• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Aiii

So not worth it
Volgens mij doet ze die filmpjes altijd in hetzelfde winkelcentrum, geen idee waar het is, maar gewoon daar stalken dan moet het lukken.
 

msv

Member
Volgens mij doet ze die filmpjes altijd in hetzelfde winkelcentrum, geen idee waar het is, maar gewoon daar stalken dan moet het lukken.
Rotterdam misschien? Lijkt op de winkelstraten tegenover dat pleintje met bioscoop / ondergrondse parkeergarage en de rode... kunstwerken? fake edit: Google zegt Schouwburgplein.
 

7threst

Member
Pfff het is fucking zomer en ik voel me zo verschrikkelijk melancholisch. Heb zin om de hele dag in mijn bed te liggen, tosti's te bakken en The Cure te luisteren.
 

JDB

Banned
Ja, het is zomer :D

fd64d96bc7d807e1ec5101406dfd214a.png
 

Aiii

So not worth it
Ziggo heeft eindelijk een abonnement waarbij je alleen internet (zonder basis digitale TV) kunt afnemen. Werd tijd ook. Weer zes euro per maand minder.
 

Divius

Member
Ik ben er ook niet echt blij mee, zeker niet omdat ik van woensdag t/m zaterdag moet werken en geen airco heb ;_;


edit: oh ik ben donderdag toch vrij.
 

Aiii

So not worth it
Strandvakanties en all-in exclusive vakanties zijn sowieso een plek where dreams go to die. De fysieke vertegenwoordiging van mensen die alle hoop in het leven hebben opgegeven.

Je kan met je geld zoveel mooie dingen zien, beetje cultuur, lekker eten bij een lokaal restaurantje, genieten van de omgeving. Maar nee, het gros van de Nederlander gaat een hotelletje in of de hele dag op het strand liggen, eet dan van het voorverwarmde buffet of Piet Friet Español en komt niet verder dan 2km van de slaapkamer.

En als ze dan terugkomen op hun werk, en je vraagt ze wat ze gedaan hebben tijdens hun vakantie, dan zijn ze binnen twee minuten klaar met hun verhaal. Wordt er bijkans depressief van uit solidariteit.
 

Linius

Member
Voor die hotels wel zo fijn, binnen tien minuten zijn alle bedjes rondom het zwembad neergezet. Hoeven ze niks aan te doen.

Ik hou wel lekker bij kleinschalige complexen waarbij dit soort gedoe niet voor komt :p
 
Strandvakanties en all-in exclusive vakanties zijn sowieso een plek where dreams go to die. De fysieke vertegenwoordiging van mensen die alle hoop in het leven hebben opgegeven.

Je kan met je geld zoveel mooie dingen zien, beetje cultuur, lekker eten bij een lokaal restaurantje, genieten van de omgeving. Maar nee, het gros van de Nederlander gaat een hotelletje in of de hele dag op het strand liggen, eet dan van het voorverwarmde buffet of Piet Friet Español en komt niet verder dan 2km van de slaapkamer.

En als ze dan terugkomen op hun werk, en je vraagt ze wat ze gedaan hebben tijdens hun vakantie, dan zijn ze binnen twee minuten klaar met hun verhaal. Wordt er bijkans depressief van uit solidariteit.

Toch moet dat dan weer wel als je constant vijf minuten van de complete burn-out vandaan zit. Als je een half jaar sabbatical zou nemen zou het iets anders zijn, want dan heb je tijd genoeg om weer opnieuw opgeladen te zijn. En sommige... wel, meeste, mensen hebben, hoe treurig dat ook mag klinken, serieus geen grotere ambities dan aan een strand liggen.
Ik bedoel, zelfs Office Space, gaf's go-to depictie van de hell van das werkende mensch, eindigt met een personage op een strand.

en je moet ook toegeven dat er niks vervelenders is dan weer zo'n "cultuurmens" aan je kop te horen dreunen over hoe je culturen moet leren waarderen enzo, en dan bij directe vragen het enkel over de keuken kan hebben, Volgens mij leen ik dit van Youp van 't Hek, maar geen idee welk stuk.
Ook wel heel typisch Nederlands natuurlijk: Zeikerd? Ga dan over die zeikerd zeiken. En dan het gek vinden dat niemand met je wilt praten.

Beetje zoals ik ook doe in deze post.... :\
 

Aiii

So not worth it
Ik snap dat je een punt probeert te maken, ik kan alleen niet helemaal herleiden wat dat punt precies is.

