• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Hoo-doo

Banned
Moet zeggen dat je in Doetinchem ook heel weinig accenten hoort van jongeren. Zijn vooral mensen van daar in de buurt uit Wehl en andere gehuchten er om heen. En natuurlijk oudere mensen.

Geboren in Varsseveld. Zit er ergens tussenin.

Maarja, geen accent is beter dan het brabantse en limburgse gewauwel wat ik nu dagelijks moet aanhoren.
 

Chuckie

Member
Pepernoten are back in stores!

7iqyg.jpg

Those are kruidnoten motherfucker!
kruidpepernoten-ok.jpg


Dat moederneuker is uiteraard een geintje ;)

Edit:
I am not dutch and nonetheless I love Jeroen van der Boom.

I am weird.

How do you even know that guy haha.
 

hiro4

Member
Vanavond mag Oranje weer aan de bak tegen de Turken. Best spannend met zo'n jonge ploeg.

Vandaar al die turkse supporters.
Zag richting Utrecht/ Amsterdam super veel supporters. Maar eigenlijk alleen Turkse. Geen oranje supporters. Weird.
 

WriterGK

Member
Ja Nederland jeej. Rijswijk/Den Haag represent. Het land waar de banken de economie om ver hebben gegooid en waar Rijkman Groening efe 27 miljoen verdient aan bonussen. Joepie! Vergeet ook niet Pannenkoeken(of is het Pannekoeken?) Hagelslag is echt heerlijk. Ik ga SP stemmen . Stond bovenaan mijn stemwijzer was maar op 8 van de 30 stellingen oneens met SP.
 

7threst

Member
Hallooo NL-GAF

Afgestudeerd en op zoek naar werk. Het is hopeloos in het oosten.

Zelfde hier. Alleen 'hier' is in het zuiden :(

feelsbadman.jpg :(



Geboren in Varsseveld. Zit er ergens tussenin.

Maarja, geen accent is beter dan het brabantse en limburgse gewauwel wat ik nu dagelijks moet aanhoren.

Tell me about it. Tilburgs klinkt voor mij alsof je 100 biggetjes keihard laat krijsen in een lege opslagloods....
 

Creamium

shut uuuuuuuuuuuuuuup
Vanavond ook Belgen aan de bak voor wk-kwalificatie, tegen Wales. We moéten het WK deze keer gewoon halen

eerste post ooit op gaf in 't Nederlands, voelt raar aan
 

ymmv

Banned
Those are kruidnoten motherfucker!
kruidpepernoten-ok.jpg

Is het verschil tussen pepernoten en kruidnoten iets regionaals? Ik heb mijn hele leven die ronde dingetjes pepernoten genoemd en heb maar een paar keer die vierkante, langwerpige dingen gegeten. (Dat is voor mij eigenlijik niet veel anders dan taai-taai)
 

Chuckie

Member
Is het verschil tussen pepernoten en kruidnoten iets regionaals? Ik heb mijn hele leven die ronde dingetjes pepernoten genoemd en heb maar een paar keer die vierkante, langwerpige dingen gegeten. (Dat is voor mij eigenlijik niet veel anders dan taai-taai)

Ik geloof dat volgens de Van Dale ze beide pepernoten genoemd kunnen worden, maar zijn die vierkante wel de originele. Op verpakkingen in de winkels worden de vierkante pepernoten en de ronde kruidnoten genoemd.
 

Goldrusher

Member
Is het verschil tussen pepernoten en kruidnoten iets regionaals? Ik heb mijn hele leven die ronde dingetjes pepernoten genoemd en heb maar een paar keer die vierkante, langwerpige dingen gegeten. (Dat is voor mij eigenlijik niet veel anders dan taai-taai)
Nogmaals:

kruidnoten = klein, rond, hard, gemaakt van tarwe en speculaaskruiden
pepernoten = groot, vierkant, zacht, gemaakt van rogge en anijs

Behoorlijk verschil dus.
 

Creamium

shut uuuuuuuuuuuuuuup
nog één : lopen en rennen. Voor ons betekent lopen meestal rennen, bij jullie vaak wandelen blijkbaar
 

msv

Member
In veel seksstandjes ram je toch aan tegen een poep?
Maar sex noem je toch ook niet kutten? Vagineren? Poep is toch gewoon stront, kak, daar ram je toch niet tegenaan! Misschien als je tussen de borsten met je genitale penispaal aan het rammen bent na er op gekakt te hebben, dat gebeurt natuurlijk wel vaak.

Als poepen sex is, wat zeg je dan als je wilt gaan poepen? 'Hey ik ga schijten, kakken, stinkstokken extraheren'?
 

Maxwood

Oh rock of ages, do not crumble, love is breathing still. Oh lady moon shine down, a little people magic if you will.
No offence, but yeah, it's kinda weird to like that guy, at least to me. How do you even know about that guy? :)
Laat Riddles het niet horen :'D

Maarja, Frans Bauer>Van Der Boom.
 

Danielsan

Member
Well this is a treat. Finally a Dutch OT thread. That said, I'm not sure how I feel about speaking Dutch on GAF.

Ik woon in het gat dat Den Helder mag heten. Deze week full-time begonnen als online marketeer in Amsterdam. Minimaal 4 uur reistijd per dag, en dan ook nog mijn oude bijbaantje op de zondag erbij houden. Just in case. Ik ben blij dat het morgen zaterdag is. Weet niet of ik deze grap lang zal overleven. Vanavond gelukkig bier!
 

7threst

Member
nog één : lopen en rennen. Voor ons betekent lopen meestal rennen, bij jullie vaak wandelen blijkbaar

Wandelen = relaxed sightseeing enzo, dus het lopen om van de omgeving te genieten
Lopen = van punt A naar punt B dmv je benen
Rennen = van punt A naar punt B dmv je benen maar dan heel snel

:)
 

Danielsan

Member
Fuck pepernoten, kruidnoten is where it's at.


ZZTRS.jpg



Zodra ik 't geld heb ga ik een zwembad vullen met die dingen, en erin zwemmen.
Chocolade kruitnoten (ik noem die dingen gewoon pepernoten) zijn goddelijk. Ik eet zo'n zak leeg tot ik er misselijk bij neer val.
 

Desiato

Member
Maar sex noem je toch ook niet kutten? Vagineren? Poep is toch gewoon stront, kak, daar ram je toch niet tegenaan! Misschien als je tussen de borsten met je genitale penispaal aan het rammen bent na er op gekakt te hebben, dat gebeurt natuurlijk wel vaak.

Als poepen sex is, wat zeg je dan als je wilt gaan poepen? 'Hey ik ga schijten, kakken, stinkstokken extraheren'?

Gewoon "kakken". Ik maak daar niet teveel woorden aan vuil.
 
YEAH ! nice we moeten ook echt een GAF meet up doen ergens dit jaar nog.
De Den Haag meet up was al awesome dit jaar met Evil maar hij moet groter kunnen.

Great job on the OT.
 
Top Bottom