• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Belgium-GAF |OT| De rest is parking

E-phonk

Banned
just a for-your-info

Ik organiseer smash & mariokart competitions (wel op vriendschappelijk niveau) op 12 december in Dendermonde, als onderdeel van een groter event dat we organiseren. Van 19u tot midnight wordt er gespeeld, alvast zeker op HD projectie, mogelijks nog 2e met apart scherm & console zodat beide games tegelijk kunnen gespeeld worden.

CpqCbEy.png
 
D

Deleted member 13876

Unconfirmed Member
Best geïnteresseerd in dat toernooi, waarschijnlijk kom ik samen met nog een gaffer.
 

Ringo

Member
Vandaag wat shopping gedaan voor de Neogaf Secret Santa...jammer dat mijn goedkoopste manier om te verzenden van 2 kg 43 Euro bedraagt met Bpost naar Amerika.
 

Linius

Member
Vandaag wat shopping gedaan voor de Neogaf Secret Santa...jammer dat mijn goedkoopste manier om te verzenden van 2 kg 43 Euro bedraagt met Bpost naar Amerika.

Voor mij in Nederland is het 24.30 voor 2kg. Rij even de grens over :p
 
Vandaag wat shopping gedaan voor de Neogaf Secret Santa...jammer dat mijn goedkoopste manier om te verzenden van 2 kg 43 Euro bedraagt met Bpost naar Amerika.

Larian Studios is zelfs naar Duitsland gereden om hun collector´s editions van Divinity: Original Sin daar te gaan versturen.

Dus ook voor mensen die in België wonen.... go figure!
 

Dascu

Member
Goed nieuws, iedereen!

Ik heb mijn video game, Malebolgia, uit op Steam (Early Access): http://store.steampowered.com/app/318860


't Is een soort cel-shaded horror game. Beetje een mengeling tussen Dark Souls, Amnesia en Wind Waker. Oh, en de setting is ook wat geïnspireerd door ons Belgisch koningshuis.

Ik denk dat er hier een paar game journalists tussen zitten, nietwaar? Ik kan zeker enkele Steam keys aanbieden als er interesse is. :)
 

Dawg

Member
Jaaaa zrg jongrns... Wel niet exptezz eh... Helukkig net op tijd overstap grzien... Trein reed bijna verddr. Nog op tijd kunnen. Afstapprn en ttrin naat brugge kunnen nemrn :> nu dus onderweg naat bruhhe :>>>

Hopelijk slaapwel soooon
 

Linius

Member
Jaaaa zrg jongrns... Wel niet exptezz eh... Helukkig net op tijd overstap grzien... Trein reed bijna verddr. Nog op tijd kunnen. Afstapprn en ttrin naat brugge kunnen nemrn :> nu dus onderweg naat bruhhe :>>>

Hopelijk slaapwel soooon

Goed verhaal. Lekker kort en to the point.
 

Phazon

Member
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=951583

Zit Dawg nu stomdronken op de trein België belachelijk te maken. Schandalig. En dat dan wel voor een kandidaat-conducteur.

Was een avondje uit en hij had wat te veel op; Hij kan dan niet deftig op zijn gsm typen, maar toen hij eenmaal thuis was kon hij perfect op zijn computer typen hoor.

Hij was dronken, werd door zijn vrienden veilig op de trein gezet en had iets nodig om wakker te blijven. Twitteren en GAF dus :)
 

Linius

Member
Het valt toch ook wel te verwachten dat de hele wereld hier een mening over heeft. Euthanasie blijft een gevoelig onderwerp.

Vind het zelf overigens wel wat zwak dat een moordenaar/verkrachter met een spuitje zijn straf kan ontlopen. Ik vraag me dan vooral af of dat ondraaglijk lijden niet meer te maken heeft met het feit dat ie opgesloten zit en nooit meer vrijkomt...

En hoe de nabestaanden van de slachtoffers van zo'n dader zich er bij voelen is ook wel belangrijk denk ik. Hoe dan ook een lastige kwestie waar niemand het ooit over eens zal worden.
 
Het valt toch ook wel te verwachten dat de hele wereld hier een mening over heeft. Euthanasie blijft een gevoelig onderwerp.

Vind het zelf overigens wel wat zwak dat een moordenaar/verkrachter met een spuitje zijn straf kan ontlopen. Ik vraag me dan vooral af of dat ondraaglijk lijden niet meer te maken heeft met het feit dat ie opgesloten zit en nooit meer vrijkomt...

En hoe de nabestaanden van de slachtoffers van zo'n dader zich er bij voelen is ook wel belangrijk denk ik. Hoe dan ook een lastige kwestie waar niemand het ooit over eens zal worden.

In dit specifieke geval gaat het om een dader die al 30 jaar in de cel zit. Dus het is niet alsof hij zijn straf (volledig) ontlopen heeft.

Verder heeft de dader eerst zelf alle kansen op vervroegde vrijlating geweigerd. Hij vindt zichzelf een gevaar voor de maatschappij.

Hij zou ook geen geschikte therapie hebben kunnen vinden, al wordt dat puntje hier en daar ter discussie gesteld.

Het klopt wel enigzins dat de nabestaanden hier misschien te weinig gehoord zijn. Mogelijk is dat zo omdat de feiten zich afspeelden vóór de zaak-Dutroux? Na die zaak is de Belgische wetgeving toch fel aangepast richting slachtofferondersteuning.
 

