• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Dutch GAF |OT| We're just going our gang

Kabouter

Member
En zie hier door de politieke agenda en de aanslagen in frankrijk is het nu opeens nodig om 16 miljoen burgers onder surveillance the houden. Kortom ze willen een politie staat maken van nederland dus mensen zoals jij en ik meer in gevaar brengen dan in veiligheid.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederla...e-wet-opent-alle-computers-voor-politie.dhtml

Absoluut schandalig, hopelijk vinden ze geen steun in de Eerste Kamer, maar ja, kleinchristelijk en CDA zullen wel staan te springen om deze kakwet.
 

Nokterian

Member
Absoluut schandalig, hopelijk vinden ze geen steun in de Eerste Kamer, maar ja, kleinchristelijk en CDA zullen wel staan te springen om deze kakwet.

Ik haat deze kabinet zo erg..want privacy is niet nodig voor hun ik voel me eigenlijk walgelijk om als nederlander dit te zien. En ik hoop ook dat er geen steun is in de eerste kamer want dit gaat boven alles dat iedereen in nederland bestempeld word als een terrorist.
 
En zie hier door de politieke agenda en de aanslagen in frankrijk is het nu opeens nodig om 16 miljoen burgers onder surveillance the houden. Kortom ze willen een politie staat maken van nederland dus mensen zoals jij en ik meer in gevaar brengen dan in veiligheid.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederla...e-wet-opent-alle-computers-voor-politie.dhtml

Shocking dat de PvdA eens te meer een partij blijkt te zijn die met geen mogelijkheid valt te onderscheiden van CDA en VVD.
 

Kabouter

Member
Wat was er dan?

Gewoon een 15 minuten special over wat het is (voor internationale kijkers natuurlijk), en dat het wel degelijk van doen heeft met slavernij. En daar waren mensen helemaal over de zeik van en bedreigden ze die maker om.Te bizar voor woorden.
 

BoerBert

Member
Toch wel jammer dat er vrijwel de hele tijd wordt gezegd dat 'the Dutch' het willen houden zoals het is. Ik ken genoeg mensen die een verandering wel prima vinden of aanmoedigen.
 

Aiii

So not worth it
Gewoon een 15 minuten special over wat het is (voor internationale kijkers natuurlijk), en dat het wel degelijk van doen heeft met slavernij. En daar waren mensen helemaal over de zeik van en bedreigden ze die maker om.Te bizar voor woorden.

Natuurlijk, want in Nederland mag je geen mening hebben die anderen niet zint. (al is dat volgens mij een wereldwijd probleem). Maar goed, het zij zo.

Toch wel jammer dat er vrijwel de hele tijd wordt gezegd dat 'the Dutch' het willen houden zoals het is. Ik ken genoeg mensen die een verandering wel prima vinden of aanmoedigen.

Tsja, als je op Facebook of in de commentaarvelden ergens ook nog maar het lef hebt om iets over Zwarte Piet te vinden dat niet: "kut buitenlanders, rot op naar je eigen land als het je niet zint" is dan heb je meteen al het tuig over je heen en daar bedank ik voor.
 

Chuckie

Member
Toch wel jammer dat er vrijwel de hele tijd wordt gezegd dat 'the Dutch' het willen houden zoals het is. Ik ken genoeg mensen die een verandering wel prima vinden of aanmoedigen.

Ik ken er ook wel een zooi, maar toch denk ik dat de overgrote meerderheid is voor het behoud. Dus ik denk dat 'The Dutch' helaas aardig klopt.
 

Nemo

Will Eat Your Children
Gewoon een 15 minuten special over wat het is (voor internationale kijkers natuurlijk), en dat het wel degelijk van doen heeft met slavernij. En daar waren mensen helemaal over de zeik van en bedreigden ze die maker om.Te bizar voor woorden.
Ohhhh, doet me denken aan 3e klas toen ik discussie met de lerares wilde uitlokken in de klas rondom de WIC, mensen snel boos als je met onomkeerbare feiten komt :p
 

BoerBert

Member
Ik ken er ook wel een zooi, maar toch denk ik dat de overgrote meerderheid is voor het behoud. Dus ik denk dat 'The Dutch' helaas aardig klopt.

