• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Sweden-GAF |OT| I'd Say It's Pretty Lagom

berzeli

Banned
Lyssnade precis på kents nya singel. Jupp, det är kent. Definitivt kent.



Funderade lite på att göra en tråd om Reevs grejen eftersom gaf har stånd för honom konstant, men kunde inte få plats med "Keanu Reeves joins a show for a Swedish streaming service, because this is the world we live in now" i rubriken.
 

Drencrom

Member
Lyssnade precis på kents nya singel. Jupp, det är kent. Definitivt kent.



Funderade lite på att göra en tråd om Reevs grejen eftersom gaf har stånd för honom konstant, men kunde inte få plats med "Keanu Reeves joins a show for a Swedish streaming service, because this is the world we live in now" i rubriken.

Jag kan annars skapa en tråd då jag har en bra titel i åtanke om du inte tänker göra en
 

Liljagare

Gold Member
Så, när är det ok för Sverige att erkänna att vi har hanterat flyktingfrågan totalt fel och idiotiskt ifrån början?

Hur ordnar vi upp Rinkeby, Husby, hela Malmö? Eller, är det kört?

Samt, varför i hela fridens namn, får vi inte arrestera kända IS/Al Qaida/ISIS medlemmar? Är vi elaka om vi vill göra det? Känns så sjukt att folk som flytt ifrån mellanöstern placeras tillsammans med de människor de flytt ifrån.

Jag håller på med att försöka hjälpa en tjej med sin son, som är förföljd utav sin make, hon har hemlig identitet, samt skyddat boende.

Vet ni vad Tingsrätten beordrade henne? Att hon ska ha ett Skype samtal per vecka med barnets far, så barnet får hålla kontakten med honom. Errrr... ok.. skyddat boende, skyddad identitet, så, ska vi hålla ett Skype samtal? Vad i hela fridens namn.

Har ordnat VPN samt vi kommer gå till närmsta öppna wifi för detta... wtf.
 

Tunesmith

formerly "chigiri"
Så, när är det ok för Sverige att erkänna att vi har hanterat flyktingfrågan totalt fel och idiotiskt ifrån början?

Hur ordnar vi upp Rinkeby, Husby, hela Malmö? Eller, är det kört?

Samt, varför i hela fridens namn, får vi inte arrestera kända IS/Al Qaida/ISIS medlemmar? Är vi elaka om vi vill göra det? Känns så sjukt att folk som flytt ifrån mellanöstern placeras tillsammans med de människor de flytt ifrån.

Jag håller på med att försöka hjälpa en tjej med sin son, som är förföljd utav sin make, hon har hemlig identitet, samt skyddat boende.

Vet ni vad Tingsrätten beordrade henne? Att hon ska ha ett Skype samtal per vecka med barnets far, så barnet får hålla kontakten med honom. Errrr... ok.. skyddat boende, skyddad identitet, så, ska vi hålla ett Skype samtal? Vad i hela fridens namn.

Har ordnat VPN samt vi kommer gå till närmsta öppna wifi för detta... wtf.

Throw-away Skype-namn hoppas jag också. Skype sänder ut IP-adressen för alla användarnamn 24/7 så fort användaren är online oavsett om dom är i ett samtal eller ens vän och det kan fiskas ut och spåras väldigt enkelt.

Finns även en del sätt att spåra IP-adresser bakom VPN adresser beroende lite på vilken operatör man använder.
Läs: https://www.quora.com/Can-one-track-my-real-IP-address-when-I-use-VPNs
 

Mr Swine

Banned
Dum fråga, finns en tjej som jobbar på Ica här och hon verkar vara en stor spel nörd. Skickade en vän förfrågan på Facebook men den tog bort. Ska man strunta i att försöka bli vän med henne?
 

Drencrom

Member
Dum fråga, finns en tjej som jobbar på Ica här och hon verkar vara en stor spel nörd. Skickade en vän förfrågan på Facebook men den tog bort. Ska man strunta i att försöka bli vän med henne?

Shiet

Hade du ens snackat med henne tidigare innan vänförfrågan eller nått? Om hon inte kände dig innan så är det inte så oförväntat att hon inte accepterar så att säga.

Var är Greywolf?

Hmm, inte heller sett han på länge.

Efter en snabb koll på hans profil så blev han tydligen junior:ad och har inte postat sedan början av Mars (dock så verkar han lurka aktivt).
 

Mr Swine

Banned
Shiet

Hade du ens snackat med henne tidigare innan vänförfrågan eller nått? Om hon inte kände dig innan så är det inte så oförväntat att hon inte accepterar så att säga.




Hmm, inte heller sett han på länge.

