD hun rechtse sociaal-economische programma uitvoeren en qua migratie kunnen ze een "beschaafde" versie van Wilders' plannen uitvoeren. D66 zou daar teveel voor in de weg zitten.
Zoals Kabouter zegt, de PVV is simpel niet in staat te regeren. Noem eens 1 iemand die daar zit die minister kan worden. Ik ken ze niet. Geen ervaring daar, zowel in politiek als bedrijfsleven voor zover ik weet.

Daarnaast sluiten VVD en CDA niet aan op PVV op tal van gebieden als het gaat om EU en zorg bijvoorbeeld.

Het hele plan van migratie afkopen via stabielere landen in het Midden-Oosten en Afrika is prima. De mensen zijn veilig en uit het oorlogsgebied. Dat is het doel van vluchtelingen opvangen. En het is een stuk goedkoper om dat in de regio daar te doen zodat meer mensen geholpen kunnen worden, zonder dat half Europa in paniek raakt. Ik snap niet dat GroenLinks hierop afknapt.
 
Zoals Kabouter zegt, de PVV is simpel niet in staat te regeren. Noem eens 1 iemand die daar zit die minister kan worden. Ik ken ze niet. Geen ervaring daar, zowel in politiek als bedrijfsleven voor zover ik weet.

Daarnaast sluiten VVD en CDA niet aan op PVV op tal van gebieden als het gaat om EU en zorg bijvoorbeeld.

Het hele plan van migratie afkopen via stabielere landen in het Midden-Oosten en Afrika is prima. De mensen zijn veilig en uit het oorlogsgebied. Dat is het doel van vluchtelingen opvangen. En het is een stuk goedkoper om dat in de regio daar te doen zodat meer mensen geholpen kunnen worden, zonder dat half Europa in paniek raakt. Ik snap niet dat GroenLinks hierop afknapt.

De mensen zijn dus niet veilig en stabiel in Turkije. Er zijn genoeg verslagen van kinderarbeid uit Turkije. Het is compleet logisch dat Groenlinks dat niet ziet zitten, want het lukt in een relatief stabiel land als Turkije al niet. Hoe moet dat dan met Libie, waar 3 regeringen zitten?
 
De mensen zijn dus niet veilig en stabiel in Turkije. Er zijn genoeg verslagen van kinderarbeid uit Turkije. Het is compleet logisch dat Groenlinks dat niet ziet zitten, want het lukt in een relatief stabiel land als Turkije al niet. Hoe moet dat dan met Libie, waar 3 regeringen zitten?
Niemand heeft het over mensen naar Libië sturen. Het ging om Tunesië en Algerije.

Ik weet op dit moment niet echt wat mensen verwachten. Dat we iedereen die de reis maakt hier een plaats aanbieden, want in hun eigen land of een ander land is het ten opzichte van Europa slechter? Dat is toch gewoon onmogelijk. We hebben het hier niet over kleine aantallen mensen en de huidige werkwijze is niet houdbaar.

Kom met plannen om het leven daar beter te maken, niet met plannen om honderdduizenden mensen per jaar te verplaatsen. Het is dweilen met de kraan open en biedt totaal geen structurele oplossing.
 
Niemand heeft het over mensen naar Libië sturen. Het ging om Tunesië en Algerije.

Ik weet op dit moment niet echt wat mensen verwachten. Dat we iedereen die de reis maakt hier een plaats aanbieden, want in hun eigen land of een ander land is het ten opzichte van Europa slechter? Dat is toch gewoon onmogelijk. We hebben het hier niet over kleine aantallen mensen en de huidige werkwijze is niet houdbaar.

Kom met plannen om het leven daar beter te maken, niet met plannen om honderdduizenden mensen per jaar te verplaatsen. Het is dweilen met de kraan open en biedt totaal geen structurele oplossing.

Dat mag het motorblok dus met een andere partij proberen. Groenlinks is terecht niet van plan afgesloten verdragen te schenden.
 
