• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Belgium-GAF |OT| De rest is parking

Dawg

Member
Larian staat op m'n lijstje, daar ga ik alleszins eens aanbellen. Ik wil bij toch een paar studio's een dagje aanwezig zijn, liefst op verschillende punten in het development proces. Zo'n moment waarop de release dichtbij is hoort daar dus zeker bij. :D

Mag je gerust eens doen, Dawg, bedankt! Als je wil kan ik je morgen wat meer info PM'en voor je dat doet.

Ik ga ook eens heel zot doen en kijken of ik geen tripje naar Guerilla of Ubisoft kan versieren. Wie niet waagt...

Ubisoft heeft een kantoor in Antwerpen. Ik ben er al een paar keer geweest voor verschillende games en die staan meestal ook voor veel open. Ook daar zou ik eventueel eens kunnen horen voor u hoor :) Enige verschil is dat ze bij een bedrijf als Ubisoft al sneller met NDA's zullen werken itt Larian die al elvendertig streams hebben gedaan tijdens de ontwikkeling van hun RPG.

Stuur me morgen gerust wat meer info via PM, anders vergeet ik dat weer :p

@Creamium: nog iets gehoord over Dark Souls 2?
 
Ubisoft heeft een kantoor in Antwerpen. Ik ben er al een paar keer geweest voor verschillende games en die staan meestal ook voor veel open. Ook daar zou ik eventueel eens kunnen horen voor u hoor :) Enige verschil is dat ze bij een bedrijf als Ubisoft al sneller met NDA's zullen werken itt Larian die al elvendertig streams hebben gedaan tijdens de ontwikkeling van hun RPG.

Stuur me morgen gerust wat meer info via PM, anders vergeet ik dat weer :p

Oh my, nice!

Will do, bedankt!
 
D

Deleted member 13876

Unconfirmed Member
Ubisoft gaat wel eerder hoe wordt een game gemarket zijn, ten opzichte van hoe wordt een game gemaakt.
 

Creamium

shut uuuuuuuuuuuuuuup
@Creamium: nog iets gehoord over Dark Souls 2?

Ja, ik had t gepost DkS comm. thread, ik ga op 5 feb, en zit ook in de sessie van 13u. We shall meet!

Je kan niet geloven hoe HYPED ik ben voor die dag (en om een From dev te interviewen)

Ik ga wss de Thalys nemen vanaf Brugge

Ubisoft gaat wel eerder hoe wordt een game gemarket zijn, ten opzichte van hoe wordt een game gemaakt.

giphy.gif


nice
 

Dawg

Member
Ja, ik had t gepost DkS comm. thread, ik ga op 5 feb, en zit ook in de sessie van 13u. We shall meet!

Je kan niet geloven hoe HYPED ik ben voor die dag (en om een From dev te interviewen)

Ik ga wss de Thalys nemen vanaf Brugge

LOL, mij hebben ze ook al gevraagd van waar ik kom. Normaal ook Thalys Brugge dan :D Ik was een vrij grote Demons Souls fan, maar nooit echt DkS gespeeld :( Nu ja, ik zal wel redelijk goed mee kunnen zeker :')
 

Phazon

Member
How come I've never seen this thread.

Limburg present (inb4 clichemop over het te laat zien enzo :p)

En al die fritten hebben me honger gegeven ;_;
 
D

Deleted member 13876

Unconfirmed Member
Was nu zelfs niet echt stek op Ubi. Bedoel gewoon hun devs zitten hier niet, wel de pr en marketing tov een Larian die hier dan integraal zit, maar ik ken de scope van de opdracht dan wel natuurlijk niet.
 

Dawg

Member
Was nu zelfs niet echt stek op Ubi. Bedoel gewoon hun devs zitten hier niet, wel de pr en marketing tov een Larian die hier dan integraal zit, maar ik ken de scope van de opdracht dan wel natuurlijk niet.

Ja, ik zat al te denken dat het wss geen stek is :p Parijs is natuurlijk niet zo ver hé, daar zitten al wat devs... al zul je wellicht wel op eigen kosten daar moeten geraken dan. Allez, als je al zover geraakt. Kan goed zijn dat je enkel hun pr/marketing mag volgen hier.
 
D

Deleted member 13876

Unconfirmed Member
Ander gedacht is om keer naar Howest hun DAE richting te gaan. Dat Is naar mijn weten nog altijd de enige richting game design hier en veel studenten daar werken uiteindelijk bij buitenlandse firma's.
 
Ubisoft gaat wel eerder hoe wordt een game gemarket zijn, ten opzichte van hoe wordt een game gemaakt.

