• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Aiii

So not worth it
Er is dus echt geen wind hier. Die uit mijn reet misschien, maar dat is zo standaard inmiddels dat ik liever spreek over 'constante geparfumeerde ventilatie'.

Het waait morgenmiddag lekker met ca 13km door Goirle, Peet. Google zegt het, dus dan moet het wel waar zijn.
 

7threst

Member
Het waait morgenmiddag lekker met ca 13km door Goirle, Peet. Google zegt het, dus dan moet het wel waar zijn.

Haha, jammer dat ik de hele dag in Rijswijk op de redactie zit :p

Maar goed, vanaf donderdag enkele dagen in Schotland dus ik klaag niet :)
 

roytheone

Member
Wat raar dat deze thread me nooit is opgevallen xD Hallo mede-Nedelanders!
Wat een weer hè?

Ik heb het gevoel dat dit thread een stuk minder actief is dan de andere locatie communities, vooral als je meeneemt dat er volgens mij betrekkelijk veel Nederlands op GAF actief zijn.
 

Linius

Member
Toch merk ik in mijn omgeving dat 18 minners wel meer moeite zullen moeten doen om aan alcohol te komen. Buitenshuis in ieder geval. Tijdens de introductieweek hier en ook in onze sociëteit krijg je onder de 18 geen druppel. Niet in het minst omdat onze vergunningen dan in het geding zijn. Maar uiteraard als er aan het thuisfront niet op gestuurd wordt kunnen ze daar nog genoeg drinken.

Ruim acht op de tien studenten zeggen weleens alcohol te drinken. Ruim twee derde (69 procent) van de ondervraagden deed dat zelfs in de afgelopen maand.

Deze quote is dan wel weer schattig. Alsof het een kunst dat een student in de periode van maar liefst een maand iets alcoholisch heeft gedronken. Het zou eerder schokkend zijn als het niet zo is bijkans.
 
Verassing medisch beroepsgeheim stilletjes afgeschaft..kortom alles wat jij in vertrouwen tussen jou doktor kan vertelen zullen de zorgverzekeraars makkelijk in kunnen kijken vanwege 'fraude' meest belachelijke wet wat ik ooit heb gezien..er is nog één linie de eerste kamer..

http://motherboard.vice.com/nl/read...letjes-afgeschaft?utm_source=motherboardfbned

De fraude gaat ook echt over niks:

De minister denkt met dit voorstel zorgfraude te kunnen bestrijden. In 2015 is er voor 11 miljoen euro aan fraude geconstateerd. Dat is 0,015% van het zorgbudget. De fraude die door patiënten is gepleegd bedraagt daarvan 1,4 miljoen euro. De overige 9,6 miljoen fraude wordt door zorgverleners of tussenpersonen gepleegd.
 
Nee het gaat puur om als jij naar de doktor gaat voor iets..een soa of wat dan ook dat de zorgverzekeraar jou kan uitbuiten en jou een risicogevalletje noemen.

Ja, dat is natuurlijk het doel. De fraude is het excuus, het is alleen zo slap. Maar goed, verwachten dat de PvdA het juiste doet is wel weer wat teveel gevraagd. Dat VVD/CDA/PVV voorstemmen verbaast me niks, die haten privacy sowieso.
 

Nokterian

Member
Ja, dat is natuurlijk het doel. De fraude is het excuus, het is alleen zo slap. Maar goed, verwachten dat de PvdA het juiste doet is wel weer wat teveel gevraagd. Dat VVD/CDA/PVV voorstemmen verbaast me niks, die haten privacy sowieso.

Daarom Piratenpartij voor 2017 (ik stel mij zelf als kandidaat voor de tweede kamer voor de piratenpartij) ja een gaffer dus houd het hier in de gaten. Want bij de piratenpartij staat privacy en burgerrechten op de eerste plaats.
 

Aiii

So not worth it
Edith Schippers is verreweg de meest dramatische minister in lange tijd, tekenend voor de VVD anno 2016. Iedereen die komende partij nog op die wanpartij stemt is het ook gewoon zelf schuld.
 