Dat mag het motorblok dus met een andere partij proberen. Groenlinks is terecht niet van plan afgesloten verdragen te schenden.
Wel verdrag wordt hier geschonden en waarom zou dat anders zijn dan het geaccepteerde verdrag met Turkije nu?

En wat ziet GroenLinks dan als oplossing voor de vele mensen die de oversteek naar Europa wagen nu? Want het klinkt alsof ze gewoon verder willen zoals nu, met per week tal van doden in de Sahara en op de Middellandse Zee. Dat vind ik een beetje gek dan, want dat is duidelijk ook niet veilig voor die mensen.

Het is heel leuk idealistisch te zijn, maar dan is GroenLinks voor altijd een weggegooide stem die enkel in de oppositie blijft zitten.
 

Burnburn

Member
Weet iemand hier toevallig waar ik het onderzoek vind waarin ondervraagden op een schaal van 1-10 moesten beoordelen hoe graag ze wilden dat een bepaalde partij in de regering komt?

Ik zie de laatste tijd zo veel mensen die menen dat, omdat de PVV qua stemmen de tweede grootste is, de PVV niet aan de kant moet worden gezet. Ik kan mij herinneren dat in dat onderzoek naar voren kwam dat niet-PVV stemmers de PVV bijna altijd een 1 gaven.
 

Xeno_V

Member
Hey DutchGAF! I recently joined the club as I relocated here for work. I will be renting a place in Utrecht (almost done with the whole process). By the way if there are any people in the area let me know in case that anyone is willing to help with questions that might pop up in the next few weeks.

I didn't check that much but when it comes to ISPs I see that internet speeds aren't that good in the area and I can't get more than 20mbits more or less. Is it true or am I missing something?

Besides this I don't see any providers offering any deals for internet at home + mobile telephony (I am not interested in TV packages or anything else). Is there a chance that I can get a better deal for internet at home + mobile telephony or it's not a standard thing around here?
 

Aiii

So not worth it
You want cable internet for proper speeds, unless you happen to be in a fiber location, but those are rare...

www.ziggo.nl

They are in a joint venture with Vodafone, so there are discounts if you go for both.
 

Xeno_V

Member
You want cable internet for proper speeds, unless you happen to be in a fiber location, but those are rare...

www.ziggo.nl

They are in a joint venture with Vodafone, so there are discounts if you go for both.

When checking the websites of other providers like KPN or T-Mobile I can get an internet speed estimate based on my address, but when I use my postal code in Ziggo's website all I get is a confirmation that they cover my area. I will check with them in person if needed. I am looking for options on the affordable side by the way. I don't ask for much but when I see speeds like 20dl/2ul I am a bit disappointed (the estimate that I get from some websites are for like 18-19mbits dl at most).
 

Xeno_V

Member
Ok cool, thanks. I expected more and better options for some reason, but it seems that I will have to settle for something like <20dl and 2 ul :/.
 

JDB

Banned
Ok cool, thanks. I expected more and better options for some reason, but it seems that I will have to settle for something like <20dl and 2 ul :/.
There are websites where you can enter your zipcode and house numbers and it'll give you a list of available providers. I'm not sure which websites are good or not so I'll just link a couple that showed up on Google:
https://www.internetten.nl/internet/postcodecheck
https://www.overstappen.nl/internet-bellen-tv/
https://www.providercheck.nl/postcodecheck
 

Daeda

Member
Hey DutchGAF! I recently joined the club as I relocated here for work. I will be renting a place in Utrecht (almost done with the whole process). By the way if there are any people in the area let me know in case that anyone is willing to help with questions that might pop up in the next few weeks.

I didn't check that much but when it comes to ISPs I see that internet speeds aren't that good in the area and I can't get more than 20mbits more or less. Is it true or am I missing something?

Besides this I don't see any providers offering any deals for internet at home + mobile telephony (I am not interested in TV packages or anything else). Is there a chance that I can get a better deal for internet at home + mobile telephony or it's not a standard thing around here?

