• Hey, guest user. Hope you're enjoying NeoGAF! Have you considered registering for an account? Come join us and add your take to the daily discourse.

Denmark-GAF | OT | Happiest Country in the World

D

Deleted member 231381

Unconfirmed Member
Hej, alle! Mit Dansk er ikke særlig god, men jeg vil gøre mit bedste. Hvordan er du?
 

Dinjooh

Member
I tilfælde af at nogle er interesserede:

Jeg blev brændt af hos Coolshop der ikke kan love noget omkring at levere PS4 på release date, - altså om de får nogle overhovedet, så blev nødsaget til at finde en anden løsning.

Det viser sig at Sony Center Butikkerne får 300 konsoller hjem til deling, (en 30-50 til hver butik) og i de to jeg har snakket med, kun har haft en 10-20 preorders, altså masser af plads til ivrige pre-orders. Den står til 3500,- i deres butikker, og skulle være lige til at gå ind og hente fredag den 29. november.

Kræver dog at man lægger 1000,- på disken, for at de kan sikre sig at folk køber den.
 

-KRS-

Member
The rest of Sweden disagrees...

Oh I'm aware, and I take pride in that haha.



On the topic of Denmark, I was actually in Copenhagen this Tuesday and saw Joe Bonamassa play at the Falconer Theatre. I had a blast. Haven't been to Denmark in several years actually. I was planning on going this summer to stock up on some pipe tobacco (Danish prices on pipe tobacco are about half the Swedish prices...) but other things kept coming up.

Speaking of pipes, I saw no less than three pipe smokers in the 6-7 hours I was in Copenhagen! I don't think I've ever seen one here in Malmö. Copenhagen really is the pipe capital of the world! :D
 

Dinjooh

Member
Oh I'm aware, and I take pride in that haha.



On the topic of Denmark, I was actually in Copenhagen this Tuesday and saw Joe Bonamassa play at the Falconer Theatre. I had a blast. Haven't been to Denmark in several years actually. I was planning on going this summer to stock up on some pipe tobacco (Danish prices on pipe tobacco are about half the Swedish prices...) but other things kept coming up.

Speaking of pipes, I saw no less than three pipe smokers in the 6-7 hours I was in Copenhagen! I don't think I've ever seen one here in Malmö. Copenhagen really is the pipe capital of the world! :D

How can you not go just across the bridge more often!?

- Went to Malmö about.. two weeks ago, to playtest 'The Crew', good times.
 

-KRS-

Member
I dunno man. I just forget that it's, like, right there. Just hop on a train and I'm there in 30 minutes. It's pretty crazy really. But I just forget about that fact. :(
 

Sethos

Banned
I tilfælde af at nogle er interesserede:

Jeg blev brændt af hos Coolshop der ikke kan love noget omkring at levere PS4 på release date, - altså om de får nogle overhovedet, så blev nødsaget til at finde en anden løsning.

Det viser sig at Sony Center Butikkerne får 300 konsoller hjem til deling, (en 30-50 til hver butik) og i de to jeg har snakket med, kun har haft en 10-20 preorders, altså masser af plads til ivrige pre-orders. Den står til 3500,- i deres butikker, og skulle være lige til at gå ind og hente fredag den 29. november.

Kræver dog at man lægger 1000,- på disken, for at de kan sikre sig at folk køber den.

Ja, helt tilfældigt så jeg Coolshop havde lagt den besked op. Jeg bestilte min et par timer efter E3 konferencen, mener den kom op lige der, til 3099 hvilket er en solid pris. Men syntes bare deres '2014' besked var lidt dårligt beskrevet, om der er overhovedet er nogen til folk ved release? Sendte dem en email og fik et ligeså tvetydig svar.

Lader den bare stå, så må vi se ...
 

Pachimari

Member
I tilfælde af at nogle er interesserede:

Jeg blev brændt af hos Coolshop der ikke kan love noget omkring at levere PS4 på release date, - altså om de får nogle overhovedet, så blev nødsaget til at finde en anden løsning.

Det viser sig at Sony Center Butikkerne får 300 konsoller hjem til deling, (en 30-50 til hver butik) og i de to jeg har snakket med, kun har haft en 10-20 preorders, altså masser af plads til ivrige pre-orders. Den står til 3500,- i deres butikker, og skulle være lige til at gå ind og hente fredag den 29. november.

Kræver dog at man lægger 1000,- på disken, for at de kan sikre sig at folk køber den.

Hmm, ringede til Sony Center i Lyngby og de har pænt mange forudbestillinger.

Men jeg tror også snart, at jeg tager ned og forudbestiller hos dem, da det jo er først-til-mølle princippet for dem der har forudbestilt. Så skal jeg vel bare være der tidligt om morgenen.
 

Dinjooh

Member
Ja, helt tilfældigt så jeg Coolshop havde lagt den besked op. Jeg bestilte min et par timer efter E3 konferencen, mener den kom op lige der, til 3099 hvilket er en solid pris. Men syntes bare deres '2014' besked var lidt dårligt beskrevet, om der er overhovedet er nogen til folk ved release? Sendte dem en email og fik et ligeså tvetydig svar.

Lader den bare stå, så må vi se ...