Edith Schippers is verreweg de meest dramatische minister in lange tijd, tekenend voor de VVD anno 2016. Iedereen die komende partij nog op die wanpartij stemt is het ook gewoon zelf schuld.
Tsja, op wie moet je dan stemmen? De PvdA die met alle winden meewaait? De SP die onrealistische programma's toont? PVV hoef ik niet eens te noemen neem ik aan - al denk ik dat die een flinke boost krijgen in de peilingen met al dat Zaandam en rappers gedoe afgelopen week. Voor mij vallen van die zinloze partijen als de PvdD, SGP, Christenunie alvast af. GroenLinks, tsja, het zal wel. 50+ zal ik nog even wat jaartjes ouder moeten zijn voordat die naar mij omkijken. En dan heb je een lading van die afgesplitste partijen waar ik niet eens een woord aan vuil wil maken.

Kijken of we een groepje CDA, VVD, D66 kunnen regelen denk ik. Al zal het lastig worden. Ik zie geen andere samenstelling komend jaar ook die iets kan doen.
 

Kabouter

Member
Tsja, op wie moet je dan stemmen? De PvdA die met alle winden meewaait? De SP die onrealistische programma's toont? PVV hoef ik niet eens te noemen neem ik aan - al denk ik dat die een flinke boost krijgen in de peilingen met al dat Zaandam en rappers gedoe afgelopen week. Voor mij vallen van die zinloze partijen als de PvdD, SGP, Christenunie alvast af. GroenLinks, tsja, het zal wel. 50+ zal ik nog even wat jaartjes ouder moeten zijn voordat die naar mij omkijken. En dan heb je een lading van die afgesplitste partijen waar ik niet eens een woord aan vuil wil maken.

Kijken of we een groepje CDA, VVD, D66 kunnen regelen denk ik. Al zal het lastig worden. Ik zie geen andere samenstelling komend jaar ook die iets kan doen.

Och, als je het mij vraagt is het allemaal wel prima zolang het niet te extreem is. Natuurlijk, de ene partij zal beleid voeren dat meer strookt met mijn persoonlijke overtuigingen dan de andere, maar uiteindelijk is de koers als geheel ook weer niet zo schokkend verschillend als je nagaat hoe het wordt afgezwakt door coalitievorming.

Ik vind het wel jammer dat het politieke klimaat vervelender en meer gepolariseerd is geworden, ironisch vooral wanneer je nagaat hoe goed het gaat met Nederland. Ik heb zo'n vermoeden dat het verkeerde beeld van bijvoorbeeld veiligheid in Nederland dat de media met het breed uitmeten van feitelijk plaatselijk nieuws schept daar zeker mee te maken heeft.

Het is zo bijzonder dat met een extreem welvarende, veilige en vredige samenleving veel mensen stemmen en spreken alsof het hele land in crisis verkeert en men hun leven niet meer zeker is, terwijl de enige crisis vanuit het oogpunt van Nederland klimaatverandering is. Kijkend naar de feiten zouden partijen als PVV, SP en 50Plus marginale factoren moeten zijn.
 
Och, als je het mij vraagt is het allemaal wel prima zolang het niet te extreem is. Natuurlijk, de ene partij zal beleid voeren dat meer strookt met mijn persoonlijke overtuigingen dan de andere, maar uiteindelijk is de koers als geheel ook weer niet zo schokkend verschillend als je nagaat hoe het wordt afgezwakt door coalitievorming.

Ik vind het wel jammer dat het politieke klimaat vervelender en meer gepolariseerd is geworden, ironisch vooral wanneer je nagaat hoe goed het gaat met Nederland. Ik heb zo'n vermoeden dat het verkeerde beeld van bijvoorbeeld veiligheid in Nederland dat de media met het breed uitmeten van feitelijk plaatselijk nieuws schept daar zeker mee te maken heeft.

Het is zo bijzonder dat met een extreem welvarende, veilige en vredige samenleving veel mensen stemmen en spreken alsof het hele land in crisis verkeert en men hun leven niet meer zeker is, terwijl de enige crisis vanuit het oogpunt van Nederland klimaatverandering is. Kijkend naar de feiten zouden partijen als PVV, SP en 50Plus marginale factoren moeten zijn.
Er zit hierin gewoon een groot verschil tussen beleving van veiligheid en de feiten. En juist dat eerste is ook erg belangrijk om bij mensen erin te krijgen en aandacht aan te besteden. Door de verschillende dingen die toch wel gebeurden afgelopen tijd (Zaandam, "rappertjes" met gekke filmpjes, overvallen op bussen, ruiten bussen ingooien, gedoe in Eden tijdje terug, autobranden in Amsterdam Noord, etc, etc) loopt dat een aardige deuk op als men niet ziet dat de politie en politiek actief ermee bezig is. Een burgemeester die dan vanuit de - in de perceptie - ivoren toren komt uitleggen dat het wel meevalt helpt daarin niet. En de PR als een probleem is opgelost mag eigenlijk wel wat omhoog hiervoor, want anders blijft enkel het negatieve hangen.