I live in Utrecht, so ask away. Re internet: there are a few areas in the city where you can get fiberglass (Lombok and Leidse Rijn) outside of those areas, cable is your best bet.
 

Aiii

So not worth it
Ok cool, thanks. I expected more and better options for some reason, but it seems that I will have to settle for something like <20dl and 2 ul :/.

Cable gives you 40, 150 or 300 mbit down depending on how much you're willing to pay, since you don't care about TV, you can get a internet-only subscription: https://www.ziggo.nl/internet/vergelijken/ (still includes basic analogue cable since that signal is always-on, and you can watch TV through the Ziggo Go app in case there's some football match or something you'd want to catch).
 
Hi Dutch GAF

I'm moving back to Amsterdam in September after 2 years abroad and just started looking for an apartment to live. Would perhaps any of you know of any available? I know it's a long shot but I thought I don't lose anything for trying here &#128517;

Groetjes
 

Aiii

So not worth it
Amsterdam? Try Airbnb heh.

Lets just say that unless you know someone that can hook you up, finding something affordable in Amsterdam itself on short notice is gonna be tough.
 
Amsterdam? Try Airbnb heh.

Lets just say that unless you know someone that can hook you up, finding something affordable in Amsterdam itself on short notice is gonna be tough.

Haha yeah, I know, the best places I've lived in I always found via friends and contacts but so far i haven't gotten any leads. Things seem to have gotten even worse in terms of rental prices since I left the city 2 years ago. Now for a 2 bedroom apartment it's all around 1500 euros. I should've bought something years ago, I fucked up :(
 
Ben tamelijk nieuw op GAF, dus was deze thread nog niet tegengekomen. Mijn dank aan die ene post die de thread weer omhoog werkte in de lijst.

Wat een dooie boel hier zeg. :p
 

Aiii

So not worth it
Tsja, het liep heel lekker tot we begraven zijn in het Community forum. Geen nieuwe aanwas, dan gaat het al gauw minder.
 

Kabouter

Member
Wanneer het volgende kabinet, wanneer het eindelijk gevormd is, na drie weken valt omdat het uit teveel partijen bestaat en er nieuwe verkiezingen komen hebben we wel weer een thread in OT die we kunnen gebruiken om mensen ook hierop te wijzen :')
 

T.v

Member
Ohja, zo heel af en toe herinner ik me dat deze thread bestaat. Jammer dat ze zo dood is inderdaad.
Meer mensen hier die vakantie hebben op het moment? Een week nog te gaan hier. Drie weken vakantie voelt echt super lang, vooral omdat ik thuis blijf.
 
Dus: hebben we al een kabinetje inmiddels?

Maar ik dacht, laat ik nog eens op een vorige site kijken (die een paar hier zullen herkennen), staat er op de voorpagina:

"...slaat een nieuwe weg in!"
oke, open artikel
"we gaan offline"
... *kreun*

Dat was weer mijn 'typisch' moment van de dag.
 

Rei_Toei

Fclvat sbe Pnanqn, ru?
Dus: hebben we al een kabinetje inmiddels?

Maar ik dacht, laat ik nog eens op een vorige site kijken (die een paar hier zullen herkennen), staat er op de voorpagina:

"...slaat een nieuwe weg in!"
oke, open artikel
"we gaan offline"
... *kreun*

Dat was weer mijn 'typisch' moment van de dag.

Een Nederlandse gamesite?
 
Ze slaan wel wat door met de Amerikanisering bij Groenlinks he. Mag ik even lachen om zo'n dramatische poster.

694
 

Hrothgar

Member
Jesse, onze redder!

Maar nu kereltje Pechthold in de regering gaat, heeft de oppositie een nieuwe leider nodig.

Dankje dat je ons met CU hebt opgescheept, Jesse!
 

Aiii

So not worth it
Er zijn geen woorden voor hoe groot mijn hekel aan Jesse Klaver is. Het ultieme voorbeeld van de klassieke douchebag. Beh.
 
betekent dat dan ook dat GroenLinks binnenkort aan klimaatveranderingontkenning (hoeveel Scrabble punten is dit?) gaat doen?