Ik vind dat 'overgrote meerderheid' vaak wel lastig te bepalen. Voelt soms ook aan alsof de voorstanders van zwarte piet gewoon de grootste mond hebben.
 

Chuckie

Member
Ik vind dat 'overgrote meerderheid' vaak wel lastig te bepalen. Voelt soms ook aan alsof de voorstanders van zwarte piet gewoon de grootste mond hebben.

Dat sowieso. En in sommige gevallen ook nog eens een smerige mond.

Een Surinaamse maat van mij is anti-piet en spreekt dat ook uit op FB. De reacties die hij krijgt zijn ongelooflijk. "Ga naar een eiland waar ze geen zwarte piet hebben!" "Hou je bek nigger bitch" en verder nog meer verwensingen als 'aap', 'vieze zwarte' etc.
 

Kabouter

Member
Ja, de discussie brengt wel echt de meest vieze kant van veel Nederlanders naar boven. Ondanks dat het me niet geheel verraste, was ik toch wel enigszins geschrokken van hoeveel mensen er absoluut abjecte gedachten op nahouden over mensen met een donkere huidskleur of gewoon überhaupt mensen met een andere mening.
 

Waldini

Member
Ja, de discussie brengt wel echt de meest vieze kant van veel Nederlanders naar boven. Ondanks dat het me niet geheel verraste, was ik toch wel enigszins geschrokken van hoeveel mensen er absoluut abjecte gedachten op nahouden over mensen met een donkere huidskleur of gewoon überhaupt mensen met een andere mening.

Prima dat mensen een andere mening hebben. Om mensen dan echt (vanwege hun keuze voor of tegen) compleet de grond in te boren met racistische leuzen is echt te bizar voor worden.

Wat ik dan niet snap is dat het hier om een "kinderfeest" gaat. Kinderen zien hier echt geen slavernij in. Echt niet. Dat een volwassenen zich hierdoor aangesproken voelt, prima. Maar om hier dan zo'n heisa van te maken? Nee, dat begrijp ik dan weer niet. Omdat toevallig iemand opstaat die meer IQ heeft als een bevroren frikandel en dit aankaart aan de hand van "feiten" moet dat hele feest maar afgeschaft worden? Nah, slaat nergens op. Zo kan je tegen alles wel aan gaan schoppen. Je zou denken, gedraag je naar je leeftijd en zet je eroverheen?

Ik word behoorlijk agressief van dat volk wat dan tijdens een intocht gaat protesteren. Dat volk wat, op dat moment, geen enkel besef heeft dat er kinderen zijn die hierdoor (in zekere zin) getraumatiseerd worden. Zijn ergere dingen in de wereld waar je je druk om kan maken denk ik zo?
 
Prima dat mensen een andere mening hebben. Om mensen dan echt (vanwege hun keuze voor of tegen) compleet de grond in te boren met racistische leuzen is echt te bizar voor worden.

Wat ik dan niet snap is dat het hier om een "kinderfeest" gaat. Kinderen zien hier echt geen slavernij in. Echt niet. Dat een volwassenen zich hierdoor aangesproken voelt, prima. Maar om hier dan zo'n heisa van te maken? Nee, dat begrijp ik dan weer niet. Omdat toevallig iemand opstaat die meer IQ heeft als een bevroren frikandel en dit aankaart aan de hand van "feiten" moet dat hele feest maar afgeschaft worden? Nah, slaat nergens op. Zo kan je tegen alles wel aan gaan schoppen. Je zou denken, gedraag je naar je leeftijd en zet je eroverheen?

Ik word behoorlijk agressief van dat volk wat dan tijdens een intocht gaat protesteren. Dat volk wat, op dat moment, geen enkel besef heeft dat er kinderen zijn die hierdoor (in zekere zin) getraumatiseerd worden. Zijn ergere dingen in de wereld waar je je druk om kan maken denk ik zo?
Er zijn genoeg zwarte kinderen die door dit kinderfeest getraumatiseerd zijn. Dus de enige juiste oplossing is zwarte piet af te schaffen, want de rest van de kinderen gaat het niet missen en degenen die er last van hebben zijn erdoor geholpen.

