• Register
  • TOS
  • Privacy
  • @NeoGAF

duckroll
mashadar's Nekomimi slave
(10-03-2007, 04:34 AM)
duckroll's Avatar
Sekaiju no Meikyu 2 - The Royal Grail (DS/Atlus/Coming this Winter)



- New classes: Doctor Magus, Gunner and Pet. The Magus is sounds like a combat mage, which has healing properties as well as offense boosts from studying the body. The Gunner can use various elemental bullets. The Pet class is an animal class.
- Existing jobs will have brain new artwork.
- Battles will be much more visually exciting.
- FOEs will have new rules and new types.
- The director is Komori (the writer of EO1, Devil Summoner PS2 and Princess Crown), and she says they decided to make a sequel when they looked into the template and realized they could improve the balance of the calculations and skills, as well as brushing up the existing formula.
- There are two settings this time: the Sekaiju as well as the flying castle.
- You can create a total of 30 charcters this time.
- They have added a quicksave function for saving in the middle of dungeons. (YAY)
- For map creation, there are now 3 different colors you can use.
- There are also more icons and arrows to use.
- When buying equipment now, the character status is displayed so you can see how effective they are before buying. (YAY!)
- Game is 70% complete, release date will be announced soon.
- The character design, monster design and sound are handled by the same staff as the first game. (KOSHIRO COME TO ME!!!!!!!!!)



Yggdra Union PSP - 24th Jan 2008

- New additions to characters and the scenario
- There is a brand new 3 min opening movie
- Battle animations will be improved
- Types of Tactics Cards will be increased



Star Ocean 1 Remake on PSP will be released on 27th Dec, there will also be a PSP bundle.




Reviews:

Arcana Heart - 7/6/7/6
SuchiPai4 - 8/7/6/5
Lair - 9/7/8/9
Operation Darkness review - 6/6/6/5
PGR4 - 9/8/8/8

For Operation Darkness, Famitsu sez:

- Graphics suck donkey nuts
- Highly strategic, battle tempo is good
- The game is pretty tough, without using the game's cover and ambush systems properly it can be extremely hard to win
- Camera and minimap are kinda dodgy
- The worldview is a good mixture of fantasy and historical settings
- The game systems involved in developing your characters are rather hard to understand
- The game isn't very cinematic and the presentation is a little dull
Last edited by duckroll; 10-03-2007 at 10:34 AM.
rollingstart
Member
(10-03-2007, 04:35 AM)
hurry!
Blablurn
Member
(10-03-2007, 04:35 AM)
Blablurn's Avatar

Originally Posted by duckroll

Seikaiju no Meikyu 2 (EO2)

Operation Darkness review - 6/6/6/5


More to come, I need to take a shit. Brb.

OKAY!!!!!!! Good Luck!
jj984jj
He's a pretty swell guy in my books anyway.
(10-03-2007, 04:36 AM)
jj984jj's Avatar

Seikaiju no Meikyu 2

COME TO MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Yay! Finally! :D
Y2Kev
I win again.
(10-03-2007, 04:36 AM)
Y2Kev's Avatar
Etrian 2!!!
Defuser
Member
(10-03-2007, 04:36 AM)
Defuser's Avatar
Dammit Duckroll,news is more important than potty time :(
ParticleReality
Banned
(10-03-2007, 04:36 AM)
Wait, you don't have a Toilet Chair 3000: Gamer Edition?? What the fuck man?
Error
Jealous of the Glory that is Johnny Depp
(10-03-2007, 04:37 AM)
Error's Avatar

Originally Posted by duckroll

Seikaiju no Meikyu 2 (EO2).

hell yeah
rikitikitik
Member
(10-03-2007, 04:37 AM)

Originally Posted by duckroll

Seikaiju no Meikyu 2 (EO2)

Gimme gimme!
ant1532
A hoopy frood who really knows where his towel is.
(10-03-2007, 04:37 AM)
ant1532's Avatar
Did you just make a thread and go, "Hold on I have to go to the bathroom"?
Sir Fragula
(10-03-2007, 04:38 AM)
Sir Fragula's Avatar

Originally Posted by duckroll

More to come, I need to take a shit. Brb.

