• Register
  • TOS
  • Privacy
  • @NeoGAF
  • Like

FoxHimself
Member
(10-21-2006, 01:37 AM)
FoxHimself's Avatar
The best comparison picture yet:



Too big? Too small? HUH?!
MrPing1000
Member
(10-21-2006, 01:39 AM)
MrPing1000's Avatar
thats a giant hand with a giant ds
CarlosX360
Banned
(10-21-2006, 01:40 AM)

Originally Posted by MrPing1000

thats a giant hand with a giant ds

Oh for pete's sakes. Its not that big.
Easy_G
Member
(10-21-2006, 01:44 AM)
Easy_G's Avatar
It's gonna make my tv topple over if i mount it on top! Seriously, that thing is WAY too big.
Wario64
works for Gamestop (lol)
(10-21-2006, 01:45 AM)
Damn, I better lease some extra space
kittens
Guest
(10-21-2006, 01:47 AM)
THANK GOD. I can sleep easy tonight.


[who was worried about this?]
Branduil
Member
(10-21-2006, 01:49 AM)
Branduil's Avatar
IT'S BIGGER THAN MY TV.
Y2Kev
TLG Fan Caretaker Est. 2009
(10-21-2006, 01:49 AM)
Y2Kev's Avatar
I'm gonna put mine on the roof.
Discordian_taco
Member
(10-21-2006, 01:50 AM)
Discordian_taco's Avatar
I am lookin at one right now...its barely noticeable.
RumFore
Banned
(10-21-2006, 01:52 AM)
There was actually concerns about the size of the sensor bar? Oh well, some must complain I guess.
Cerrius
You like me, you really really like me!
(10-21-2006, 01:53 AM)
Cerrius's Avatar
What I still don't get is how far or close I should be to the sensor bar.

For example, will my movements with the pointer be faster if I sit closer to the bar or will it not matter at what distance I sit away from it?
Discordian_taco
Member
(10-21-2006, 01:53 AM)
Discordian_taco's Avatar
The original prototypes were sorta large
Discordian_taco
Member
(10-21-2006, 01:54 AM)
Discordian_taco's Avatar

What I still don't get is how far or close I should be to the sensor bar.

For example, will my movements with the pointer be faster if I sit closer to the bar or will it not matter at what distance I sit away from it

Depends on the height of your TV set. The higher your set the farther back you stand.
NinSoX
Banned
(10-21-2006, 01:54 AM)
Damn his hand is small.....
Xellotah
Member
(10-21-2006, 01:58 AM)

Originally Posted by MrPing1000

thats a giant hand with a giant ds


You know what they say about having big hands...


Originally Posted by NinSoX

Damn his hand is small.....


You know what they say about having small hands...
MrSardonic
The nerdiest nerd of all the nerds in nerdland
(10-21-2006, 02:05 AM)

Originally Posted by Y2Kevbug11

I'm gonna put mine on the roof.

I'm going to use mine as a supporting beam in my open plan apartment
∀ Narayan
the carnival of stupid
(10-21-2006, 03:47 AM)
∀ Narayan's Avatar

Originally Posted by Xellotah

You know what they say about having big hands...

They've got big feet!

You know what they say about having small hands...

They've got small feet!
newsguy
Member
(10-21-2006, 03:57 AM)
newsguy's Avatar
Err, to me it's less about the size and more about the fact that I'm not putting that sticky foam crap on a <$2000 TV. Especially since TV's get warm and when it comes time to take that stuff off you're left with sticky chunks on the front of your TV.
Mashing
Member
(10-21-2006, 04:00 AM)
Mashing's Avatar

Originally Posted by newsguy

Err, to me it's less about the size and more about the fact that I'm not putting that sticky foam crap on a <$2000 TV. Especially since TV's get warm and when it comes time to take that stuff off you're left with sticky chunks on the front of your TV.

You don't have to stick it to anything.
AniHawk
Cranky. Very cranky.
Rather sarcastic to boot.
(10-21-2006, 04:00 AM)
AniHawk's Avatar
That thing is huge. It's almost as big as that gigantic DS Lite.
TekunoRobby
Junior Tag of Excellence
(10-21-2006, 04:12 AM)
I'm gonna use mine to mix ingredients.
gutter_trash
(10-21-2006, 04:13 AM)
gutter_trash's Avatar
how does it hold into place?
GSG Flash
Nobody ruins my family vacation but me...and maybe the boy!
(10-21-2006, 04:19 AM)
GSG Flash's Avatar

Originally Posted by gutter_trash

how does it hold into place?

Unless you live in a major earthquake zone or are planning on bringing the Wii with you one an RV trip, I'm sure you don't have to worry about it falling off.
PantherLotus
Professional Schmuck
(10-21-2006, 04:45 AM)
PantherLotus's Avatar
I never realized how big the DS is! ;)
Scalemail Ted
Member
(10-21-2006, 04:48 AM)
Scalemail Ted's Avatar
Wow, that thing must weigh a ton... Looks like it ripped that super sticky foam tape right off the wall where it was mounted. Good thing that DS was there to break its fall!
Tumalu
Member
(10-21-2006, 04:54 AM)

Originally Posted by FoxHimself

The best comparison picture yet:

Too big? Too small? HUH?!

My evidence says otherwise.

OnkelC
Hail to the Chef
(10-21-2006, 05:10 AM)
OnkelC's Avatar

Originally Posted by Tumalu

My evidence says otherwise.

http://home.comcast.net/~kingmoogle/dssensorjn6.jpg

:lol :lol :lol

manngc
Member
(10-21-2006, 05:26 AM)
Now, a more important question is how long is the cord to connect it? Hopefully really long or at least it is extendable for people with front projectors that have the consoles in another location. :p
FauX
Member
(10-21-2006, 05:36 AM)
FauX's Avatar

Originally Posted by Tumalu

My evidence says otherwise.

