• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Denmark-GAF | OT | Happiest Country in the World

Was busy writing my exam essay/paper on trade and listening to jazz on P3.

Switched on TV2, but Im passively listening to the debate.
 
-Han vrøvler nu. Prøver på at give et logisk/retfærdigt grundlag til hvorfor det giver mening for unge der dropper ud af skolen til at deltage i bande miljøet...

-Ham den unge 14-årig Ismael er en sej knægt. Fornuftig dude.
 
-Han vrøvler nu. Prøver på at give et logisk/retfærdigt grundlag til hvorfor det giver mening for unge der dropper ud af skolen til at deltage i bande miljøet...

-Ham den unge 14-årig Ismael er en sej knægt. Fornuftig dude.

Vil du da ikke mene at en person der intet har at tage sig af i hverdagen har en større chance for at blive bandemedlem end en person med normal stabil skolegang eller arbejde ?

Og ja den knægt kan nogle gang være en værre én men for det meste er han en venlig og sjov lille fyr.
 
Vil du da ikke mene at en person der intet har at tage sig af i hverdagen har en større chance for at blive bandemedlem end en person med normal stabil skolegang eller arbejde ?

Og ja den knægt kan nogle gang være en værre én men for det meste er han en venlig og sjov lille fyr.

I min tid some forhenværende sælger, har jeg oplevet en del unge der kom fra en stabil skole gang som stadig havde en relation til bander. Der er faktisk en af mine tidligere faste unge kunder, der blev anholdt og sendt i spjældet fordi han begik butiks røveri. Han var ganske intelligent og velformuleret så det kom bag på mig at en ung fyr, med en fornuftig klassegang kunne havne i den slags. Kortefter bortviste jeg ham beklagevis også fra butikken, fordi jeg kendte ham personligt på kunde-til-sælger basis/forhold og det kunne ende med at skræmme nogle kunder væk. Men det er bare en anekdote.

Om der er en større chance? Uden tvivl. Er det grundlag til at de skulle deltage i et kriminelt miljø? nej. Men jeg har empati for dem der ender i det. Jeg tror faktisk der er mange unge's problemer - ikke kun bande involveret - i dagens Danmark der bliver overset på en eller anden måde. Så de finder deres måde at håndtere deres sag på.

Men ja det er desværre et aktuelt problem og der børe gøres noget ved det. Men min mening, er at i sidste ende er det desværre et spørgsmål om de selv vil hjælpes. Og der i ligger det hovedesagelige problem og mangel på løsning.
 

Sethos

Banned
Så den på EB, syntes den var meget skæg

tekst-tv_913050mtuurt.jpg
 

Hanmik

Member
Så den på EB, syntes den var meget skæg

tekst-tv_913050mtuurt.jpg

lol.. havde helt glemt der fandtes noget som hedder "tekst-TV".. lol, brugte det helt vildt før i tiden.. ZDF, ARD, RTL osv. (tyskerne ved hvad jeg snakker om), havde nogle "sjove" sider når man var en ung knægt... jeg sad sgu også og læste om snedybder i tyskland, så jeg blev altid skide sur og irriteret når de havde mere sne end os i Sønderjylland..
 

Pachimari

Member
Vi skal have gang i tråden her igen.

Mig og kæresten har 1 årsdag om en uge, men hvad kan jeg finde på af oplevelser og en gave? Jeg har ikke det store budget at gøre godt med.
 
Hvad helvede er alle de stangtennis klistermærker man ser over det hele i kbh? Er det et eller andet symbol for hvad de unge foretager sig nu om dage?
 
Det er 1. maj og krise i regeringen, skyderi i Værebro og løsladelse af 2 danskere i Somalia. Mest læste på EB er: "han ragede mig på fjamsen."
 

Pachimari

Member
Sommerferien bliver i Danmark i år. Men nu er sommervejret jo som sagt også kommet. Men der bliver brugt mere tid udendørs. :)
 

Dennis

Banned
The way we are gunning down people at the moment I wouldn't be surprised if the per capita gun homicide rate of Denmark is about the same as the USA.

pew pew
 
Dunno the city really, I'm near Nørreport station.

Hey dude, if you feel like it, we can meet later today. I'm going to a swimming hall in a about hour, and I'll swim for about a hour to (10 minutes give or take at the sauna). But if you're up for it, we might be able to arrange a meet-up at a café for a cup of coffee on Nørrebro. I know a good place there.

EDIT: you can bring Anastacio with you.
 

Dr.Acula

Banned
Hey dude, if you feel like you can meet me later today. I'm going swimming in a hour, and I'll swim for about a hour. But if you can I we can arrange to meet up at a cafe I know on Nørrebro.

Cool, I'll send you a pm with my e-mail, just send me the details when you're finishing up.

Edit: lol, you're someone else, impromptu GAF meetup!!!
 
Cool, I'll send you a pm with my e-mail, just send me the details when you're finishing up.

Edit: lol, you're someone else, impromptu GAF meetup!!!

Spontaneous GAF-meeting 7/5-2013 Copenhagen!

I'll pm you my mobile phone number, so you have direct contact to me.
 

Dennis

Banned
Säljer ni korv här eller?

Da jeg var i Gøteborg fik jeg noget der blev kaldet Kalles korv eller noget i den stil.

Det var en pølse med kartoffelmos og.........rejesalat. Ja, en ordentlig klat industri rejesalat.

Det var bare klamt. Helt ærligt, Sverige.
 
Top Bottom