Lastig probleem om op te lossen verder. Niemand hoeft in Nederland bang voor zijn leven te zijn en we hebben sociale programma's om zo'n beetje iedereen redelijk door het leven te helpen, maar het wordt lekker opgehitst allemaal door partijen die daar baat bij hebben, en dat doet het vertrouwen geen goed. En dan krijg je dat mensen naar die andere partijen uitwijken terwijl dat niet nodig hoeft te zijn.

Ik ben benieuwd. Het zou fijn zijn als er wat positieve campagnes worden gevoerd, in plaats van de problemen weer erger te laten lijken om stemmen proberen te winnen.
 
Tsja, op wie moet je dan stemmen? De PvdA die met alle winden meewaait? De SP die onrealistische programma's toont? PVV hoef ik niet eens te noemen neem ik aan - al denk ik dat die een flinke boost krijgen in de peilingen met al dat Zaandam en rappers gedoe afgelopen week. Voor mij vallen van die zinloze partijen als de PvdD, SGP, Christenunie alvast af. GroenLinks, tsja, het zal wel. 50+ zal ik nog even wat jaartjes ouder moeten zijn voordat die naar mij omkijken. En dan heb je een lading van die afgesplitste partijen waar ik niet eens een woord aan vuil wil maken.

Kijken of we een groepje CDA, VVD, D66 kunnen regelen denk ik. Al zal het lastig worden. Ik zie geen andere samenstelling komend jaar ook die iets kan doen.

Je kan ook blanco stemmen.

De VVD is in elk geval rampzalig gebleken voor het land met hun doorgeslagen bezuinigingsdrang, zo erg dat zelfs de ING en het IMF(!) zeggen dat bezuinigen niet echt heel slim is en vooral schade heeft gebracht. Dat mensen vervolgens nog overwegen dat dat een goede partij is om op te stemmen, tja.
 

Nokterian

Member
Misschien kan ik jullie overtuigen om op de piratenpartij te stemmen? Het ligt aan jullie natuurlijk en ik forceer niks maar voor mij is dit de enige partij waar ik mij echt achter kan scharen met de duidelijke punten die ze maken vergeet niet dat piratenpartij een internationale partij is zitten in 40+ landen.

Ons programma is nog in de maak maar neem een kijkje...zei al in een eerdere post dat ik mij zelf kandidaat heb gesteld voor de tweede kamer voor de piratenpartij.

https://piratenpartij.nl/
 

Goldrusher

Member
h9oKNld.gif

http://www.vier.be/deslimstemensterwereld/videos/godverdomme-een-hollander/2147110
 

Aiii

So not worth it
Misschien kan ik jullie overtuigen om op de piratenpartij te stemmen? Het ligt aan jullie natuurlijk en ik forceer niks maar voor mij is dit de enige partij waar ik mij echt achter kan scharen met de duidelijke punten die ze maken vergeet niet dat piratenpartij een internationale partij is zitten in 40+ landen.

Ons programma is nog in de maak maar neem een kijkje...zei al in een eerdere post dat ik mij zelf kandidaat heb gesteld voor de tweede kamer voor de piratenpartij.

https://piratenpartij.nl/

Je hebt het niet van mij, maar mijn stem is gewoon te koop. Hoeft verder niemand te weten, ik ben te vinden op het darkweb, linksaf bij de torrents, rechtdoor langs de cocaine en dan achterin naast de blauwe meth sta ik meestal.
 
Je hebt het niet van mij, maar mijn stem is gewoon te koop. Hoeft verder niemand te weten, ik ben te vinden op het darkweb, linksaf bij de torrents, rechtdoor langs de cocaine en dan achterin naast de blauwe meth sta ik meestal.
Dat kan niet. Daar staat 7th altijd!
 