Misschien dacht de filmmaker aan een andere afloop van GL's mogelijkheid om te regeren.

(al kon Rösemuller dat ook goed hoor, douchebag zijn)
 
Kan iemand mij uitleggen wat precies de rol van de NPO online is? https://www.nrc.nl/nieuws/2017/08/28/npo-meer-geld-voor-online-12712950-a1571375

Hoezo we gaan belastinggeld gebruiken om de markt te verstoren. Dus we stoppen miljoenen in voetbal, zodat de commercielen (die iedereen kan ontvangen) het niet kunnen uitzenden. Dan gaan we talkshows enzo maken op prime time met enorme salarissen, zodat de commercielen dat niet kunnen. We maken onze eigen nieuws site (NOS.nl) zonder reclame, want dat is lekker eerlijke concurrentie voo Nu, Telegraaf, Volkskrant, etc, etc online. Totaal niet markt verstorend.

En nu gaan we online investeren om daar... programma's te maken voor welke reden precies? En dan mogen Youtube en Facebook betalen (net zoals kranten nu al meebetalen aan subsidies voor concurrenten) om met hun eigen content te gaan concurreren.

Facebook en Google moeten meebetalen
Rijxman zei in haar toespraak dat grote online mediabedrijven als Facebook en Google voortaan mee zouden moeten betalen aan de publieke omroep, omdat die ook veel zouden verdienen aan het doorgeven van NPO-programma's. Zij doelde hier op een nog te ontwikkelen extra belasting voor online mediaconcerns. Geld van Facebook en Google zou volgens Rijxman in het NPO Fonds moeten, waarin extra geld voor drama en documentaires wordt gereserveerd. &#8222;Laat ze iets terugdoen."

Dit wordt echt te bizar voor woorden. Je zet 1) zelf je zooi op Youtube met programma's als Boos en 2) je zend zelf niet gratis uit in HD nog altijd, dus logisch dat mensen het niet bij je eigen dienst kijken.

Laten we de NPO even limiteren tot nieuwsuitzending via de NOS, waar het voor is. En subsidies voor enkele programma's voor groepen die anders geen rol krijgen op tv. Maar op het moment draait het vooral om kijkcijfers halen, ten koste van commerciele bedrijven en met belastinggeld. Totaal belachelijk.
 
Marktverstoring, lol. Als de commerciëlen meer betalen krijgen zij gewoon de uitzendrechten van voetbal hoor, zie de champions league. Het niet meedoen van de publieke omroep is pas marktverstoring omdat het de prijs zou verlagen door minder vraag.

En de markt is kut, de markt geeft ons RTL4 en TLC. Die shit gaat echt niet minder stinken als de PO minder programma's maakt. Of denk je nou echt dat RTL4 opeens een Buitenhof gaat uitzenden, of dat SBS6 een Zomergasten gaat uitzenden?
 

Aiii

So not worth it
Doe mij maar helemaal geen TV. Heb het al zover opgezegd als mogelijk is bij Ziggo, maar moet helaas nog steeds een klein beetje meebetalen omdat je altijd analoge TV moet afnemen (anders moeten ze een monteurtje naar het buurtkastje sturen voor iedereen die dat signaal niet wil). Archaisch medium dat geen heel lang leven meer heeft.

Denk dat er dus wel degelijk een discussie moet zijn over het in stand houden van de publieke omroep als TV zender. Het internet is inmiddels het punt waar je vrije nieuwsgaring in stand kunt houden. De TV zender is daar niet meer het medium voor. Wat mij betreft gaat het geld dat we reserveren voor de publieke omroep dus naar een potje voor nieuwsmedia. Zelfde systeem, maar een nieuwe verdeling waarbij journalisten aanspraak kunnen maken op dat geld. Het liefst niet mediabedrijven, maar freelance journalisten.