Just don't make a gif of it.
Femmeworth
Miss Negativity
(10-03-2007, 04:38 AM)
Femmeworth's Avatar

Originally Posted by duckroll

Seikaiju no Meikyu 2 (EO2)

Damn, I still haven't finished the first one.
Chromax
Member
(10-03-2007, 04:38 AM)
Chromax's Avatar
I should go finish EO...
ethelred
Member
(10-03-2007, 04:38 AM)
ethelred's Avatar
A sequel to the best game on the ds and the second best RPG of 2007? So awesome. :D
Last edited by ethelred; 10-03-2007 at 04:43 AM.
rollingstart
Member
(10-03-2007, 04:39 AM)

Originally Posted by ParticleReality

Wait, you don't have a Toilet Chair 3000: Gamer Edition?? What the fuck man?

wtf is a toilet chair?

you have to poop sock it.
icecream
Public Health Threat
(10-03-2007, 04:39 AM)
icecream's Avatar

Originally Posted by duckroll

Operation Darkness review - 6/6/6/5

:/
TEH-CJ
Junior Member
(10-03-2007, 04:39 AM)
TEH-CJ's Avatar
LOL
The M.O.B
important Canuck facts
(10-03-2007, 04:40 AM)
The M.O.B's Avatar

Originally Posted by ParticleReality

Wait, you don't have a Toilet Chair 3000: Gamer Edition?? What the fuck man?

:lol
dfyb
Banned
(10-03-2007, 04:40 AM)

Originally Posted by duckroll

I need to take a shit. Brb.

this is why everyone should have a laptop
Error
Jealous of the Glory that is Johnny Depp
(10-03-2007, 04:40 AM)
Error's Avatar
hopefully koshiro handles the music again.
Gamer @ Heart
Member
(10-03-2007, 04:41 AM)
Gamer @ Heart's Avatar
Can we trust this...Famitsu?
soco
Member
(10-03-2007, 04:41 AM)
soco's Avatar
operation disappointment total!

what do they say about the game? it always sounded pretty fun.
Sviatoslav
Member
(10-03-2007, 04:42 AM)
Sviatoslav's Avatar
Too bad about Operation Darkness, it looked interesting.
Error
Jealous of the Glory that is Johnny Depp
(10-03-2007, 04:43 AM)
Error's Avatar
thread's title is not good enough for these news
ShockingAlberto
Member
(10-03-2007, 04:44 AM)
ShockingAlberto's Avatar
Depending on if Duckroll's out of toilet paper, we may or may not be getting more news.
icecream
Public Health Threat
(10-03-2007, 04:44 AM)
icecream's Avatar
I have one:

Yggdra Union PSP / Sting / 01.24.08
-New Scenario and Characters
-Opening movie (~3min in length)
-Improved battle animation
-New tactic card types
Satter
Banned
(10-03-2007, 04:44 AM)

Originally Posted by dfyb

this is why everyone should have a laptop

Couldn't agree more. ;)
speculawyer
clairvoyancy is no excuse for trollin'
(10-03-2007, 04:44 AM)
speculawyer's Avatar

Originally Posted by ant1532

Did you just make a thread and go, "Hold on I have to go to the bathroom"?

:lol
Aeana
Medal Princess
(10-03-2007, 04:45 AM)
Aeana's Avatar

Originally Posted by duckroll

Seikaiju no Meikyu 2 (EO2)

Wow.
ParticleReality
Banned
(10-03-2007, 04:45 AM)

Originally Posted by Linkzg

wtf is a toilet chair?

you have to poop sock it.


It's this chair that has a hose that you sick up your anus. Whenever you feel like you gotta go, you simply hit a button and it sucks the shit right outta you. It's then reprocessed, cleaned, Packed, and shipped to your nearest Taco Palace.


Taco Palace, where the environment counts.
The M.O.B
important Canuck facts
(10-03-2007, 04:45 AM)
The M.O.B's Avatar
It's been 10 minutes................he is really taking his time.
Y2Kev
I win again.
(10-03-2007, 04:46 AM)
Y2Kev's Avatar
Duckroll does this every week. Once he went to make noodles. :D

He has to wait for the news to leak out.
NomarTyme
(10-03-2007, 04:46 AM)
NomarTyme's Avatar

Seikaiju no Meikyu 2 (EO2)

HOOAH!
HomerSimpson-Man
Member
(10-03-2007, 04:46 AM)
HomerSimpson-Man's Avatar

Originally Posted by ant1532

Did you just make a thread and go, "Hold on I have to go to the bathroom"?