Efter en snabb koll på hans profil så blev han tydligen junior:ad och har inte postat sedan början av Mars (dock så verkar han lurka aktivt).

Nja inte riktigt pratat utan mer som hej, läget osv. Lite svårt när de jobbar. Men visst mitt fel, skulle ha tänkt igenom det innan jag skickade iväg vän förfrågan. Inte lätt att skaffa nya vänner då de sista var för typ 12-14 år sedan lol
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Det brukar underlätta att utbyta mer än artighetsfraser först...
Åtminstone kan man testa att pokea eller skriva nåt meddelande innan man går på vänförfrågning.

Med det sagt har jag en hel del krogpersonal som vänner på facebook :p
 

jorma

is now taking requests
Det brukar underlätta att utbyta mer än artighetsfraser först...
Åtminstone kan man testa att pokea eller skriva nåt meddelande innan man går på vänförfrågning.

Med det sagt har jag en hel del krogpersonal som vänner på facebook :p

yeps, alltid pöka före man kommer med vän-förfrågan på facebook
 

Mr Swine

Banned
Det brukar underlätta att utbyta mer än artighetsfraser först...
Åtminstone kan man testa att pokea eller skriva nåt meddelande innan man går på vänförfrågning.

Med det sagt har jag en hel del krogpersonal som vänner på facebook :p

yeps, alltid pöka före man kommer med vän-förfrågan på facebook

Åh ja, får skylla mig själv då. Ska jag vänta några veckor och försöka prata eller skriva till henne eller är det lönlöst?
 

berzeli

Banned
Åh ja, får skylla mig själv då. Ska jag vänta några veckor och försöka prata eller skriva till henne eller är det lönlöst?
Utan att markera det som en spoiler: Lämna henne i fred.
En av mina vänner jobbade på ICA förut, hon fick också en gång helt plötsligt en vänförfrågan, hon insåg inte ens att det var en kund först. Mest troligt vet hon inte vem du är och hon försöker bara göra sitt jobb. Om hon inte visar något intresse (och då alltså verkligen tar aktiva steg, typ kommer fram till dig och börjar prata om spel eller något i affären, inte bara säger "Ha en trevlig dag" från kassan när du är på väg ut ur affären) så lämna henne verkligen i fred.

Seriöst;
hon verkar vara en stor spel nörd.
Är inte nog skäl till att lägga till någon på Facebook, än mindre förvänta sig att hon skall göra detsamma. Du verkar veta absolut noll om henne och haft noll interaktion utöver det som man kan förvänta sig i interaktion mellan kund och servicepersonal. Inte direkt en grogrund för vänskap.
Jag vet att jag kanske är lite hård, men det verkar behövas.
 

Mr Swine

Banned
Utan att markera det som en spoiler: Lämna henne i fred.
En av mina vänner jobbade på ICA förut, hon fick också en gång helt plötsligt en vänförfrågan, hon insåg inte ens att det var en kund först. Mest troligt vet hon inte vem du är och hon försöker bara göra sitt jobb. Om hon inte visar något intresse (och då alltså verkligen tar aktiva steg, typ kommer fram till dig och börjar prata om spel eller något i affären, inte bara säger "Ha en trevlig dag" från kassan när du är på väg ut ur affären) så lämna henne verkligen i fred.

Seriöst;

Är inte nog skäl till att lägga till någon på Facebook, än mindre förvänta sig att hon skall göra detsamma. Du verkar veta absolut noll om henne och haft noll interaktion utöver det som man kan förvänta sig i interaktion mellan kund och servicepersonal. Inte direkt en grogrund för vänskap.
Jag vet att jag kanske är lite hård, men det verkar behövas.

Jo tack. Lika bra att du säger som det är, är tacksam för det :) vill inte vara något creep eller Stalker
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Utan att markera det som en spoiler: Lämna henne i fred.
En av mina vänner jobbade på ICA förut, hon fick också en gång helt plötsligt en vänförfrågan, hon insåg inte ens att det var en kund först. Mest troligt vet hon inte vem du är och hon försöker bara göra sitt jobb. Om hon inte visar något intresse (och då alltså verkligen tar aktiva steg, typ kommer fram till dig och börjar prata om spel eller något i affären, inte bara säger "Ha en trevlig dag" från kassan när du är på väg ut ur affären) så lämna henne verkligen i fred.

Seriöst;

Är inte nog skäl till att lägga till någon på Facebook, än mindre förvänta sig att hon skall göra detsamma. Du verkar veta absolut noll om henne och haft noll interaktion utöver det som man kan förvänta sig i interaktion mellan kund och servicepersonal. Inte direkt en grogrund för vänskap.
Jag vet att jag kanske är lite hård, men det verkar behövas.


