• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Denmark-GAF | OT | Happiest Country in the World

with very broad strokes.. id say the difference go something like this:

sweden:

More authoritarian, consensus driven, more collectivism, very socially conservative(alcohol, drugs, prostition). If swedes where a trade, swedes would be engineers.

denmark:

Much more liberal in social issues, more urban(half of denmark is basically live in copenhagen), more individualistic. If danes where a trade danes would be trader a bazaar people.

norway:

More christian(hence black metal), more agrarian, oil rich. If norweigen where a trade, it would be fisherman.
 
with very broad strokes.. id say the difference go something like this:

sweden:

More authoritarian, consensus driven, more collectivism, very socially conservative(alcohol, drugs, prostition). If swedes where a trade, swedes would be engineers.

denmark:

Much more liberal in social issues, more urban (half of denmark is basically live in copenhagen), more individualistic. If danes where a trade danes would be trader a bazaar people.

norway:

More christian(hence black metal), more agrarian, oil rich. If norweigen where a trade, it would be fisherman.

d4uaLUG.jpg


We definitely have alot of mixed groups here.

Plus we're probably the hipster capital of Denmark, although Im not sure if thats anything to be proud of.
 
Jeg er skam også pære dansk.

Og jo jeg skal helt sikkert ind og se den blå planet (er sammen med en biolog på 8. år nu), men det bliver ikke i en weekend med 1½ times kø...

Sidst jeg var i zoo for at se det nye isbjørne anlæg var det sjoveste helt klart da den store han isbjørn rejste sig op mod en af glasruderne, hvorpå den slog med fuld styrke på ruden for at få ram på en lille pige der sad på sin mors skuldre o_O. Jeg er sikker på at hvis jeg stod i blandt den gruppe mennesker ville jeg kunne have lugtet en skrækbæ eller to, omend min egen...

Jeg har hørt at biolog studerende får gratis årskort til Zoo!?
 
Det gjorde de indtil i år :( Nu kan de komme ind for en 50 i stedet, men så meget som mig og min kæreste går i zoo kan det bedre betale sig med årskort(hvilket koster det samme for bio studerende).
 

Strax

Member
Everytime I see this thread pop up I flashback to when I had to read Min Ven Thomas and Hvid Sommer while learning danish here in Iceland.

7 years of my life.
Fantastic.
 
Det gjorde de indtil i år :( Nu kan de komme ind for en 50 i stedet, men så meget som mig og min kæreste går i zoo kan det bedre betale sig med årskort(hvilket koster det samme for bio studerende).

Læser du også biologi? :D
Og ja, virkelig irriterende at de ændrede det til 50,-...
Det var, så vidt jeg husker, også besværligt at komme ind på Danmarks Akvarium pga. at KU ikke kan finde ud af at skrive BIOLOGI på vores studiekort, så vi blev nødt til at lege med udprintede papirer, før vi fik tildelt klistermærker til kortet... *suk*
 

Sub_Level

wants to fuck an Asian grill.
Spent 3 weeks in Sweden and took quite a few trips to Denmark as well in addition to a cruise to Oslo.

Scandinavia is beautiful. It was my first taste of Europe and in some ways the best.

For lunch we always had these bread things where you put different kinds of paste or meats on them. Anyone know what I'm talkin' about?
 

bjaelke

Member
Spent 3 weeks in Sweden and took quite a few trips to Denmark as well in addition to a cruise to Oslo.

Scandinavia is beautiful. It was my first taste of Europe and in some ways the best.

For lunch we always had these bread things where you put different kinds of paste or meats on them. Anyone know what I'm talkin' about?

You're talking about this national treasure:

helkerne-rubroed-med-paalaeg.jpg


It's called rugbrød and is considered to be some of the finest cuisine available in the country.
 
Har lige sendt papir ind til #2 praktik (i special området), ved ikke rigtig hvad jeg kan forvente. Men vil gerne tage den sidste praktik i udlandet, 6 måneder hvor man måske lærer Engelsk i Kina ville være fedt.

God ide. Jeg starter på mine første praktik på mandag og det er på special område.
 

Sub_Level

wants to fuck an Asian grill.
You're talking about this national treasure:

helkerne-rubroed-med-paalaeg.jpg


It's called rugbrød and is considered to be some of the finest cuisine available in the country.