Zet maar een screening panel op met gerenommeerde Nederlandse Journalisten (met een diverse achtergrond, uiteraard) die adhv geschreven artikelen of video reportages bepalen wie recht maakt op een deel van dat potje. Lijkt me voor de Nederlander van veel hogere waarde dan geld te geven aan publieke omroepen, of geld te geven aan ANP-verzamelsites als nu.nl. Onafhankelijk journalisme is van veel grote waarde.
 
Marktverstoring, lol. Als de commerciëlen meer betalen krijgen zij gewoon de uitzendrechten van voetbal hoor, zie de champions league. Het niet meedoen van de publieke omroep is pas marktverstoring omdat het de prijs zou verlagen door minder vraag.

En de markt is kut, de markt geeft ons RTL4 en TLC. Die shit gaat echt niet minder stinken als de PO minder programma's maakt. Of denk je nou echt dat RTL4 opeens een Buitenhof gaat uitzenden, of dat SBS6 een Zomergasten gaat uitzenden?
Hoe is het niet marktverstoring als een partij met steun van de overheid flink geld neerlegd voor de voetbalrechten? De NPO hoeft geen winst te maken op voetbal, dus ze kan meer geld uitgeven eraan. En waarom moet dat van belastinggeld betaald worden voor iets dat gewoon onder recreatie valt. En vervolgens mogen we niet eens weten hoeveel geld hieraan besteed wordt.

Jij zegt nu dus dat als de overheid niet de aankoop van voetbalrechten opdrijft, dat dat marktverstoring is. Dat is juist de situatie omgedraaid. Waarom zou RTL, SBS, FOX meer moeten betalen omdat de NPO meebiedt hierop? Dat is heel gek.

Daarnaast, ja, een RTL zendt dat soort dingen soms uit. RTL Late Night anyone? Goed alternatief voor de talkshows. Ook grappig trouwens, want diversiteit in presentatoren van een talkshow moet dus uit de commercielen komen in dit geval.

Die programma's die jij noemt halen goede kijkcijfers, dus dat zou RTL of SBS prima kunnen overnemen. Ik zie geen reden dat de NPO deze programma's al tientallen jaren maakt. Stel je bent van mening dat deze opzet bijv. nieuwe programma's of talent (al vind ik dat ik alleen maar dezelfde gezichten zie bij de publieke omroep ook) een kans geeft, dan zou het toch beter zijn als deze daarna gelicenceerd worden naar de commercielen zodat er bij de NPO weer ruimte is voor wat nieuws.

Op internet is het nog erger. Want een NPO draait dus websites die niet via advertenties of abonnementen in stand gehouden hoeven te worden. Stel je dit even voor: de NPO gaat een krant beginnen die dagelijks bij iedereen in Nederland gratis thuis wordt bezorgd. Zonder advertenties erin. Dat zou toch gigantische oneerlijke concurrentie zijn voor de Volkskrant, NRC, AD, Telegraaf, etc?
 

Aiii

So not worth it
Ik had eerst zoiets van "waarom, dit kost gemeenschapsgeld en niemand schiet er iets mee op."

Maar toen zag ik dat de SGP ervan over de rooie gaat en als dat het niet waard is dan weet ik het ook niet. Wat mij betreft maken ze er nog 30 bij.
 
Niemand schiet er iets mee op zou ik niet zeggen. De pornoindustrie is nu eenmaal aanwezig en daar aandacht aan besteden is niet verkeerd. Nu blijft het zo in het verdomhoekje zitten terwijl iedereen porno kijkt.
 

Aiii

So not worth it
Geloof niet dat porno in een verdomhoekje zit. Het is hetzelfde als sex, iedereen doet het en iedereen weet van elkaar dat ze het doen. Maar ik hoef echt niet op een verjaardag met iemand te bespreken welke standjes hij en zijn vrouw gisteren gedaan hebben. Zo hoef ik ook niet te weten welke porno iemand kijkt, totaal niet interessant.

Dat verdomhoekje is al enkele decennia weg, zeker voor onze generatie.
 
Top Bottom