Misschien kan ik jullie overtuigen om op de piratenpartij te stemmen? Het ligt aan jullie natuurlijk en ik forceer niks maar voor mij is dit de enige partij waar ik mij echt achter kan scharen met de duidelijke punten die ze maken vergeet niet dat piratenpartij een internationale partij is zitten in 40+ landen.

Ons programma is nog in de maak maar neem een kijkje...zei al in een eerdere post dat ik mij zelf kandidaat heb gesteld voor de tweede kamer voor de piratenpartij.

https://piratenpartij.nl/

Goede meltdown in de partij de afgelopen dagen. Maar aangezien het mensen zijn die weggaan voor de partij van Thierry Baudet is het vast een vooruitgang.
 

Kabouter

Member
Goede meltdown in de partij de afgelopen dagen. Maar aangezien het mensen zijn die weggaan voor de partij van Thierry Baudet is het vast een vooruitgang.

Ja, wel wonderlijk dat het bestuur een partij die zichzelf graag ziet als symbool van vooruitgang vertrekt naar de partij van iemand die wel erg graag flirt met het reactionaire.
 

Condom

Member
Baudet en zijn clubje zijn vooral van die klassiek liberalen/libertariers. Van die VVD'ers die zich te goed voelen voor de VVD. GeenStijl generatie narcisten.

Geen fan.
 

Aiii

So not worth it
Edith Schippers is verreweg de meest dramatische minister in lange tijd, tekenend voor de VVD anno 2016. Iedereen die komende partij nog op die wanpartij stemt is het ook gewoon zelf schuld.

En vandaag in de ongoing soap that is Edith Motherfucking Schippers:

Minister Edith Schippers (Volksgezondheid) erkent dat er verschillen kunnen zitten tussen de geraamde stijging van de zorgpremie en de daadwerkelijke stijging.
Dat zegt ze in een interview met NU.nl.

Dinsdag bleek dat de eerste verzekeraar die de premie voor 2017 bekendmaakt een stijging voor ogen heeft van 9,25 per maand.

Deze verzekeraar, DSW, is vaak leidend voor andere zorgverzekeraars die hun premie nog bekend moeten maken.

Eerder had Schippers aangekondigd dat een beperkte stijging van 3,25 euro per maand te verwachten viel.

Toch gaan er aan de raming serieuze berekeningen vooraf. "Het is niet zo dat VWS en Financiën het op een kladpapiertje uitrekenen", stelt de minister.

"Er wordt gekeken naar harde cijfers en ook het Centraal Planbureau berekent de premie. Die kijkt ook naar wat het volgend jaar zal worden. Wij zaten niet ver bij elkaar vandaan."

Niet ver joh, maar 300% van wat bedacht hadden en mensen hadden voorgeschoteld.

Man, man, man...
 

Nokterian

Member
Goede meltdown in de partij de afgelopen dagen. Maar aangezien het mensen zijn die weggaan voor de partij van Thierry Baudet is het vast een vooruitgang.

Ja, wel wonderlijk dat het bestuur een partij die zichzelf graag ziet als symbool van vooruitgang vertrekt naar de partij van iemand die wel erg graag flirt met het reactionaire.

Die 2 leden van het bestuur hebben onnodig een rotzooi van gemaakt als je de persverklaring leest en de mail van Ancilla van de Leest zie hier dan valt het juist mee. Het is jammer hoe deze twee eerst naar de NRC stappen met geen feiten en een fout verhaal en daarbij Quotenet deed het zelfde geen context geen feiten.

https://piratenpartij.nl/nieuwsbericht-bestuur/

https://lists.piratenpartij.nl/pipermail/algemeen/2016-September/029515.html

Als je de mail leest is het luid en duidelijk.

Ik en vele andere piraten waren er niet blij mee hoe het is gegaan kijk ook nog de periscope van ancilla waar ze het uitlegt van wat er nu is gebeurd.

https://www.periscope.tv/ncilla/1YqJDDederDJV?autoplay&t=1

En ja dat ze naar naar hem toe gaan zegt meer over hun.
 

Sadist

Member
En vandaag in de ongoing soap that is Edith Motherfucking Schippers:



Niet ver joh, maar 300% van wat bedacht hadden en mensen hadden voorgeschoteld.

Man, man, man...
Heb je niet gehoord wat ze daarna nog zei daarover? Het kwam neer op "ja, maar, dat is ook pas de eerste zorg verzekeraar die het bekend maakt, anderen kunnen de prijzen lager hebben!"

