• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Dreaver

Member
OV-Chipkaart cancels out any good points it may have. They made it legal for transit companies to steal, essentially. Masses of private information is being hoarded without anyone investigating the misconduct. Putting the clause that a ticket is only valid when 'checked in', in the fricking law is really absurd. Minimum of 4-10 euros on a card. The whole entire process was handled in the most unthoroughly thought out way possible.
I agree with this. The OV-Chipkaart might sound good on paper but (so far) in reality it's such a fucking mess. I have the right to travel for free (I am a student) and a few months ago my card stopped working (not a single scratch, just some weird failure)... I had to travel on my own costs for a month. I tried a declaration for the costs (which is - according to their website - possible if there aren't any visible scratches). It took them almost 3 months(!) with an answer. Guess what they said? The evidence (receipts, original) weren't "good". They were the original ones from the machines so I don't understand how they could get refused.

Company is such a fucking mess (just like most governmental stuff). I could bash the company for hours. They also "leaked" my e-mail together with loads of other e-mails. Heck, they had wrong grammar in their auto-reply e-mail (not spaces between words).

Bunch of idiots over there. Sorry for the rant...
 

Boozeroony

Member
Onder welke categorie vindt je die dildo's. Ik zoek onder Speelgoed, maar daar staat het niet volgens mij.
Intimiteit.

Of onder Mooi & Gezond.

Klachten worden wel serieus genomen hoor. Meestal zijn de klagers nogal stupide mensen.
 

Kiraly

Member
Ik heb echt nog nooit problemen gehad met de OV chipkaart.

Wat is jullie Nederlandse thuishaven op het internet?
 

Aiii

So not worth it
Intimiteit.

Of onder Mooi & Gezond.

Klachten worden wel serieus genomen hoor. Meestal zijn de klagers nogal stupide mensen.

Holy fuck, het is nog echt te koop ook. :lol:

Als je nog eens 20 jaar terug in de tijd kon en de mensen toen kon vertellen dat je die shit in gewone winkels kon kopen.
 

itsgreen

Member
I've been in the Netherlands for the past month, I'm studying abroad here until the end of December. Living here in Utrecht and starting fall courses at UU next week. Been having a great time. I've spent a few days in Amsterdam, but I've yet to experience its nightlife. Utrecht's is pretty good though. Anyone else in Utrecht?

Yes, me! :)

I live near the Ledigerf...
 

Boozeroony

Member
Holy fuck, het is nog echt te koop ook. :lol:

Als je nog eens 20 jaar terug in de tijd kon en de mensen toen kon vertellen dat je die shit in gewone winkels kon kopen.
Het is nu al twee weken live, maar ik nog steeds geen klantenvraag of klacht over dildo's of glijmiddelen gezien/gehoord. Spijtig. De '50 tinten' reeks daarentegen... De hoeveelheid vrouwen in de overgang die die shit koopt is echt enorm.
 

hiro4

Member
Boozeroony:
Waar moet ik zijn met klachten over de mobiele site van bol.com. Die shit moet echt vernieuwd worden.
Jullie moeten gauw met een app komen ala Amazon. Tenzij die er al is en ik dat heb gemist. Dan heb ik niks gezegd :p
 

Kiraly

Member
Is dit zoiets dat als ik reageer jij zoiets zegt van: Want ik heb geen OV chipkaart?

Nee, ik reis elke dag van Utrecht naar Rotterdam met het openbaar vervoer. Heb echt nog nooit problemen gehad met de chipkaart. Wordt wel steen en been geklaagd op het internet er over, maar ach.
 

Boozeroony

Member
Boozeroony:
Waar moet ik zijn met klachten tot de mobiele site van bol.com. Die shit moet echt vernieuwd worden.
Jullie moeten gauw met een app komen ala Amazon. Tenzij die er al is en ik dat heb gemist. Dan heb ik niks gezegd :p
We hebben wel een app, maar die is idd nodig aan vernieuwing toe. Ebooks kopen via bol.com kan ik ook niet aanraden trouwens. De rest is wel top trouwens ;)
 

Linius

Member
Nee, ik reis elke dag van Utrecht naar Rotterdam met het openbaar vervoer. Heb echt nog nooit problemen gehad met de chipkaart. Wordt wel steen en been geklaagd op het internet er over, maar ach.

Hier ook. Reis ook nagenoeg elke dag en ik kan me geen problemen herinneren. Enige probleem wat ik heb gekend is dat ze er vrij lang over deden die kaart bij mij te krijgen de eerste keer. En de communicatie omtrent hoe te activeren was niet erg omvangrijk.
 

Triton55

Member
In response to everyone else from Utrecht, I'm staying near Wittevrouwen. Wish I could understand all of the Dutch in this thread, and that I hear on the streets.
 

Kiraly

Member
In response to everyone else from Utrecht, I'm staying near Wittevrouwen. Wish I could understand all of the Dutch in this thread, and that I hear on the streets.

What classes are you following at UU?

Uithof fucking rocks for sure, I really do miss it. Erasmus in Rotterdam has the shittiest campus imaginable.
 

hiro4

Member
Nee, ik reis elke dag van Utrecht naar Rotterdam met het openbaar vervoer. Heb echt nog nooit problemen gehad met de chipkaart. Wordt wel steen en been geklaagd op het internet er over, maar ach.

Utrecht - Rotterdam is ook een makkelijk traject. Gaat vooral fout als je van ene trein maatschappij naar de andere moet gaan.

Syntus poortjes bv moet je je kaart gewoon zeker 2 seconden langer voorhouden. Dan heb je het nog niet over het feit dat iedereen natuurlijk tegelijk moet uitchecken maar dat er maar 2 beschikbaar zijn.