En "er zijn ergere dingen" is natuurlijk nooit een goed argument. Want het is makkelijk te stellen dat je je niet druk moet maken om de protesteerders, er zijn tenslotte ergere dingen?
 

Aiii

So not worth it
Er zijn genoeg zwarte kinderen die door dit kinderfeest getraumatiseerd zijn. Dus de enige juiste oplossing is zwarte piet af te schaffen, want de rest van de kinderen gaat het niet missen en degenen die er last van hebben zijn erdoor geholpen.

En "er zijn ergere dingen" is natuurlijk nooit een goed argument. Want het is makkelijk te stellen dat je je niet druk moet maken om de protesteerders, er zijn tenslotte ergere dingen?

Het hele argument "zwarte piet moet weg" is volgens mij sowieso onzin, volgens mij is het argument "het karikatuur van zwarte piet moet minder blackface." Het tegenkamp probeert het natuurlijk die kant op te duwen zodat er dan meer verweer is tegen het veranderen van zwarte piet, maar ik denk dat het merendeel van de bevolking voorstander is van het minder racistisch laten uitzien van Piet.
 

2San

Member
Ik word behoorlijk agressief van dat volk wat dan tijdens een intocht gaat protesteren. Dat volk wat, op dat moment, geen enkel besef heeft dat er kinderen zijn die hierdoor (in zekere zin) getraumatiseerd worden. Zijn ergere dingen in de wereld waar je je druk om kan maken denk ik zo?
Als je er rustig over praat wordt je weggezet als aansteller. Er is al jaren lang hierover gediscussieerd pas toen er werd geprotesteerd werden de issues serieus genomen.

Wat ik dan niet snap is dat het hier om een "kinderfeest" gaat. Kinderen zien hier echt geen slavernij in. Echt niet. Dat een volwassenen zich hierdoor aangesproken voelt, prima. Maar om hier dan zo'n heisa van te maken? Nee, dat begrijp ik dan weer niet. Omdat toevallig iemand opstaat die meer IQ heeft als een bevroren frikandel en dit aankaart aan de hand van "feiten" moet dat hele feest maar afgeschaft worden? Nah, slaat nergens op. Zo kan je tegen alles wel aan gaan schoppen. Je zou denken, gedraag je naar je leeftijd en zet je eroverheen?
Zwarte Piet is al zoveel veranderd waarom kunnen volwassenen niet accepteren dat de karakter niet als een stereotype hoeft uit te zien.
 

soepje

Member
Hier hebben we 't afgelopen weekend al gevierd. Voelt nu een beetje raar dat Sint nu nog in 't land is, ben d'r wel weer klaar mee voor 2015 haha
 
Als je er rustig over praat wordt je weggezet als aansteller. Er is al jaren lang hierover gediscussieerd pas toen er werd geprotesteerd werden de issues serieus genomen.


Zwarte Piet is al zoveel veranderd waarom kunnen volwassenen niet accepteren dat de karakter niet als een stereotype hoeft uit te zien.

Ja, alsof het kinderen iets uitmaakt hoe degene eruit ziet die ze cadeaus en snoep geeft.

Deze hele discussie is trouwens niet nieuw: in 1930(!) stond al een aanklacht tegen Zwarte Piet in de Groene Amsterdammer.

Alternatief: introduceer Krampus ook hier ipv Zwarte Piet.
 

Nemo

Will Eat Your Children
Ja, de discussie brengt wel echt de meest vieze kant van veel Nederlanders naar boven. Ondanks dat het me niet geheel verraste, was ik toch wel enigszins geschrokken van hoeveel mensen er absoluut abjecte gedachten op nahouden over mensen met een donkere huidskleur of gewoon überhaupt mensen met een andere mening.
Omdat de meeste voorstanders niet zozeer praten vanuit rationele gedachtegangen maar vanuit emotionele beredeneringen, tradities, blije kindergevoelens, het niet willen toegeven van de waarheid omdat deze zo pijnlijk aankomt etcetera.