Ik heb bijna mijn water uitgeproest, geweldig dit.

Ugh. Ik weet volgend jaar gewoonweg niet waar ik op moet gaan stemmen. Niemand wil met elkaar gaan regeren, dat is ook weer zo kut.
 
D66 or Partij voor de Dieren is al jaren de enige resterende 'redelijke' optie. Dat, of GroenLinks, maar persoonlijk vind ik die wat te breed in iedereen aan de linkerzijde gelukkig willen stellen, maar die indruk is alweer van jaren geleden, aangezien ik totaal geen Nederlandse politiek of nieuws meer volg.

Ben eigenlijk wel klaar met dit land, eerlijk gezegd. Maar goed, ik woon dan ook in PVV-land op dit moment en deze stad / dorp begint snel leeg te lopen als ik naar 'te koop' woningen kijk. Den Haag / Scheveningen staat me echter wel goed aan, dus het is misschien gewoon omgeving. Hoop ik.

Is iedereen stiekem niet een beetje teleurgesteld in de staat van de moderniteit? Zie Donald Trump, zeg maar.
 

Sadist

Member
Het is toch gewoon de angst die regeert? Nu meer dan ooit. Dat en het kan mensen gewoonweg niet meer schelen.

Vooral dat laatste speelt gewoon een rol. Nu zijn er ook mensen die bijvoorbeeld op de PVV stemmen en echt de partij ondersteunen qua punten, maar ik heb gewoon sterk het idee dat een bepaald gedeelte gewoon zo anti-VVD/PVDA/CDA/D66/SP/Groenlinks etc. zijn en dan willen ze op zo'n manier die partijen afstraffen voor de jaren aan besluiteloosheid en alle bezuinigingen. Tenminste, algemene indruk en dit soort opmerkingen heb ik serieus gehoord. Ik snap dat niet. De PVV een stem geven gaat tot niks leiden, daar durf ik mijn handen wel voor in het vuur te steken. Het is one-issue partij die niet zal wijken en water bij de wijn gaat doen. Maar ze willen Geert gewoon een keer zien als regeringsleider, omdat het leuk is. Nou, prima reden zou ik zeggen. Kan dan niet wachten om drie maanden later al fluitend opnieuw naar de stembus te gaan.

Al krijg je hetzelfde probleem misschien als Belgie; maaaaandenlang geen regering. Ik snap de politieke partijen in dat opzicht ook niet. Er is ook geen enkele vorm van toenadering naar elkaar toe.

Zelfde idee heb ik bij the Donald. Ze willen een aapje gewoon zien die danst tijdens de verkiezingstour en niet meer dan dat. Het eerste debat gisteren tussen Clinton en Trump liet dat wel een beetje zien.

Ik ben overigens niet klaar met dit land; er zijn genoeg zaken waar je je druk over kan maken wat betreft oa. politiek, maar zeiken zit gewoon in ons bloed. We doen niks liever.
 

Rei_Toei

Fclvat sbe Pnanqn, ru?
Het is toch gewoon de angst die regeert? Nu meer dan ooit. Dat en het kan mensen gewoonweg niet meer schelen.

Vooral dat laatste speelt gewoon een rol. Nu zijn er ook mensen die bijvoorbeeld op de PVV stemmen en echt de partij ondersteunen qua punten, maar ik heb gewoon sterk het idee dat een bepaald gedeelte gewoon zo anti-VVD/PVDA/CDA/D66/SP/Groenlinks etc. zijn en dan willen ze op zo'n manier die partijen afstraffen voor de jaren aan besluiteloosheid en alle bezuinigingen. Tenminste, algemene indruk en dit soort opmerkingen heb ik serieus gehoord. Ik snap dat niet. De PVV een stem geven gaat tot niks leiden, daar durf ik mijn handen wel voor in het vuur te steken. Het is one-issue partij die niet zal wijken en water bij de wijn gaat doen. Maar ze willen Geert gewoon een keer zien als regeringsleider, omdat het leuk is. Nou, prima reden zou ik zeggen. Kan dan niet wachten om drie maanden later al fluitend opnieuw naar de stembus te gaan.

Al krijg je hetzelfde probleem misschien als Belgie; maaaaandenlang geen regering. Ik snap de politieke partijen in dat opzicht ook niet. Er is ook geen enkele vorm van toenadering naar elkaar toe.