Sowieso stom dat je moet inchecken als je een maand Abo hebt. Het is dat het goedkoper is maar anders had ik gewoon papieren abo gehaald.

Zoek op bol.com
Aaaah oké! Gevonden! Thanks. Even kijken hoe die is.
 
I see what you are getting at but then there are people who say 'I studied my ass off for 10 years, so I am obligated to have a lot more money then the one who has to pick garbage from the street the entire day'

I am fine with people saying things like that but not when said waste collector has to work for 70+ years instead of 65 because they want to up the pension. Have they ever taken into consideration that some jobs are practically impossible to do after you reach a certain age?

I agree with you 100%!
I however don't give a damn on how many years people have studied, or how many diploma's they have in their "portefuille" , or even if they have some rich daddy that funded it all.
People should be rewarded for what comes out and not what went in.
Physical demanding jobs should have special privileges because of it's demand on their health and lifespan.
Earlier retirement (60), more money and respect while they are still working, and way, way more vacationdays!
 

msv

Member
Hier ook. Reis ook nagenoeg elke dag en ik kan me geen problemen herinneren. Enige probleem wat ik heb gekend is dat ze er vrij lang over deden die kaart bij mij te krijgen de eerste keer. En de communicatie omtrent hoe te activeren was niet erg omvangrijk.
Omdat jullie twee geen praktische problemen hebben, vervallen de problemen die anderen ermee gehad hebben, en de overduidelijke ridicule regels rondom de OV-Chipkaart, regelrechte diefstal (dit is geen hyperbool) door de maatschappijen en de absurditeit dat 'inchecken' verwerkt is in de wet? Er worden massas gegevens gedumpt bij deze bedrijven en het wordt vrijwel onmogelijk gemaakt om anoniem te reizen.

Her versteld me dat men hier zo laks over kan zijn. Ze mogen alles flikken als ze maar niet bij jou tot last zijn?
 

Triton55

Member
What classes are you following at UU?

Uithof fucking rocks for sure, I really do miss it. Erasmus in Rotterdam has the shittiest campus imaginable.

Public Administration and Policy Implementation. Yeah, Uithof is a pretty sweet deal. My apartment building is just decent but the location is good and the female:male ratio is insane for some reason.
 

2San

Member
Als allochtoon vind ik dit toch wel het beste puur Hollandse voedsel:

JVHAD.jpg


Verse kibbeling van de markt.

Haring is ook niet verkeerd. ;)

l4lZV.jpg


Ik kom zelf van Hoofddorp, maar kben opgegroeid in Amsterdam.
 

Boozeroony

Member
Public Administration and Policy Implementation. Yeah, Uithof is a pretty sweet deal. My apartment building is just decent but the location is good and the female:male ratio is insane for some reason.
Utrecht is known for it's shortage of males. Gorgeous women all around, especially in the student area's.
 

Kiraly

Member
Public Administration and Policy Implementation. Yeah, Uithof is a pretty sweet deal. My apartment building is just decent but the location is good and the female:male ratio is insane for some reason.

Welcome to the Utrecht wonderland
 

Kiraly

Member
Omdat jullie twee geen praktische problemen hebben, vervallen de problemen die anderen ermee gehad hebben, en de overduidelijke ridicule regels rondom de OV-Chipkaart, regelrechte diefstal (dit is geen hyperbool) door de maatschappijen en de absurditeit dat 'inchecken' verwerkt is in de wet? Er worden massas gegevens gedumpt bij deze bedrijven en het wordt vrijwel onmogelijk gemaakt om anoniem te reizen.

Her versteld me dat men hier zo laks over kan zijn. Ze mogen alles flikken als ze maar niet bij jou tot last zijn?

Ik zeg niet dat de problemen van anderen er mee vervallen. Alsof je niet meer dan alleen maar negatieve gedachtes over de chipkaart mag uiten.

Mijn reisgegevens en dergelijke die worden opgeslagen en die in de toekomst (hoogstwaarschijnlijk) op straat zullen liggen door incompetentie, daar geef ik geen fuck om.
Ik wil niet eens energie en moeite verspillen om mij over dat soort zaken te beklagen.
 

Boozeroony

Member
Ik zeg niet dat de problemen van anderen er mee vervallen. Alsof je niet meer dan alleen maar negatieve gedachtes over de chipkaart mag uiten.

Mijn reisgegevens en dergelijke die worden opgeslagen en die in de toekomst (hoogstwaarschijnlijk) op straat zullen liggen door incompetentie, daar geef ik geen fuck om.
Ik wil niet eens energie en moeite verspillen om mij over dat soort zaken te beklagen.
Als ik later onterecht van moord wordt beschuldigd, ben ik maar wat blij over die gegevens over mijn reisgedrag. Kan ik iig zeggen dat ik vast zat in trein tussen schiphol en Utrecht.
 

Linius

Member
Geboren Amsterdammer, getogen Almeerder. Het zou op zich niet nieuw zijn als nu iedereen even roept dat Almere een lelijke kut stad is. Hebben we dat ook weer gehad :p
 

hiro4

Member
High five! Geboren en getogen. Ik heb in Doetinchem op de middelbare school gezeten.

Ik ben zo blij dat ik er geen achterhoeks accent aan heb overgehouden, trouwens.

Moet zeggen dat je in Doetinchem ook heel weinig accenten hoort van jongeren. Zijn vooral mensen van daar in de buurt uit Wehl en andere gehuchten er om heen. En natuurlijk oudere mensen.
 
Top Bottom