:lol
Chromax
Member
(10-03-2007, 04:46 AM)
Chromax's Avatar

Originally Posted by icecream

I have one:

Yggdra Union PSP / Sting / 01.24.08
-New Scenario and Characters
-Opening movie (~3min in length)
-Improved battle animation
-New tactic card types

Damn I should've saw this coming after Riviera...now I'll have 2 of each games.
Windu
never heard about the cat, apparently
(10-03-2007, 04:46 AM)
Windu's Avatar

Originally Posted by The M.O.B

It's been 10 minutes................he is really taking his time.

or he fell in and drowned...
ZealousD
Member
(10-03-2007, 04:46 AM)
ZealousD's Avatar

Originally Posted by duckroll

Operation Darkness review - 6/6/6/5

WHAT? How can anime-style Nazi werewolves score so low? I demand a recount!
Error
Jealous of the Glory that is Johnny Depp
(10-03-2007, 04:47 AM)
Error's Avatar

Originally Posted by The M.O.B

It's been 10 minutes................he is really taking his time.

maybe he ran out of toilet paper
Twix
Banned
(10-03-2007, 04:47 AM)
Twix's Avatar
where is king zell..come one zell show up and bring us the goodies !
Gamer @ Heart
Member
(10-03-2007, 04:48 AM)
Gamer @ Heart's Avatar
i hope he knows that pushing leads to hemroids. Let it flow duckroll, let it flow.
The M.O.B
important Canuck facts
(10-03-2007, 04:48 AM)
The M.O.B's Avatar

Originally Posted by Windu

or he fell in and drowned...

:(...oh well we still have johnny,bebpo, and that other guy.

Edit:yeah king zell
Saitou
Banned
(10-03-2007, 04:48 AM)
Sekaijuu no MeiQ 2 FUCK YEAH
Wario64
works for Gamestop (lol)
(10-03-2007, 04:48 AM)
Duckroll has informed me that there is no more Famitsu news to report since he used the magazine to wipe his arse. Lock this thread up, boys.
duckroll
mashadar's Nekomimi slave
(10-03-2007, 04:48 AM)
duckroll's Avatar
Sekaiju no Meikyu 2 - The Royal Grail (DS/Atlus/Coming this Winter)

- New classes: Doctor Magnus and Gunner. The Magnus is sounds like a combat mage, which has healing properties as well as offense boosts from studying the body. The Gunner can use various elemental bullets.

- There are now pets that follow and aid you in the adventure.

- Existing jobs will have brain new artwork.

- Battles will be much more visually exciting.

- FOEs will have new rules and new types.

- The director is Komori, and he says they decided to make a sequel when they looked into the template and realized they could improve the balance of the calculations and skills, as well as brushing up the existing formula.
Concept17
Member
(10-03-2007, 04:48 AM)
Concept17's Avatar
Must be one of those wall pushers. He may have passed out from all the pushing.

EDIT: damn hes back
speedpop
Has problems recognising girls
(10-03-2007, 04:48 AM)
speedpop's Avatar
Nice. More Etrian goodness for our souls.
Scottlarock
Banned
(10-03-2007, 04:49 AM)

Originally Posted by Error

maybe he ran out of toilet paper

if its 2-ply, you can split it.
Femmeworth
Miss Negativity
(10-03-2007, 04:49 AM)
Femmeworth's Avatar

Originally Posted by duckroll

Sekaiju no Meikyu 2 - The Royal Grail (DS/Atlus/Coming this Winter)

- New classes: Doctor Magnus and Gunner. The Magnus is sounds like a combat mage, which has healing properties as well as offense boosts from studying the body. The Gunner can use various elemental bullets.

- There are now pets that follow and aid you in the adventure.

- Existing jobs will have brain new artwork.

- Battles will be much more visually exciting.

- FOEs will have new rules and new types.

- The director is Komori, and he says they decided to make a sequel when they looked into the template and realized they could improve the balance of the calculations and skills, as well as brushing up the existing formula.

Yay.
WickedLaharl
Member
(10-03-2007, 04:49 AM)
WickedLaharl's Avatar
sucks about the operation darkness scores. that game looked rad
NomarTyme
(10-03-2007, 04:50 AM)
NomarTyme's Avatar

Originally Posted by duckroll

Sekaiju no Meikyu 2 - The Royal Grail


- There are now pets that follow and aid you in the adventure.

Hmmmm.

Edit: Anyways good to see they keep the core of the game intact, HOPEFULLY MORE SAVESSPOTS!
Last edited by NomarTyme; 10-03-2007 at 04:53 AM.

Thread Tools