Heb ik aan gedacht, ja, en uiteindelijk wil ik ook wel een stukje marketing in m'n reportage zetten. Ik wil een paar grote stadia van ontwikkeling doorlopen, dat m'n kijkers (die waarschijnlijk niets van games weten) kunnen zien hoe zo'n project gemaakt wordt, en hoeveel mensen daaraan meewerken. Aangezien ik maar 5 weken heb om te filmen is het onmogelijk om een developmentcyclus van begin tot einde te volgen, dus wil ik bij een paar bedrijven langsgaan die in verschillende stadia van ontwikkeling zitten, om zo een beeld te kunnen schetsen.

Ander gedacht is om keer naar Howest hun DAE richting te gaan. Dat Is naar mijn weten nog altijd de enige richting game design hier en veel studenten daar werken uiteindelijk bij buitenlandse firma's.

Jep! Staat op m'n lijstje, vandaag doe ik nog wat research en morgen ga ik wat telefoontjes plegen.

Dawg, ik ga je direct een PM sturen.

Bedankt voor de suggesties iedereen! Als je er nog hebt, vuur maar af.
 

Creamium

shut uuuuuuuuuuuuuuup
Ik kan die gast echt niet af sinds ik een artikel in Rekto Verso van hem las waarin ie Heavy Rain (serieus) de Citizen Kane van videogames noemde lol (vg als kunstvorm): http://www.rektoverso.be/artikel/heavy-rain-de-videogame-als-kunstvorm

die reactie daaronder is van mij :p was het nr erna gepubliceerd

"Producten als Citizen Kane of Heavy Rain leveren een nieuw orgelpunt in het groeiende medium doordat ze alle voorgaande innovaties samenballen"

hahaha... NO
 

Creamium

shut uuuuuuuuuuuuuuup
Weer een pareltje: FF XIII LR wordt uw eerste nerdgame

"Speelt u graag een game waarin de actie abrupt stopt bij iedere tegenstander die u tegenkomt, om plaats te maken voor een 'gevecht' waarin u en de vijand beurtelings aanvallen uitvoeren die u gewoon moet selecteren uit een menu? Het klinkt inderdaad saai, omdat de meeste gamers het gewend zijn om onmiddellijk een actie op het scherm te zien bij iedere knop die ze indrukken. De 'Final Fantasy'-reeks speelde het nochtans jarenlang op die eerste manier, waardoor ze (hoewel de meeste afleveringen toch een paar miljoen exemplaren sleten) alleen interessant was voor een kleine groep spelers. "

michael-jordan-laughing.gif
 

Dascu

Member
Anyone going to Brussels International Fantastic Film Festival (second week of April)?

Would be a good opportunity to meet up together.
 
M'n bachelorproef is bijna klaar, als er mensen zijn die geïnteresseerd zijn kan ik ze een linkje bezorgen. Als ik erg tevreden ben van het resultaat zet ik er mss engelse voice-overs en ondertitels op, om het wat te verspreiden.

En hopelijk dropt Titanfall hier snel, ik wil m'n exemplaar gaan halen.
 
Heb 'em al klaar liggen in m'n winkel. Zal morgen wel overal verkrijgbaar zijn :)

Damn, ik had gehoopt over een uurtje of twee een sms'je te ontvangen van m'n Game Mania, het gebeurt soms. :D

Morgen is ook in orde, ik ga waarschijnlijk vrijdag pas echt kunnen beginnen spelen.
 
Uhm, did Belgian Fries, and waffles originate from your country? Also, what's your best chocolate?

Fries are Belgian when you ask Belgians and French when you ask the French.

For waffles, depends on the kind of waffle. What Americans call Belgian Waffles are actually Brussels waffles, but Liège waffles are actually more eaten here. There's a lot of variants, some more popular in The Netherlands or Germany too.

Our best chocolate is definitely Marcolini, but Neuhaus, and Godiva are good too.
 
Fries are Belgian when you ask Belgians and French when you ask the French.

For waffles, depends on the kind of waffle. What Americans call Belgian Waffles are actually Brussels waffles, but Liège waffles are actually more eaten here. There's a lot of variants, some more popular in The Netherlands or Germany too.

Our best chocolate is definitely Marcolini, but Neuhaus, and Godiva are good too.

I've met French people who feel guilty when they call 'em french fries, because they know they're Belgian. They're pretty much our thing, as far as I can tell, France is all about cheeses and wine.

Also, aw yis:
vIdIZH6.jpg
 

krrrt

Member
Weer een pareltje: FF XIII LR wordt uw eerste nerdgame

"Speelt u graag een game waarin de actie abrupt stopt bij iedere tegenstander die u tegenkomt, om plaats te maken voor een 'gevecht' waarin u en de vijand beurtelings aanvallen uitvoeren die u gewoon moet selecteren uit een menu? Het klinkt inderdaad saai, omdat de meeste gamers het gewend zijn om onmiddellijk een actie op het scherm te zien bij iedere knop die ze indrukken. De 'Final Fantasy'-reeks speelde het nochtans jarenlang op die eerste manier, waardoor ze (hoewel de meeste afleveringen toch een paar miljoen exemplaren sleten) alleen interessant was voor een kleine groep spelers. "

michael-jordan-laughing.gif


Misschien een beetje laat maar: WAUW :D
 

Dawg

Member
The Raid 2? Damn.