Volgens mij probeer je eerst te zeggen dat mensen vakantie moeten nemen om uit te rusten, wat nogal logisch is, al kan je dan wel zeggen dat ik betwijfel dat iemand die tegen een burnout aan zit genoeg heeft aan 4 a 5 weken vakantie per jaar.

Maar zelfs dan zie ik geen verschil tussen op de bank of in je achtertuin liggen en op een strand liggen. In allebei de gevallen heb je rust en hoef je niet met je werk bezig te zijn.

Daarna maak je een punt over dat mensen aan je kop dreunen over dat je culturen moet leren waarderen en I don't even know how you got there, mate. Ik dreun niet, er staat een komma tussen cultuur en "lekker eten bij een lokaal restaurantje" en het enige dat ik zeg is dat het weird is dat mensen duizenden euro's uitgeven om naar het buitenland te gaan en vervolgens geen enkele inclinatie hebben om iets van het buitenland te zien en te proeven. Dat is weird to me.

En dan begin je ook nog eens over Youp van het Hek, een van de meest vervelende mensen in heel Nederland, waarom Eend? Waarom?
 

Chuckie

Member
Bij Youp is het nooit goed. De sleurhut is niet goed, massa vakanties niet maar cultureel ook niet.
Alleen spontaan op de trein naar Parijs springen (alsof mensen met een gewone baan dat kunnen).

Ik vond m ooit grappig, maar nu is ie de zuurste zuurpruim die er op aarde rondloopt.
 

Spartacus

Member
Mijn doel op vakantie is me dan ook om me fysiek helemaal uit te putten, mijn lichaam kan prima uitrusten op werk, 8 uur per dag achter een scherm.
Denken aan werk is ook verdomd lastig als je tot het gaatje gaat en actief bezig bent op je vakantie. Ik kom eerder met een burn-out aan op werk als ik 3 weken op een stand ga liggen.

Maar het is ieder voor zich, men moet doen wat ze niet laten kunnen en als dat op een stand liggen is, dan vind ik dat prima. Ik vind het zonde, maar ik snap wel meer dingen niet die mensen doen met hun tijd/geld.
 
Ik zie an sich vrij weinig verschillen, afgezien van de locatie en de hoeveelheid mensen die je om je heen hebt op een strand.

Maar, waarom is het niet hetzelfde qua tot rust komen?

Omdat je niet voor even je hele leven achter je laat als je in je tuin zit en wel als je ergens in een hotel in Turkije zit.
 

Aiii

So not worth it
Omdat je niet voor even je hele leven achter je laat als je in je tuin zit en wel als je ergens in een hotel in Turkije zit.

Over gevoelens kan men niet twisten, natuurlijk.

Maar tenzij je je vrouw en kinderen thuis laat, laat je enkel je familie, vrienden en werk achter. Maar die heb je thuis ook niet 24/7 om je heen, toch?
 

Spartacus

Member
Over gevoelens kan men niet twisten, natuurlijk.

Maar tenzij je je vrouw en kinderen thuis laat, laat je enkel je familie, vrienden en werk achter. Maar die heb je thuis ook niet 24/7 om je heen, toch?

Dat thuis niet het zelfde is als Turkije snap ik nog wel, maar waarom dan Turkije en niet Texel, of de camping 10 kilometer verderop. Zolang het maar niet thuis is toch?
 

Rei_Toei

Fclvat sbe Pnanqn, ru?
Ik kom net terug van een paar weken Zwitserland/Italië. De ene dag een berghelling opbeuken en 1000 meter hoogteverschil pakken in een goeie hike en eindigen in een (fucking koud) bergmeertje, de volgende dag pils hakken met de benen omhoog en een goed boek op de camping.

Whydontwehaveboth.jpg
 

Divius

Member
Ik woon zeg maar 5 minuten fietsen van het strand af, dus als ik op vakantie ga zoek ik nooit stranden op. Al is er natuurlijk wel een verschil tussen de witte stranden/blauwe zee op een of ander tropisch oord en de bruine stranden/groene zee van Nederland. Geef mij maar bergen en landschappen die we hier niet hebben.
 

7threst

Member
Beetje cultuur, beetje uitrusten. Hoeft niet 100% 't een of 't andere te zijn, mensen.

Klopt. Ik heb een keer speed gesnoven op de WC in het Louvre met NWA op mijn walkman. Ik ben best wel thuis in het concept 'met beide benen in twee werelden staan'.
 
Top Bottom