• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.
  • Hi Guest. We've rebooted and consolidated our Communities section, so be sure to check it out and subscribe to some threads. Thanks!

Anyone seen any good movies lately?

Guynamedbilly

Member
Feb 28, 2018
650
676
400
I recently bought the Alastair Sim version from 1951 on bluray, always been my favourite Scrooge. It came with a collrozed version, but I enjoy the black and white. I also think the Muppets Christmas Carol is pretty fun.
I love the muppets version too. I haven't seen the 1951 version in a very long time, I need to check it out again.
 
  • Like
Reactions: Nymphae

PuppetMaster

Member
Jun 12, 2007
5,971
520
1,185
I finally watched Drive

My god that movie is great! And so beautifully shot too! Beautiful lighting and cinematography. Easily shot up to one of my favorite movies of all time.
 
  • Like
Reactions: MaestroMike

DragoonKain

Gold Member
Nov 13, 2013
2,465
2,278
865
Saw Booksmart and while I liked it, I don't really get picture of the year praise it got. It's a solid "coming of age" type movie. To me it wasn't all that much more than that. Kinda knew exactly how the movie was gonna play out all the way through, no major surprises. Pretty predictable plot. But a solid watch nonetheless.
 

#Phonepunk#

Member
Sep 4, 2018
7,830
10,495
695
38
just took dad to Midway for his birthday. he is a WWII buff so the whole time he was spoiling stuff for me. "You see this, this is Doolittle's bombers!" LOL but it was really good and pretty damn accurate, just about everything that happened was a true thing, according to him. just a 2 hour war movie about war. no fake Hollywood bullshit. no heart tugging side story. just immersive craziness.

also on the way in we saw a giant theater stand for Star Wars IX. he pointed at it and said "I heard that movie is going to be terrible" haha i guess word gets around.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: hariseldon

sol_bad

Member
Jan 17, 2006
3,504
1,923
1,345
Wound (Netflix)
This was a weird fucking movie. It's about a guy that finds a phone that belongs to a teenager, he looks at the photos and see gorey images and finds out the kids are involved in some dark occult thingy. I'll admit that the movie really did creep me out in multiple scenes but the actual ending of the film felt a bit limp. Like it just got to the good stuff and then finished. I don't know if I'd rate it good or bad. I'm confused.
ah well
 

EverydayBeast

Member
Aug 18, 2017
3,711
1,920
620
Mount Olympus
www.neogaf.com


An NYPD detective searches for two cop killers as authorities close all of Manhattan's 21 bridges.

Go see the movie but don't have high expectations, it might feel like Black Panther in a cop thriller lol and at this time of the year when movie fans are only waiting for the next Star Wars movie you got this one Chadwick Boseman thriller that movie watchers are making light of, I think its worth a watch (1 hr 39 min) I think they kept the time down also.

4/5
 

ESPOMAN

Member
Aug 31, 2019
71
44
185
I got really bored last night and watched Tall Girl....it was pretty bad but it was simi entertaining because of how cringy it was. 3/10 has a little something for everyone.
 

kunonabi

Member
Dec 2, 2010
17,224
2,244
895
I got really bored last night and watched Tall Girl....it was pretty bad but it was simi entertaining because of how cringy it was. 3/10 has a little something for everyone.
The sister was pretty fun and weirdly enough Zahn puts in a surprisingly heartfelt performance as the dad but yeah it's fairly run-of-the-mill otherwise.
 
  • Like
Reactions: ESPOMAN

KingMoron

Member
Dec 10, 2018
1,086
3,008
575
Just watched Ready or Not. Hands down one of the best movies of the year. Sorta horror, sorta thriller, dark comedy. Samara Weaving needs to be in everything. Great cast, great story, great ending.
 
  • Like
Reactions: sol_bad

MetalAlien

Formerly 'MetalAlien'
Mar 6, 2005
10,313
3,348
1,595
Started watching the Mandalorian or how every you spell it... so far underwhelmed. It's not bad, not bad at all, but it just seems flat and rather boring. Maybe we've had so much bad Star Wars that when something comes along that is not awful we freak out and celebrate?
 