Yes! I had a much smaller palette at the time and regret not trying different pastes and combinations. Tak ;)
 

sphinx

the piano man
I only know one danish guy, he is blond, manly, hairy and is 2.00 meters tall

are many danish guys like that????

if so.

airplane-sunset.jpg
 
I only know one danish guy, he is blond, manly, hairy and is 2.00 meters tall

are many danish guys like that????

if so.

airplane-sunset.jpg

Well, I think Denmark has the second highest average-height in the world, but Holland has us beat. I've been told it's due to the freakishly amounts of milk they drink. They drink it like water at every meal.


There is still quite a lot of blonde people in Scandinavia, but I think it's dwindling. You know, when I think about it;
"blond, manly, hairy and is 2.00 meters tall" sounds very Icelandic.



I'm 1,98 cm myself so it's not too bad, but I got dark almost Asian-looking hair despite not being asian.:/
 

Sethos

Banned
Well, I think Denmark has the second highest average-height in the world, but Holland has us beat. I've been told it's due to the freakishly amounts of milk they drink. They drink it like water at every meal.

I only drink about 1,5L of milk a day :( I'm 1.94.

I need to drink more!
 
Well, I think Denmark has the second highest average-height in the world, but Holland has us beat. I've been told it's due to the freakishly amounts of milk they drink. They drink it like water at every meal.


There is still quite a lot of blonde people in Scandinavia, but I think it's dwindling. You know, when I think about it;
"blond, manly, hairy and is 2.00 meters tall" sounds very Icelandic.



I'm 1,98 cm myself so it's not too bad, but I got dark almost Asian-looking hair despite not being asian.:/

I only drink about 1,5L of milk a day :( I'm 1.94.

I need to drink more!

I hate native danish people.

You make my 1.79 so average :(

forresten... sådan her ser det ud her i "Danmark" fra mit vindue..!



;o)

Nice! Inspirer mig nærmest til at vi alle burdte poste vores udsigt fra vores bopæl.
 
En parkeringsplads og en satans masse byggeri lige ved siden af som snart har larmet i et helt år, den inspirer mig ikke så meget hehe

Jeg har en udsigt til nogle vindmøller, et hotel og en del af et kollegie, men ellers er en stor del af min udsigt blokeret af en boligblok lige overfor.
 

bjaelke

Member
Jeg ville gerne vise min udsigt, men lige nu kan jeg ikke rigtig se noget, da det sner(?!).

Normalt har jeg en fantastisk udsigt til Møllekroen og den kristne forsamling
KuGsj.gif
 
I only know one danish guy, he is blond, manly, hairy and is 2.00 meters tall

are many danish guys like that????

if so.

airplane-sunset.jpg

Women can also be freakishly tall.

Blond hair prevelance is overstated though it is definitely noticeable with young children.
 
Ikke ligefrem ud af vinduet men er et stenkast væk fra en udsigt til sverige.

Taget med los telefonos, beklager kvaliteten.

Hold da op! Det er i min egen mening misundelsesværdigt.

Jeg venter stadig med tålmodighed til den dag jeg kan købe mig til et penthouse i SAS Radisson i centrum eller bare et hus på strandvejen :p
 

Sethos

Banned
Kender i de reklamer der næsten gør ondt helt ind i sjælen fordi de er en direkte løgn eller bare så tarvlige at man ikke ved hvor vidt man skal græde eller grine. Så lige reklamen for Dacia's indtog i Danmark og bare grundlaget er bare så pinligt.

Fyr der vælter gennem biler, nogle sportsvogne så vidt jeg så hvilket også betyder han måske ved lidt om biler eller har en interesse. Han bliver træt af disse biler. Pludselig toner den grimmeste og mest røvsyge bil frem på skærmen og pludselig ændre stemingen sig; Ja, fyren vil have denne lorte bil.

Fordi Dacia er jo allerede verdenskendt for at være et kvalitets mærke af dimensioner.

Ved godt det er et lidt kedeligt emne men syntes nu vi holder en god standard inden for reklamer i mange tilfælde, men dette virker som en reklame til det helt forkerte land eller måske en omskrivning af en børnesang. Jeg har aldrig set en reklame der gjorde mig direkte irriteret ... Det har jeg nu.

Kan slet ikke forstille mig nogen med bare lidt integritet ville købe den bil.

/Random rant
 
Top Bottom