Truth.


Den servicepersonal jag har på facebook har jag betydligt mer interaktion med än bara "tack för besöket".
 

Mr Swine

Banned
Så hur går man tillväga för att skaffa nya vänner då? Jag går aldrig ut och festar, är för det mesta på jobbet, hemma och spelar på datorn eller uta och fotograferar. Nästan alla mina vänner har flyttat eller bildat familj så man är ju ganska ensam vid 32 års ålder. Så jag är väl ganska screwed vid det här laget då?
 

Paganmoon

Member
Så hur går man tillväga för att skaffa nya vänner då? Jag går aldrig ut och festar, är för det mesta på jobbet, hemma och spelar på datorn eller uta och fotograferar. Nästan alla mina vänner har flyttat eller bildat familj så man är ju ganska ensam vid 32 års ålder. Så jag är väl ganska screwed vid det här laget då?

Skaffa vänner genom jobbet? Ta en AW med några kollegor, eller kolla om nån vill ut och sporta?
Känner knappt någon i Stockholm, och är där för jobbet lite då och då, brukar hänga med arbetskollegorna då. Antingen sporta, gå på bio, eller ut och ta ett par öl. Bör funka även när man är hemma.
 

Keen

Aliens ate my babysitter
Så hur går man tillväga för att skaffa nya vänner då? Jag går aldrig ut och festar, är för det mesta på jobbet, hemma och spelar på datorn eller uta och fotograferar. Nästan alla mina vänner har flyttat eller bildat familj så man är ju ganska ensam vid 32 års ålder. Så jag är väl ganska screwed vid det här laget då?

Det går absolut att skaffa nya vänner i den åldern, samt äldre. Jag har fått nya vänner senaste åren och är i dagsläget 37. De flesta genom hobbies eller gemensamma intressen (vin, mat, krog, fest iofs), så börja där. Kolla upp fotoforum och se om det finns träffar osv. Nu kanske fotografering, av sakens natur, är en mer solitär sysselsättning än vinprovningar, men värt att kolla iallafall.
 

Mr Swine

Banned
Skaffa vänner genom jobbet? Ta en AW med några kollegor, eller kolla om nån vill ut och sporta?
Känner knappt någon i Stockholm, och är där för jobbet lite då och då, brukar hänga med arbetskollegorna då. Antingen sporta, gå på bio, eller ut och ta ett par öl. Bör funka även när man är hemma.

Jobbar på ett litet gym där det är bara min 60+ åriga chef, hans flickvän och deras 18 åriga dotter som jobbar på gymmen tillsammans med mig. Vill definitivt inte fråga hans 18 åriga dotter då hon har pojkvän och är lite väl ung för att gå ut göra grejer och chefen har oftast inte tid då han är ute och gör massa grejer
 

Farks!

Member
Så hur går man tillväga för att skaffa nya vänner då? Jag går aldrig ut och festar, är för det mesta på jobbet, hemma och spelar på datorn eller uta och fotograferar. Nästan alla mina vänner har flyttat eller bildat familj så man är ju ganska ensam vid 32 års ålder. Så jag är väl ganska screwed vid det här laget då?

Känner igen mig. Folk man tidigare umgåtts med blir upptagna av sambo, familj och arbete, och hamnar dessutom via dem i nya sociala cirklar. Andra flyttar, och andra växer man bara ifrån. Tror dock det tyvärr är ganska oundvikligt då det är normen att det blir just så - man börjar umgås med folk via familj och arbete när man blir vuxen.
 

kch

Member
Så hur går man tillväga för att skaffa nya vänner då? Jag går aldrig ut och festar, är för det mesta på jobbet, hemma och spelar på datorn eller uta och fotograferar. Nästan alla mina vänner har flyttat eller bildat familj så man är ju ganska ensam vid 32 års ålder. Så jag är väl ganska screwed vid det här laget då?

Vart bor du?

Känner igen mig. Folk man tidigare umgåtts med blir upptagna av sambo, familj och arbete, och hamnar dessutom via dem i nya sociala cirklar. Andra flyttar, och andra växer man bara ifrån. Tror dock det tyvärr är ganska oundvikligt då det är normen att det blir just så - man börjar umgås med folk via familj och arbete när man blir vuxen.