MetalAlien

Formerly 'MetalAlien'
Mar 6, 2005
10,313
3,348
1,595
Trying to watch Once Upon a Time in Hollywood but got'damn is the soft core foot fetish porn annoying.
 
Last edited:

Weiji

Member
Jul 20, 2018
609
719
365
Parents and I just traded Disney+ password for Netflix.

Wife really wanted to watch stranger things 3...

Anywho that sucked.

Watch “In the Tall Grass” instead. Pretty decent and interesting horror movie (not very gory).
 

Grinchy

Member
Aug 3, 2010
22,572
5,916
1,090
In a cave outside of Whooville.
Trying to watch Once Upon a Time in Hollywood but got'damn is the soft core foot fetish porn annoying.
It's one of the highest quality movies I don't like. I can watch it. I can enjoy many scenes. But taken as an entire movie, I just don't care and I can barely even explain why.

I also re-watched Jackie Brown recently. I liked it a lot the first time I saw it many years ago but the rewatch was not kind.
 
  • Like
Reactions: MetalAlien

MetalAlien

Formerly 'MetalAlien'
Mar 6, 2005
10,313
3,348
1,595
It's one of the highest quality movies I don't like. I can watch it. I can enjoy many scenes. But taken as an entire movie, I just don't care and I can barely even explain why.

I also re-watched Jackie Brown recently. I liked it a lot the first time I saw it many years ago but the rewatch was not kind.
Yea just finished. Gotta admit the ending is very satisfying but the journey to get there is like a roller coaster. Like one scene, get pissed at Tarentino for shoving feet in my face the next.
 

sol_bad

Member
Jan 17, 2006
3,504
1,923
1,345
Yea just finished. Gotta admit the ending is very satisfying but the journey to get there is like a roller coaster. Like one scene, get pissed at Tarentino for shoving feet in my face the next.
So you have the opposite to a foot fettish?
lol
 

MetalAlien

Formerly 'MetalAlien'
Mar 6, 2005
10,313
3,348
1,595
So you have the opposite to a foot fettish?
lol
Just a mental tick I have when anyone uses a movie to push a secondary agenda be it politics or wank material. He has all the signs. He picks ugly feet, covers them in dirt or something gross, and smashes them against stuff like a windsheild for example. That's his thing, I respect that... but god damn leave me out of it!....lol
 

brap

Gold Member
Jan 9, 2018
8,825
20,855
1,015
Just a mental tick I have when anyone uses a movie to push a secondary agenda be it politics or wank material. He has all the signs. He picks ugly feet, covers them in dirt or something gross, and smashes them against stuff like a windsheild for example. That's his thing, I respect that... but god damn leave me out of it!....lol
I fucking hate him for that. Tarantino has the WORST taste in feet. If they look fucked up or are dirty he's into them.


i'll eat it like groceries
And yet you'll complain about feet which are cleaner :pie_thinking:
 
  • Triggered
Reactions: MetalAlien

Kev Kev

Neo Member
Nov 20, 2019
140
258
220
Daytona Beach, FL
this iron sky movie is a real piece of shit, thats also turning out to be kind of awesome. i havent finished it yet, but its good for a watch if your okay with a movie not taking itself seriously (like at all lol, in fact its basically a comedy), but also trying to be cool about it at the same time

 
Last edited:

TheContact

Member
Jan 22, 2016
2,822
653
510
Arrival was great. (If you like space sci-if)
Nightflyers the Netflix series (based off of a GRMM novel) had a lot of flaws but still found it enjoyable overall
 

Kenpachii

Member
Mar 23, 2018
2,734
2,306
555
this iron sky movie is a real piece of shit, thats also turning out to be kind of awesome. i havent finished it yet, but its good for a watch if your okay with a movie not taking itself seriously (like at all lol, in fact its basically a comedy), but also trying to be cool about it at the same time

Second one has t-rex hitler in it.