Ik zou die écht graag willen zien, maar de vertoning is redelijk laat voor iemand die in West-Vloanderen woont en zich verplaatst via de NMBS.
 

Dascu

Member
The Raid 2? Damn.

Ik zou die écht graag willen zien, maar de vertoning is redelijk laat voor iemand die in West-Vloanderen woont en zich verplaatst via de NMBS.

Ik schat dat de film rond 23u gedaan is, en de locatie is een paar minuutjes stappen van Brussel Centraal. En er zijn tot 00u30 nog treintjes naar Brugge/Oostende.
 

Dawg

Member
Toevallig geen Bruggelingen online die een tandarts weten zijn die deze week nog beschikbaar is?

Daarjuist is er zo'n stuk tand afgebroken op mijn achterste tand en mijn tandarts is pas vrij binnen twee weken. En dat doet nu al zoveel pijn... ik kan echt geen twee weken meer wachten >_<
 

DeaviL

Banned
Toevallig geen Bruggelingen online die een tandarts weten zijn die deze week nog beschikbaar is?

Daarjuist is er zo'n stuk tand afgebroken op mijn achterste tand en mijn tandarts is pas vrij binnen twee weken. En dat doet nu al zoveel pijn... ik kan echt geen twee weken meer wachten >_<

Ik denk ni echt dat ge iemand zult vinden die het schema van zijn tandarts kent.
Tijd om de Gouden Gids te raadplegen, of dit.

Veel geluk.
 

Dawg

Member
ik kan mijn tandarts aanraden, maar weet haar schema idd niet van buiten :/
link

Zal morgen es bellen, thx :D

Ik weet dat sommige tandartsen een uitzondering maken en u asap een afspraak proberen te geven, zal best vermelden dat een groot stuk is af gebroken op de achterste tand. Doet echt vreselijk veel pijn. Ik zou niet weten wat ik zou doen zonder m'n ibuprofen :p
 

DeaviL

Banned
Zal morgen es bellen, thx :D

Ik weet dat sommige tandartsen een uitzondering maken en u asap een afspraak proberen te geven, zal best vermelden dat een groot stuk is af gebroken op de achterste tand. Doet echt vreselijk veel pijn. Ik zou niet weten wat ik zou doen zonder m'n ibuprofen :p

Ik ken de pijn.
Mijn halve linker voortand is vals, pillen slikke geblazen.

Blijven volhouden.
 

Denzar

Member
Zal morgen es bellen, thx :D

Ik weet dat sommige tandartsen een uitzondering maken en u asap een afspraak proberen te geven, zal best vermelden dat een groot stuk is af gebroken op de achterste tand. Doet echt vreselijk veel pijn. Ik zou niet weten wat ik zou doen zonder m'n ibuprofen :p

Dude, is da nie meer iets voor de spoedgevallen?
 

Dawg

Member
Dude, is da nie meer iets voor de spoedgevallen?

Geen idee :eek:

De ene persoon zegt dat zoiets "te onnozel" is voor spoed, de ander niet. Met ibuprofen kan ik er wel nog tegen (net tandarts gevonden voor volgende week dinsdag) maar zodra dat uitgewerkt is durft het wel snel terug pijn te doen.
 
Geen idee :eek:

De ene persoon zegt dat zoiets "te onnozel" is voor spoed, de ander niet. Met ibuprofen kan ik er wel nog tegen (net tandarts gevonden voor volgende week dinsdag) maar zodra dat uitgewerkt is durft het wel snel terug pijn te doen.

You are already dead.jpeg

Ik zou daar toch ook maar eens mee naar de spoed gaan, desnoods eerst een bezoekje aan de huisdokter om te kijken wat hij of zij zegt.
 
D

Deleted member 13876

Unconfirmed Member
Huisdokter kan altijd een briefje ofzo schrijven dan waardoor ze op de spoed dan misschien minder geïrriteerd zijn.
 

Dawg

Member
Huisdokter kan altijd een briefje ofzo schrijven dan waardoor ze op de spoed dan misschien minder geïrriteerd zijn.

Dat zou in ieder geval helpen. Ik heb al verhalen gehoord over hoe ze u gewoon wegsturen omdat het "maar" gaat om een "zeer tandje".
 

Denzar

Member
Dat zou in ieder geval helpen. Ik heb al verhalen gehoord over hoe ze u gewoon wegsturen omdat het "maar" gaat om een "zeer tandje".

AZ St. Jan is een shithole. Indien je kan best naar St. Lucas gaan. Daar doen ze niet snel lullig op de spoedafdeling.
 
Top Bottom