• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.
  • Hi Guest. We've rebooted and consolidated our Communities section, so be sure to check it out and subscribe to some threads. Thanks!

“Big boos can be defeated by sliding down stairs”

How About No

Member
May 29, 2009
14,764
1
0
www.artstation.com
hmmm, not sure what you're talking about bro... You mean the Special World? That was pretty well known and discussed by friends... the Top Secret Area tho (where I added the arrow), I only found that years later, it blew my mind. :)
Heh we have the opposite experience then! I've used the secret area to grind 1ups since I was a literal babby, but only learned about Special World a couple years ago. Before that I thought Star World was just a way to unlock shortcuts through the overworld only. My dad had his fucking mind blown when I showed him and it was like we were playing a new (and frustrating) game!
 

Yukinari

Member
May 11, 2015
4,440
0
0
This is like when people realized you could use mario's crawl in mario 64 to go up steep inclines.

Also you know what blows, you can spin jump off buzz saws in mario world but not in mario maker. Whats up with that shit?
 
Aug 24, 2012
2,265
189
550
35
Huh, I never knew that. After all, what crazy bastard would slide into a Big Boo??

Edit:
Did anyone know that you can sneak past Lickers in RE2 by repeatedly tapping the d-pad instead of holding it? I've been holding onto that secret since '98!
 

The Real Abed

Perma-Junior
Mar 21, 2012
19,298
1
0
39
Pennsylvania
I'm shocked at how many people never discovered this back in the day.

I mean it is a pretty rare thing though. I never even lead that big Boo to the stairs anyway because there's no reason to. But I've done it.
 
Feb 8, 2012
18,902
0
0
hmmm, not sure what you're talking about bro... You mean the Special World? That was pretty well known and discussed by friends... the Top Secret Area tho (where I added the arrow), I only found that years later, it blew my mind. :)

Thought this was known.

I can't remember how I discovered it, but I always used it.

Discoverable if you flew everywhere.
 

The Real Abed

Perma-Junior
Mar 21, 2012
19,298
1
0
39
Pennsylvania
This is like when people realized you could use mario's crawl in mario 64 to go up steep inclines.
You mean like that one in the first level with the red coin on it? You can just keep running full speed and eventually will get it without having to go all the way around the mountain.

Lmao at the people who say that they knew this. Y'all a bunch of liars.
Nope. Some of us actually liked to experiment back then.
 
Dec 27, 2007
3,344
0
0
38
Akron, OH
Well then. Played this game like crazy (and still do, it's my favorite Mario game) and never knew or even would have thought that.

EDIT: And the green bubbles too! Either way, it's not terribly useful in any case.
 

Oblivion

Fetishing muscular manly men in skintight hosery
Jul 17, 2005
42,032
2
0
Holy shit, WHAT.

I thought those stupid things were immortal. This changes EVERYTHING.
 

robotrock

Banned
Feb 28, 2010
26,206
2
0



"Playing Donkey Kong Country Returns, one might notice that although the environments are in 3D, whenever DK and Diddy would pass through a platform, they appear to be floating in front of it instead. This is because DK and Diddy are not 3D objects in the environment, but 2D renders of 3D models that act as sprites. Zooming in, we can see the pixelation of the images. "


HO
LY
FUCK
Wait, is this real? They looked fine when I was trying it out in a ridiculous resolution in dolphin
 

LuFel

Member
Sep 13, 2010
987
0
640
Chile.



"Playing Donkey Kong Country Returns, one might notice that although the environments are in 3D, whenever DK and Diddy would pass through a platform, they appear to be floating in front of it instead. This is because DK and Diddy are not 3D objects in the environment, but 2D renders of 3D models that act as sprites. Zooming in, we can see the pixelation of the images. "


HO
LY
FUCK
ohhhh! i got headache! HNNNNGGGGG!!!!

Well done!