Dascu

Member
Ik heb de artikels op The Independent en Huffington Post gelezen en die waren allebei behoorlijk evenwichtig geschreven. Die straffe titels zijn vooral click bait, net zoals dit artikel in De Standaard Online, waar ze uitpakken met straffe titels al jaren tot een kunst proberen te verheffen.
Ja, uiteraard. Dankzij GAF en sites als Clickhole begin ik meer en meer zo'n clickbait krantenkoppen op te merken (ik browse normaal via Google News).

Zijn er eigenlijk goeie non-paywall Belgische nieuwssites?
 
Ja, uiteraard. Dankzij GAF en sites als Clickhole begin ik meer en meer zo'n clickbait krantenkoppen op te merken (ik browse normaal via Google News).

Zijn er eigenlijk goeie non-paywall Belgische nieuwssites?

Niet dat ik weet. "Goeie journalistiek kost geld." ;-)
 

Linius

Member
Wat vinden jullie eigenlijk van onze Belgen moppen? Om maar een luchtig onderwerp aan te snijden. Hebben jullie die andersom ook?
 

Linius

Member
Jullie hebben moppen, wij hebben feiten.

Straight in the feels

Ik moet altijd wel lachen om die random kranten artikeltjes over Belgen.

http://www.rtlnieuws.nl/editienl/domdom-vrouw-rijdt-1450-km-om-door-gps

Dit was een hoogtepuntje.

Ik moet toch nodig weer eens richting België. Misschien van de zomer kijken of ik eens Brugge kan bezoeken, staat al een tijdje op de to-do list. Tot nu toe vooral vaak naar Antwerpen geweest. En een keertje Wallonië, maar dat was niet zo. Norse mensen, grauwe bedoening.
 
Wat vinden jullie eigenlijk van onze Belgen moppen? Om maar een luchtig onderwerp aan te snijden. Hebben jullie die andersom ook?

Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen Vlamingen en Brusselaars/Walen. Walen kennen doorgaans helemaal geen "Hollandermoppen", zij richten zich wat meer op de Fransen met hun humor. Omgekeerd lachen de Fransen dan met "les petits Belges", en dan denken ze vooral aan de Franstalige Belg. Net zoals voor Nederlanders het Vlaams wat raar klinkt, vinden Fransen het Belgisch Frans ook komisch (en onderontwikkeld) klinken.

In Vlaanderen draaien de meeste Hollandermoppen over de welbekende zuinigheid, over kaas en de Nederlander wordt ook wel eens als "dom" geportretteerd. Net zoals jullie omgekeerd ook het stereotype van de "domme Belg" tot in den treure en (laten we die luchtbel maar meteen doorprikken) helaas vaak weinig geslaagd uitmelken.

Een voorbeeld van een mop over zuinigheid én domheid:
- Hoe neemt een Nederlander een douche?
- Hij plast tegen de wind in.
 

Linius

Member
Cool, nooit gedaan, om die luchtbel ook maar door te prikken
p1kx90C.png


Snap eigenlijk ook niet waar het stereotype van de domme Belg vandaan komt overigens. De gierige Hollander is dan weer een oud stereotiep.

Waarom heeft een Belg altijd een mes mee in de auto?
Om de bocht af te snijden.

Dat is het niveau.
 
Hele sterke Belgenmop, ja. :p

Snap eigenlijk ook niet waar het stereotype van de domme Belg vandaan komt overigens. De gierige Hollander is dan weer een oud stereotiep.

Ik *denk* dat het voortkomt uit het inferioriteitscomplex (of calimerocomplex) dat toch een beetje in de Vlaamse/Belgische volksaard ingebakken zit. We denken al snel dat we achtergesteld worden of achterop raken ten opzichte van anderen, en stralen dat vervolgens ook gewoon uit, denk ik. Het lijkt me dat we dat stereotype dus vooral zelf in de hand werken.

De "zuinige Nederlander" komt dan weer uit de Calvinistische traditie, die er bij jullie sterk ingebakken zit.
 
Goed nieuws, iedereen!

Ik heb mijn video game, Malebolgia, uit op Steam (Early Access): http://store.steampowered.com/app/318860



't Is een soort cel-shaded horror game. Beetje een mengeling tussen Dark Souls, Amnesia en Wind Waker. Oh, en de setting is ook wat geïnspireerd door ons Belgisch koningshuis.

Ik denk dat er hier een paar game journalists tussen zitten, nietwaar? Ik kan zeker enkele Steam keys aanbieden als er interesse is. :)

Ik heb gisteren eindelijk de kans gehad om je game te spelen. De preview zou binnenkort af moeten zijn. :)

Sorry dat het zo lang duurde, als student heb ik het de voorbije weken een beetje te druk gehad. :p
 

Denzar

Member
Ik moet toch nodig weer eens richting België. Misschien van de zomer kijken of ik eens Brugge kan bezoeken, staat al een tijdje op de to-do list. Tot nu toe vooral vaak naar Antwerpen geweest. En een keertje Wallonië, maar dat was niet zo. Norse mensen, grauwe bedoening.

Brugge is voor de buitenstaander ook echt wel de moeite blijkbaar. Wel heel klein, dus langer dan een dag zal je wsl niet nodig hebben!
 

Ringo

Member
Brugge is voor de buitenstaander ook echt wel de moeite blijkbaar. Wel heel klein, dus langer dan een dag zal je wsl niet nodig hebben!

Brugge is beetje afhankelijk van hoeveel musea je wenst te doen. Is enorm mooi. Maar struikel niet over de Aziatische toeristen.
 

Denzar

Member
Brugge is beetje afhankelijk van hoeveel musea je wenst te doen. Is enorm mooi. Maar struikel niet over de Aziatische toeristen.

Als local natuurlijk nie aan gedacht. Die musea echt al ontelbare keren gedaan. Wel ferm de moeite.
 
Top Bottom