Zelfde idee heb ik bij the Donald. Ze willen een aapje gewoon zien die danst tijdens de verkiezingstour en niet meer dan dat. Het eerste debat gisteren tussen Clinton en Trump liet dat wel een beetje zien.

Ik ben overigens niet klaar met dit land; er zijn genoeg zaken waar je je druk over kan maken wat betreft oa. politiek, maar zeiken zit gewoon in ons bloed. We doen niks liever.

Schurkt aan tegen een van mijn grootste pet peeves. De Tweede Kamer is zo versplinterd. Ik denk niet dat het de oplossing voor al onze politieke problemen is, maar ik ben soms een beetje jaloers op bijvoorbeeld Britten (ok, niet meer nu met Brexit) en Duitsers, waar aanzienlijk minder partijen in het parlement zitten. Links zou sterker staan wanneer PvdA, SP en Groenlinks zich zouden verenigen. VVD en D'66 zouden een liberaal blok kunnen vormen. CDA, SGP, Christenunie een christelijke formatie. Een grotere kiesdrempel zodat ons al dat kleine gruis bespaard blijft. Voor zoiets als de Partij voor de Dieren is heus ook wel plaats binnen een andere partij/blok. Pia Dijkstra is ook geen Partij voor de Orgaandonors begonnen om haar ideeën een podium te kunnen geven.

Helaas gaan we de afgelopen 10-20 jaar voornamelijk de andere kant op :).
 

Aiii

So not worth it
Partij voor de Dieren is al jaren de enige resterende 'redelijke' optie.

Brrrrr, zevendedagsadventisten zijn geen "redelijke optie" om op te stemmen, iedereen die gelooft dat de Aarde pas 6000 jaar oud is kan niet in staat zijn fatsoenlijk te beslissen over ons land.

+1 voor een toepassing van de Duitse kiesdrempel, al die kleine partijen werken alleen maar contraproductief. Tevens moeten alle kamerleden die via een partij in de kamer komen en vervolgens uit de partij stappen ook meteen uit de kamer w.m.b. Al die eenmansfracties zijn me ook een doorn in het oog.
 
Brrrrr, zevendedagsadventisten zijn geen "redelijke optie" om op te stemmen, iedereen die gelooft dat de Aarde pas 6000 jaar oud is kan niet in staat zijn fatsoenlijk te beslissen over ons land.

+1 voor een toepassing van de Duitse kiesdrempel, al die kleine partijen werken alleen maar contraproductief. Tevens moeten alle kamerleden die via een partij in de kamer komen en vervolgens uit de partij stappen ook meteen uit de kamer w.m.b. Al die eenmansfracties zijn me ook een doorn in het oog.

De PvdD weet het geloof toch echt buiten de deur te houden. Dat kan je van het CDA bijvoorbeeld niet zeggen.
 

Sadist

Member
Schurkt aan tegen een van mijn grootste pet peeves. De Tweede Kamer is zo versplinterd. Ik denk niet dat het de oplossing voor al onze politieke problemen is, maar ik ben soms een beetje jaloers op bijvoorbeeld Britten (ok, niet meer nu met Brexit) en Duitsers, waar aanzienlijk minder partijen in het parlement zitten. Links zou sterker staan wanneer PvdA, SP en Groenlinks zich zouden verenigen. VVD en D'66 zouden een liberaal blok kunnen vormen. CDA, SGP, Christenunie een christelijke formatie. Een grotere kiesdrempel zodat ons al dat kleine gruis bespaard blijft. Voor zoiets als de Partij voor de Dieren is heus ook wel plaats binnen een andere partij/blok. Pia Dijkstra is ook geen Partij voor de Orgaandonors begonnen om haar ideeën een podium te kunnen geven.

Helaas gaan we de afgelopen 10-20 jaar voornamelijk de andere kant op :).
Een kiesdrempel ben ik overigens ook voor, maar kennelijk is het makkelijker om een coalitie te vormen bestaande uit 368 partijen ofzo. Althans zo redeneert onze regering ;)

Ik geloof trouwens ook niet dat een blok vormen zo makkelijk is, daar liggen de onderlinge verhoudingen ook te scheef voor. Zo'n CDA heeft ook wel over normen en waarden, maar vergeleken met zo'n SGP hebben ze op andere punten totaal andere meningen. Hetzelfde geldt voor een PVDA en SP bijvoorbeeld; de laatste verwijdt de PVDA dat het allang niet meer "sociaal" is. Overigens denk ik dat Mark en Alexander niet de beste vriendjes worden.