Fuldstændig samme problematik som jeg havde, forudbestilte også om morgenen efter konferencen til 3.099,-, men tager ikke chancen, så afbrød både den preorder jeg havde hos Coolshop og hos Amazon.de

Hmm, ringede til Sony Center i Lyngby og de har pænt mange forudbestillinger.

Men jeg tror også snart, at jeg tager ned og forudbestiller hos dem, da det jo er først-til-mølle princippet for dem der har forudbestilt. Så skal jeg vel bare være der tidligt om morgenen.

Samme sted jeg har forudbestilt, inden jeg ringede havde de 10 forudbestillinger, og forventede at få 30 konsoller hjem. En ven og jeg blev så nr. 11-12, men forventer da ikke at de har mange flere forudbestillinger allerede.
 

Pachimari

Member
Fuldstændig samme problematik som jeg havde, forudbestilte også om morgenen efter konferencen til 3.099,-, men tager ikke chancen, så afbrød både den preorder jeg havde hos Coolshop og hos Amazon.de



Samme sted jeg har forudbestilt, inden jeg ringede havde de 10 forudbestillinger, og forventede at få 30 konsoller hjem. En ven og jeg blev så nr. 11-12, men forventer da ikke at de har mange flere forudbestillinger allerede.

Men du får ikke noget nummer. Forudbestiller du dagen inden lanceringen får du stadig konsollen, hvis du er en af de første der møder op. Det er først-til-mølle princippet de gør brug af.

Så jeg venter lidt med min forudbestilling, men bestiller nok hos dem inden for en måned.
 

Dinjooh

Member
Men du får ikke noget nummer. Forudbestiller du dagen inden lanceringen får du stadig konsollen, hvis du er en af de første der møder op. Det er først-til-mølle princippet de gør brug af.

Så jeg venter lidt med min forudbestilling, men bestiller nok hos dem inden for en måned.

Taget i betragtning af at de tager 1000kr for forudbestillingen, og at de som han sagde 'ikke normalt handler med PlayStations', så vil jeg gå ud fra at de stopper Pre-orders når de rammer de 30, eller 50 eller hvor mange de nu satser på at få hjem. Alt andet lige, så står jeg der kl 10 om morgenen når de åbner.
 

Pachimari

Member
Taget i betragtning af at de tager 1000kr for forudbestillingen, og at de som han sagde 'ikke normalt handler med PlayStations', så vil jeg gå ud fra at de stopper Pre-orders når de rammer de 30, eller 50 eller hvor mange de nu satser på at få hjem. Alt andet lige, så står jeg der kl 10 om morgenen når de åbner.

Jeg står der nok fra tidligt på morgenen, hvis det er først-til-mølle princippet der gælder, hvilket virker til at være helt usandsynligt ud fra det han sagde til dig.

Så jeg tager ned og snakker med dem i morgen og fremlægger de informationer du er blevet præsenteret med og så må vi få en klar udmelding fra dem. For jeg ligger gerne 1000,- i morgen, hvis man så er garanteret en.
 

Dinjooh

Member
Vil så nødigt bringe konsol-krigen ind i denne tråd, men overraskelsen over at pludselig se Olsen Banden blive spammet i en tråd på fucking NeoGAF var lidt for overvældende.

8LtsSHH.gif


GG Sethos.
 

Pachimari

Member
Vi må bare lede flere herind ad.

Hvorfor blev Dennis banned?

PS: Lad os forsøge at være lidt mere aktive herinde til daglig. Vi er alligevel et par danskere kan jeg se. :)
 
Dennis blev vidst banned i en tråd om herpes, og om man ville date en med herpes... Jeg gætter på han ikke ville det.


og nej, ingen danske mods!
 

Kosma

Banned
My wife is from Jylland so we stayed there for the first few months (randers) but the jobs are in kobnhavn so were here now.
 

MicH

Member
Hvor er de folkens egentlig fra her i landet?

Jeg har selv lige fået lejlighed med fed udsigt i København, så den glæder jeg mig til at flytte ind i her den 1. oktober.
Jeg bor i øjeblikket i Roskilde. Jeg flyttede hertil for et par siden da jeg begyndte på min uddannelse, men er oprindeligt fra Esbjerg.
 

bjaelke

Member
My wife is from Jylland so we stayed there for the first few months (randers) but the jobs are in kobnhavn so were here now.

Any chance you have an engineering background? Lots of jobs here in Esbjerg thanks to the offshore industry.
 

Kosma

Banned
Nope, that would have been cool.

I was actually able to keep my job when we moved :) my company has an office here, and in Randers i was able to work remotely.

Need to learn Danish now, reading is ok as i speak dutch, but talking is meget svær!
 

Dinjooh

Member
Hvor er de folkens egentlig fra her i landet?

Jeg har selv lige fået lejlighed med fed udsigt i København, så den glæder jeg mig til at flytte ind i her den 1. oktober.

Just moved from southern Sealand to Haderslev a month ago, quite a dramatic change. Still trying to get used to saying 'mojn
 

Kosma

Banned
Tak.

Hehe høflig, in Dutch its hoffelijk. So close.

Spelling will take ages to learn, have to sign up to a sprøgcenter again.
 

Kasper

Member
Jeg vidste slet ikke, NeoGAF havde en dansk tråd. Jeg kigger sjældent andre steder end under Gaming Discussion.
 
Top Bottom