:lol OMG! It will not fit in my room!!!!
Community Forum
(10-21-2006, 05:39 AM)
Community Forum's Avatar
Sorry if this has been answered, as I just reserved a Wii.

Given the choice, is it better to have the sensor on top of, or below the TV, or does it really matter?
acabado
Banned
(10-21-2006, 05:43 AM)

Originally Posted by Tumalu

My evidence says otherwise.


:lol :lol :lol :lol

Great !it's quite small,about 2x ds lite size.
FauX
Member
(10-21-2006, 05:43 AM)
FauX's Avatar

Originally Posted by SHOTEH FOCK OP

Sorry if this has been answered, as I just reserved a Wii.

Given the choice, is it better to have the sensor on top of, or below the TV, or does it really matter?

I gues top will do better
jj984jj
He's a pretty swell guy in my books anyway.
(10-21-2006, 05:58 AM)
jj984jj's Avatar

Originally Posted by SHOTEH FOCK OP

Sorry if this has been answered, as I just reserved a Wii.

Given the choice, is it better to have the sensor on top of, or below the TV, or does it really matter?

It was answered, someone said the higher you place it, the further back you should be.
Easy_G
Member
(10-21-2006, 06:14 AM)
Easy_G's Avatar

Originally Posted by manngc

Now, a more important question is how long is the cord to connect it? Hopefully really long or at least it is extendable for people with front projectors that have the consoles in another location. :p

According to one Matt C. over at IGN the cord is only around 10 feet long with no word on whether or not Nintendo is making an extender cable. BUT, he apparently contacted Pelican and they are planning to have an extension cable out for the sensor bar at or near the launch date.
davepoobond
you can't put a price on sparks
(10-21-2006, 06:15 AM)
davepoobond's Avatar
that's feckin HUGE
Stench
Banned
(10-21-2006, 06:18 AM)
IT SO BIIIIIIIIIGGGGGGGGGGGG
Tony HoTT
Banned
(10-21-2006, 06:18 AM)
more worried about next-gen big power supplies than this.
Scalemail Ted
Member
(10-21-2006, 06:19 AM)
Scalemail Ted's Avatar
You think they're compensating for something?
The Faceless Master
Banned
(10-21-2006, 06:23 AM)
The Faceless Master's Avatar

Originally Posted by SHOTEH FOCK OP

Sorry if this has been answered, as I just reserved a Wii.

Given the choice, is it better to have the sensor on top of, or below the TV, or does it really matter?

below iirc
Tony HoTT
Banned
(10-21-2006, 06:24 AM)

Originally Posted by The Faceless Master

below iirc

yea i'd say on top so that you can have cord travel behind the tv.
Dragmire
Member
(10-21-2006, 06:24 AM)
Dragmire's Avatar
I'm gonna sit my PS3 on it.
Andonuts
this twat is on GAF
for all the wrong reasons
(10-21-2006, 06:28 AM)
Guys it's late in the evening and I can't think of any good anal insertion jokes so you'll just have to use your imaginations.
Tadaima
Member
(10-21-2006, 06:35 AM)
Tadaima's Avatar
How the f5ck is that supposed to fit on top of my 52" plasma?

Guess I'll be getting a PS3 instead.
buckfutter
Member
(10-21-2006, 06:38 AM)
buckfutter's Avatar
I'm going to use it to club baby seals.
castle007
Banned
(10-21-2006, 06:45 AM)

Originally Posted by Tumalu

My evidence says otherwise.

omg :lol :lol :lol :lol
SS4Gogita
Henshin!
(10-21-2006, 06:47 AM)
SS4Gogita's Avatar

Originally Posted by Tumalu

My evidence says otherwise.

Since when did they come out with the DS Micro?

;)
Mirimar
Member
(10-21-2006, 06:48 AM)
Mirimar's Avatar
For anyone that's played it, how long does it take to get used to pointing at the sensor bar instead of at the TV? Well...roughly, since it probably differs from person to person.
Maridia
Member
(10-21-2006, 06:50 AM)
Maridia's Avatar

Originally Posted by buckfutter

I'm going to use it to club baby seals.


I'm not sure that the sensor bar would work for that purpose. I attended a seal clubbing retreat with my dad a few years back(highly recommended btw) and our arsenal consisted primarily of top-weighted wooden clubs, that, when used correctly create enough force to cause the hemorrhage required to kill the seal without rupturing the scalp. I'm afraid that utilizing something like the sensor bar would lacerate the scalp and little else. Beyond the initial novelty of watching the poor little bastard scuttle around frantically in a futile escape attempt as it bleeds profusely, I see little practical use for the Wii sensor bar as a seal club. Although, the skulls of the infants are softer...
Scrow
Still Tagged Accordingly
(10-21-2006, 06:53 AM)
Scrow's Avatar

Originally Posted by Tumalu

My evidence says otherwise.

http://home.comcast.net/~kingmoogle/dssensorjn6.jpg

you win the thread
Tadaima
Member
(10-21-2006, 06:53 AM)
Tadaima's Avatar

Originally Posted by Maridia

Beyond the initial novelty of watching the poor little bastard scuttle around frantically in a futile escape attempt as it bleeds profusely, I see little practical use for the Wii sensor bar as a seal club.

But the Wii is all about cheap, throwaway gimmicks.

Thread Tools