Een normale discussie van binnenuit NL was haast onmogelijk, de enige reden dat er aandacht aan besteed werd was omdat mensen van buitenaf op de wereld zich ermee gingen mengen en tegenstanders door hadden dat eigenlijk alleen met harde praat en ondernomen actie wordt geluisterd zoals hierboven al genoemd

Maar dat terzijde, morgen cadeautjes vast inpakken voor de kids :)
 
Ik ging in 1 jaar tijd van de traditionele piet verdedigen, naar "oke multicolor of een paar roetvlekken is ook cool", naar "joh, schaf die hele sinterklaas maar af".
Al die emotie om toch best een stomme traditie, terwijl de wereld in brand staat. Gelukkig heb ik geen kinderen en hoef ik het niet te vieren.

Beetje eng dat wetsvoorstel van Plasterk en van der Steur.
 
Vind het een beetje overdreven om heel het Sinterklaas feest af te schaffen, maar het kan best wel zonder de rode lippen en goude oorbellen, die kinderen boeit het toch niet.

Zijn we ook meteen van het jaarlijkse gezeik af. :p
 
Ben ik het mee eens hoor, van mij hoeft Sinterklaas niet echt weg. Dat was dan weer een reactie vanuit mijn emotie door de situatie in de wereld en het jaarlijkse gezeik rondom zwarte pieten.
Ik gun iedereen de plezier die ze eraan beleven en de retail boost vind ik goed, maar ik ben wel blij dat ik zelf hoef mee te doen aan die onzin. :)
 

Kabouter

Member
Is er een nieuwe Star Wars dan? :p
Volledig ontgaan man, volgens mij zijn ze er wel heel stilletjes over. Je ziet er bijv. nooit threads over op GAF.
 

Kabouter

Member
Hehe. Het verbaasde me hoe lenient de mods waren over al die threads. Vooral alle rewatch threads :D

Ach, als je het vergelijkt met het tempo waarin Sony fanboys threads maken over nieuwe exclusives, ongeacht of ze goed zijn of niet, valt het allemaal ook wel weer mee :')
 

Aiii

So not worth it
Shit kost 7,50 en ik heb al zoveel van die 1 euro Real3D prullen liggen omdat ik ze steeds vergeet mee te nemen.

Beter niet :D
 

neorej

ERMYGERD!
Shit kost 7,50 en ik heb al zoveel van die 1 euro Real3D prullen liggen omdat ik ze steeds vergeet mee te nemen.

Beter niet :D

Ja, same here. Zag net dat het ook nog eens alleen voor 'normale' 3D films is, dus werkt niet bij IMAX... en IMAX is de enige 3D die ik trek.
 

Kabouter

Member
Mwah, zou best net zo slecht kunnen zijn als the Phantom Menace maar dan zonder een legendarische nieuwe soundtrackbijdrage van John Williams, dan is het totaalpakket slechter.
 

Geido

Member
Ik denk dat het een prima film wordt, misschien zelfs een goede. Maar het niveau van de OT gaat niet gehaald worden.

Beter dan de prequels wordt 'ie zeker. Daar twijfel ik niet aan, Abrams weet hoe hij vermakelijke films moet maken.

Theorie:

Ik denk dat Luke naar de dark side gegaan is, dat die chick daar aan het einde van de film ook rond hangt en dat de nieuwe trilogie eindigt met een soort grey side balans. Een echte balans in de force.

Die wilde ik even droppen, zal vast niet nieuw of briljant zijn, maar het is wat ik verwacht.
 

neorej

ERMYGERD!
Ik denk dat het een prima film wordt, misschien zelfs een goede. Maar het niveau van de OT gaat niet gehaald worden.

Beter dan de prequels wordt 'ie zeker. Daar twijfel ik niet aan, Abrams weet hoe hij vermakelijke films moet maken.

Theorie:

Ik denk dat Luke naar de dark side gegaan is, dat die chick daar aan het einde van de film ook rond hangt en dat de nieuwe trilogie eindigt met een soort grey side balans. Een echte balans in de force.

Die wilde ik even droppen, zal vast niet nieuw of briljant zijn, maar het is wat ik verwacht.

Dus....
het plot van KOTOR?
 

Chuckie

Member
Dat dachten ze in 1999 ook...

Ik was er bij in 99. En heb toen best genoten. Het besef dat wat je gezien hebt, nadat alle hype was weggezakt, niet echt best was kwam eigenlijk pas later.

AotC daarentegen.... toen kwam ik echt gewoon gedesillusioneerd naar buiten.
 
Top Bottom