Japp. Kan även känna mig mer kräsen ju äldre jag blir. Vilka vänner jag behöver / vill ha i mitt liv nu ser inte riktigt ut som förr. Inte det lättaste valet att solla bort människor när man vet hur svårt det är att bekanta sig med nya personer, beroende på hur ens livssituation ser ut.
Visst bor du i Örebro? Vi är faktiskt en del här från Örebroområdet (kAOz, Yoshi..dock inaktiva?) Vore sköj att träffa några NeoBelievers IRL. Jag är inte riktigt så otäck som avataren kan ge intryck av.
:)
 

Mr Swine

Banned
Känner igen mig. Folk man tidigare umgåtts med blir upptagna av sambo, familj och arbete, och hamnar dessutom via dem i nya sociala cirklar. Andra flyttar, och andra växer man bara ifrån. Tror dock det tyvärr är ganska oundvikligt då det är normen att det blir just så - man börjar umgås med folk via familj och arbete när man blir vuxen.

Halva släkten bor utomlands och andra har man ingen kontakt med. Sen är det bara 3 personer på jobbet som man umgås med.

Vart bor du?



Japp. Kan även känna mig mer kräsen ju äldre jag blir. Vilka vänner jag behöver / vill ha i mitt liv nu ser inte riktigt ut som förr. Inte det lättaste valet att solla bort människor när man vet hur svårt det är att bekanta sig med nya personer, beroende på hur ens livssituation ser ut.
Visst bor du i Örebro? Vi är faktiskt en del här från Örebroområdet (kAOz, Yoshi..dock inaktiva?) Vore sköj att träffa några NeoBelievers IRL. Jag är inte riktigt så otäck som avataren kan ge intryck av.
:)

Sveriges före detta största öken, sketna Bollnäs :p
 

Farks!

Member
Visst bor du i Örebro? Vi är faktiskt en del här från Örebroområdet (kAOz, Yoshi..dock inaktiva?) Vore sköj att träffa några NeoBelievers IRL. Jag är inte riktigt så otäck som avataren kan ge intryck av.
:)

Stämmer. Känner Yoshi irl, det var han som visade GAF för mig. Han är fortfarande aktiv, men inte denna tråd. En träff kanske vore något.
 
Hmm, inte heller sett han på länge.

Efter en snabb koll på hans profil så blev han tydligen junior:ad och har inte postat sedan början av Mars (dock så verkar han lurka aktivt).

Aa, klantade mig och blev junior:ad. Det kanske ändå var en bra sak, för jag kom till insikten att det finns väldigt få anledningar för mig att vara kvar på GAF; det är väldigt oproduktivt. Tiden jag spenderat på GAF kunde jag ha lagt på bättre saker. Spenderar dock ~två-tre minuter om dagen på att kika igenom framsidan och GAF:s överreaktioner.

Håller mig till Twitter för att hålla mig uppdaterad på det senaste.

Så hur går man tillväga för att skaffa nya vänner då? Jag går aldrig ut och festar, är för det mesta på jobbet, hemma och spelar på datorn eller uta och fotograferar. Nästan alla mina vänner har flyttat eller bildat familj så man är ju ganska ensam vid 32 års ålder. Så jag är väl ganska screwed vid det här laget då?

Meetup.com erbjuder en hel del; finns även liknande sidor. Om du dock inte bor i en av de tio största städerna i Sverige kan det definitivt vara svårare.

Första dagen på jobbet efter fem veckors sjukskrivning. Har inte sovit en minut på hela natten och börjar med ett 12-timmars pass...

Celsius är din vän. Trust me.
 

Bri

Member
Rösti;200468130 said:
Dags för fredagsmys. Jag har inga märkvärdiga filmkanaler som C More eller Viasat, så utbudet är aningen begränsat för kvällen. Men Star Trek: Into Darkness visas i TV12 och Sjuan visar Beck: Sista vittnet. Det får duga.

Använder du dig inte av någon strömningstjänst? Brukar alltid finnas något att GLUTTA på.
 
Men vad fan händer här?! Själv sticker jag till Japan om ett halv år.

Hur länge blir du borta, bror? Har också planerat att åka till Japan i år, och en jäkla massa andra asiatiska länder också. Inget bokat ännu dock, jag har så mycket att reda ut och planera först. Sista terminen innan kandidatexamen etc etc.
 

Knugen

Member
Hur länge blir du borta, bror? Har också planerat att åka till Japan i år, och en jäkla massa andra asiatiska länder också. Inget bokat ännu dock, jag har så mycket att reda ut och planera först. Sista terminen innan kandidatexamen etc etc.

Har sökt in för 6 månader språkstudier i Kyoto. Tänkte ha det som en testperiod för att se om jag kommer att trivas eller inte.
 

Mr Swine

Banned
Är det någon annan än jag som ser framemot Independence Day: resurgence på bio? Bara två månader kvar, är extremt hypad och hoppas på att det är lika bra som första filmen xD
 
Top Bottom