Duitsland en diens systeem was ik ook wel voor, maar de opkomst van de NPD verwacht ik ook een aantal onrustige jaren voor de Duitse politiek. Ik weet dat het makkelijk is om Merkel de schuld te geven, maar daar zal een bepaalde gedeelte van de Duitse bevolking op dit moment geen boodschap aan hebben.
 
Waarom is het halfbakken dan?

Je hoeft nog steeds geen keuze te maken, en als je het niet doet verandert er niks want nabestaanden kunnen het nog steeds stoppen. Beter was iedereen verplichten een keuze te maken, in plaats van het huidige niks doen is geen bezwaar tenzij nabestaanden anders beslissen. Of doe het echt goed en haal de mogelijkheid voor nabestaanden weg om bezwaar te maken als er niet expliciet door de persoon zelf is gezegd dat hij/zij geen donor wilt zijn.
 
Brrrrr, zevendedagsadventisten zijn geen "redelijke optie" om op te stemmen, iedereen die gelooft dat de Aarde pas 6000 jaar oud is kan niet in staat zijn fatsoenlijk te beslissen over ons land.

Ik dacht dat je een grap maakte -of allicht iets anders- dus ik ging googlen en vond dat Thiemen inderdaad bij die club hoort. *keukenmeid gil* Godverdomme, kunnen we ook nooit iets leuks hebben! (New Kids Nitro was op TV afgelopen zaterdag. Zonne goeie film, jonguh! )

Maar met 'redelijk' bedoelde ik in dit geval de hantering van rechtsstatelijke taal in de Tweede Kamer, iets waar de rest is mee gestopt en dat is eigenlijk de dood van de politiek. Dat element waardeer ik aan de PvdD, niet hun programma waar ik verder zelf ook weinig mee heb (of beter gezegd helemaal niks). Maar het gaat me dan puur om de taal en de wil tot effectief overheidje spelen, niet Speeluurtje Kutten met Mark Rutte en grote lebbervriend Wilders. Get a room already. Kunnen we lekker allemaal gaan zeiken over Europa, maar dan zie je de Tweede Speelkamer en heb je zoiets van "stuur die jongens maar lekker naar huis, dan laten we het voortaan wel over aan de EU".

Ik bedoel, ik hoorde van familie een bepaalde opmerking van onze Grote Lesbie, Rutte, en ik weiger eigenlijk te geloven dat die shit daadwerkelijk als 'taal' (dat wil zeggen: gebrek daaraan) wordt gezien tegenwoordig. Dat was ook mijn reden voor 'ben d'r klaar mee' te zeggen. Wat heb je aan politici die geen politiek meer willen bedrijven? Allemaal op de Donald Drumph trein! Volgende crash-stop: THE WALL.
Dat journalisten geen journalisme meer doen is al erg genoeg, daar hoeft de politiek zich niet bij te gaan voegen.
... al is de logische afleiding dat als de "vierde macht" van de controle door degelijk journalisme wegvalt, je natuurlijk dit had moeten zien aankomen, maar het is verdomme toch niet te moeilijk om te vragen om integriteit ook als even geen panopticum is ter controle? Moet echt alles van buiten komen? Zelfs een fucking peuter heeft meer integriteit dan dat. En dat is omdat ze niet beter weten.

// gesjeesde Brabo rant.... Kut!


P.S. Wie de fuck is Thierry Baudet? Ah fuck it, ik wil het niet eens weten.

P.P.S. Ik weet echter helaas ook wel dat dezelfde 'doe maar normaal' redenering juist is waardoor verder relatief vriendelijke Brabo's op drs. Wilders stemmen, in de delusie dat die droplul 'normaal' zou zijn. Dat is dus niet zo, maar helaas zijn Brabo weldegelijk meer dan een beetje getikt. Uiteraard exclusief ondergetekende, zoals u wel zult begrijpen, kut. :'D

edit: lang geleden dat ik een 'rant' in het Nederlands heb gedaan. Voelt goed, verrassend genoeg. Ik mis het 'rollen' van de taal een beetje, aangezien ik feitelijk alleen maar Engels lees en schrijf op dit punt.
 
Top Bottom